Ahojte chcem sa opýtať na výbavu pre poľovníka. Ako si mám správne vybrať svoju prvú zbraň guľovnicu,kaliber,puškohlad, montáž strelivo atď. Poraďte prosím všetkým nám začínajúcim poľovníkom. Ďakujeme
Darmo sa nafukuješ ja som sa nikdy nesmial začínajúcemu poľovníkovi, ty si ani nevieš predstaviť koľkým začínajúcim poľovníkom som už ja radil ohľadom zbrani streliva optiky . Ja som sa pousmial na tebe len na základe toho ako ty vnímaš poľovačku a streľbu. Vieš aký je medzi nami rozdiel? Nie to že som už ulovil tisícky kusov ale to ze som už na strelnici vystrieľal milión nábojov. Ja ked som začínal poľovať je to jedno kolko som mal rokov sutazne som strielal, mal som nastrieľajú 1 V.tiedu za celý rok som mal povolené streliť jedno srnca jedného diviaka a škodu zver , čiže v lese som vystrieľal necelých 5ks streliva ale na strelnici pri tréningu som vystrieľal za rok s poĺovnej zbrane minimalne 250ks . Chápeš! Ty vôbec neberieš do úvahy tréning na strelnici, ty si napísal strelil tak maximálne 20ks viac nie skôr menej! Preto som ostal sklamaný s takéhoto prístupu. Chcel si kúpiť 8x60! Aka je to blbosť kúpiť starú výbehovú zbraň a odôvodniť si to nemec je nemec! Strašná sprostosť ktorú keď napíšeš tak sa skúsený strelci a poľovníci musia len pousmiať. Skúšali ti síce poradiť aj Lanus aj Pepies ale ked im odpíšeš ako si im odpisal tak si len povedia že z bútlavého stromu len sova vyletí. Čo sa týka radám čo kúpiť ako začínajúci poľovník tak si treba zvážiť všetky za a proti. Ak nemáš na novú zbraň nekupuj nikdy ráž ktorú používajú športový strelci. Vieš a to ti vravím z vlastnej skúsenosti tá zbraň síce bude mať len 2 roky ale dostala statočne cez uši, či už keď testoval navážku a pri tréningoch na strelnici. Vystrieľa za rok dva krát toľko že ty by si tu zbraň nezobral a ver v to že on ti ju odprezentuje aj predvedie ako TOP kvalitu a ty na to nikdy neprídeš že už tej flinte zvoní umieračik. Čo sa týka aku ráž pre začínajúceho poľovníka tak tu zasa sa musí uvážiť všetky za a proti. Kde budeš polovat aku zver aký terén aký si strelec tvoja hmotnosť a tvoje schopnosti. Určite neodporúčam nič malé aj keď sa s toho dobre strieľa nič menšie ako 6,5x55 ale zasa ani 300wm. Vieš pri jednom to chce dobrého strelca ktorim sa ešte len raz možno staneš aj keď na strelnici ti to bude fungovať ale poľovnícka horúčka, adrenalín a fyzické záťaž urobí svoje a tá mala ráž ti neodpustí žiaden omyl, tá 300wm ti pomôže ale zasa kým sa nezžiješ z výstrelmi tak to pre teba bude skôr odstrašujúco ako by ti to pomáhalo prebytok energie.Tak a teraz sa s toho môžeš poučiť alebo si stále húsť to svoje, ale ak si moje riadky čítal pozorne sám s toho zistíš ako hlúpo si sa pýtal v svojich príspevkoch a ešte horšie reagoval na rady skúsených. Ak si na to neprišiel bola to moja strata času ale snáď niekomu múdrejšiemu čo sa chcel poučiť to pomohlo. Prajem šťastnú ruku pri výbere svojej prvej zbrane a nezabudnite veľkú rolu hra dobrí výber streliva, lebo len dobrá zostava ako zbraň, montáž, optika, strelivo môže spoľahlivo slúžiť ale len v rukách toho kto sa chce učiť strieľať a poznať všetko okolo toho. S pozdravom tie najlepšie poznatky sa dozvieš len na lovuzdar.sk
Reakcia na príspevok od Turbiak, 13.6.2021 o 16:58 :
Nájdi si - zbrane kuna, ak nezmenil ceny.? Za posledné 4 roky som vymenil 3 hlavne. Poslednú asi rok a pol dozadu. LaLZ ◄ reagovať
lubo123 - hlaveň 100-160 € ?? to by som ich chcel vidieť... ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od zbojnik1, 9.6.2021 o 6:31 :
Ak máš pušku, ktorá má zlú hlaveň, kúp si novú hlaveň - pretláčaná cca 100e,škrabaná cca 160e. Nájdi dobrého puškara, ktorý ti ju vymení cca300 - 400e, a máš po probléme. LaLZ ◄ reagovať
mám tak ako som tam pisal 8 ale bez optiky tak do pohonu skôr zberateľsky kus a 7 tu som kúpil rýchlo a kúpa nevyšla zanáša do ľavá pýtal som sa tu preto na názor pušiek (mám viac skúseností s vojenskými flintami) ale asi budem musieť kúpu odložiť tak ako píšeš ak sa mi nepošťastí ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od zbojnik1, 8.6.2021 o 13:00 :
odkaz ved Ty uz flinty pises mas! PS: takze ries veci najidealnejsie vtedy, ked budes mat peniaze a nebude to narusat rodinny rozpocet. ◄ reagovať
no naoľko mi vyskočili ďalšie výdavky :D tak 600 700 ecok optiku mám .... weatherby som pozeral ale zatial ma s ponuky nic neoslovilo ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od zbojnik1, 3.6.2021 o 9:18 :
pozri si Weatherby Vanguard. mozno sa zmestis do tvojho rozpoctu a urcite nebudes banovat ◄ reagovať
zbrojnik: Napíš koľko si ochotný investovať a určite sa nájde niekto kto ti rozumne poradí. ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od goret, 3.6.2021 o 11:13 :
skúšam hľadať uvidím čo sa nakoniec podarí optiku som kúpil už dávnejšie drahšiu ako flinta čo som kúpil tu si isto nechám ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od zbojnik1, 3.6.2021 o 9:18 :
skús pohľadať Tikku starší (výpredajový) model, a na optike nešetri ◄ reagovať
ahojte páni, prečítal som si dole komentáre a riešim niečo podobné hľadám si flintu niečo v kalibri 308 alebo 7x64, radám sa nebraním ani kalibrovo, na začiatku som chcel novu tikku ale kedže máme v rodine väčšie výdavky nemôžem si dovoliť oplieskať toľko peniažkov a flintu potrebujem (moja prvá kúpa ZH stroskotala flinta mi nepasuje).pozeral som nejaké mausre konkrétne frankonia, zetky, CZ 550 aké máte skúsenosti čo viete poradiť? ◄ reagovať
MMaska super názor skúseného poľovníka! Kiež by nám mal kto poradiť keď sme boli mladý!Učili sme sa na vlastnom vrecku.Ďakujem Ti za veľmi dobrý názor! ◄ reagovať
S predošlým komentárom úplne súhlasím, netreba sa urážať, MMasska to myslí dobre, treba nemalé Peniažky oferovať aj na kvalitné strelivo , čo to vystrieľať do terča- teda trénovať, zžiť sa s tou flintu. Lebo ak si niekto myslí , že čo rana to kus, tak sa rýchlo sklame. Myslím, že každý poľovník by mal mať pôžitok pri streľbe zo svojej zbrane, ak to tak nie je, tak niekde sa stala chyba. ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od ajdam, 30.3.2021 o 12:32 :
Darmo sa nafukuješ ja som sa nikdy nesmial začínajúcemu poľovníkovi, ty si ani nevieš predstaviť koľkým začínajúcim poľovníkom som už ja radil ohľadom zbrani streliva optiky . Ja som sa pousmial na tebe len na základe toho ako ty vnímaš poľovačku a streľbu. Vieš aký je medzi nami rozdiel? Nie to že som už ulovil tisícky kusov ale to ze som už na strelnici vystrieľal milión nábojov. Ja ked som začínal poľovať je to jedno kolko som mal rokov sutazne som strielal, mal som nastrieľajú 1 V.tiedu za celý rok som mal povolené streliť jedno srnca jedného diviaka a škodu zver , čiže v lese som vystrieľal necelých 5ks streliva ale na strelnici pri tréningu som vystrieľal za rok s poĺovnej zbrane minimalne 250ks . Chápeš! Ty vôbec neberieš do úvahy tréning na strelnici, ty si napísal strelil tak maximálne 20ks viac nie skôr menej! Preto som ostal sklamaný s takéhoto prístupu. Chcel si kúpiť 8x60! Aka je to blbosť kúpiť starú výbehovú zbraň a odôvodniť si to nemec je nemec! Strašná sprostosť ktorú keď napíšeš tak sa skúsený strelci a poľovníci musia len pousmiať. Skúšali ti síce poradiť aj Lanus aj Pepies ale ked im odpíšeš ako si im odpisal tak si len povedia že z bútlavého stromu len sova vyletí. Čo sa týka radám čo kúpiť ako začínajúci poľovník tak si treba zvážiť všetky za a proti. Ak nemáš na novú zbraň nekupuj nikdy ráž ktorú používajú športový strelci. Vieš a to ti vravím z vlastnej skúsenosti tá zbraň síce bude mať len 2 roky ale dostala statočne cez uši, či už keď testoval navážku a pri tréningoch na strelnici. Vystrieľa za rok dva krát toľko že ty by si tu zbraň nezobral a ver v to že on ti ju odprezentuje aj predvedie ako TOP kvalitu a ty na to nikdy neprídeš že už tej flinte zvoní umieračik. Čo sa týka aku ráž pre začínajúceho poľovníka tak tu zasa sa musí uvážiť všetky za a proti. Kde budeš polovat aku zver aký terén aký si strelec tvoja hmotnosť a tvoje schopnosti. Určite neodporúčam nič malé aj keď sa s toho dobre strieľa nič menšie ako 6,5x55 ale zasa ani 300wm. Vieš pri jednom to chce dobrého strelca ktorim sa ešte len raz možno staneš aj keď na strelnici ti to bude fungovať ale poľovnícka horúčka, adrenalín a fyzické záťaž urobí svoje a tá mala ráž ti neodpustí žiaden omyl, tá 300wm ti pomôže ale zasa kým sa nezžiješ z výstrelmi tak to pre teba bude skôr odstrašujúco ako by ti to pomáhalo prebytok energie.Tak a teraz sa s toho môžeš poučiť alebo si stále húsť to svoje, ale ak si moje riadky čítal pozorne sám s toho zistíš ako hlúpo si sa pýtal v svojich príspevkoch a ešte horšie reagoval na rady skúsených. Ak si na to neprišiel bola to moja strata času ale snáď niekomu múdrejšiemu čo sa chcel poučiť to pomohlo. Prajem šťastnú ruku pri výbere svojej prvej zbrane a nezabudnite veľkú rolu hra dobrí výber streliva, lebo len dobrá zostava ako zbraň, montáž, optika, strelivo môže spoľahlivo slúžiť ale len v rukách toho kto sa chce učiť strieľať a poznať všetko okolo toho. S pozdravom tie najlepšie poznatky sa dozvieš len na lovuzdar.sk ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od pepies, 26.3.2021 o 16:11 :
pepies - Toho "Nemca" mam (asi nie som sám, ved co viem som len niekde pocul/cital) akosi automaticky spojeneho s kvalitnou vyrobou co sa tyka zbrani, to je vsetko. Nehovorim, ze mam dopredu vybrane. Nakoniec som aj tak zistil teraz ta v 8x64S nie je nemecka. A aj tak uz je fuc, nevadi. Poistka na M98 to mas pravdu - to je utrpenie, to uz som zistil, takze isto nie. A o ostatne (napr. podavanie) nech sa staraju oni ked tvrdia ze je to so zarukou. Ta suma nie je mala, aj ked je to uz komplet s montazou a nejakym puskohladom Smid Bender. Zvazujem este jednu Tiku aj s optikou, ale na nu uz treba takmer o polovicu viac. ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od MMasska, 26.3.2021 o 14:53 :
MMasska - No ak existuje norma vystrelenych nabojov ktora definuje zacinajuceho polovnika a netrafil som sa do nej tak sorry. Poznam takych co ulovia rocne 100ks aj takych co 100ks neulovia ani za 2 zivoty. Ja budem urcite blizsie k tym druhym, odhadujem, neviem, nie som vestec, takze 100vka by mi urcite vydrzala dlho. A s tym, ze sa na mojich uvahach "skusenejsi" pousmeju ako na zacinajucom zelenacovi som sa stretol uz vela X. To je take slovenske, polovnicke. Ked ste vy zacinali, iste ste uz boli najmudrejsi. Viete, ze ja som si donedavna myslel, ze strela v naboji má tvar gule...?? :-D ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od lanus, 26.3.2021 o 15:49 :
Ja som dal len taky skrátený pohľad na vec. Vôbec som nerozpitvaval ďalej ohľadom 98 že mi vadí poistka a podávanie nábojov môže byť problém lebo im bude strihať špičku a co sa týka 8x60S poznám veľmi málo pusiek v dobrom stave lebo kopec umelcov z toho strieľa 8x57 JS... Takže ťažko niekomu niečo radiť keď už má dopredu vybrané lebo je to Nemec... ◄ reagovať
MMasska - Ja som sa snažil len eliminovať veľkosť chyby ,lebo pepies-ové argumenty nezabrali . Ako vidíš hlavným argumentom je tu " nemec je nemec ..." ( o peniazoch reč nebola a odkaz ,teraz už len obrázok ,bol predmetom výberu) . ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od lanus, 26.3.2021 o 13:57 :
Lanus sám dobre vieš že fungel novú zbraň kúpiš za tu cenu a nie z bazáru ale priamo na predajni, čo to tu riešia za blbosti to nechápem. ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od ajdam, 26.3.2021 o 13:47 :
Je to viac ako úsmevné toto tu čítať. Tie tvoje argumenty nemec je nemec alebo prečo si vybrať toto alebo hento. Napíšeš že vystrelíš 2 škatuľky lebo nemáš také možností zapoĺovať si a potom 100ks streliva ti vydrží na 5 rokov to si hovoríš začínajúci poľovník? Bože môj toto je čo? ◄ reagovať
ajdam - Z tých dvoch čo si uviedol tak rozhodne radšej túto : ◄ reagovať
Som si vedomy, ee sa vyber streliva neda porovnavat s 30-06 alebo 8x57JS ale mal som na ne velmi dobre referencie a nazor od znameho ktory presiel takmer vsetkymi 8-kovymi kalibrami a ostal nakoniec pri 8x64. Neocakavam, ze spotrebujem za rok viac ako 2 krabicky streliva, tie moznosti polovacky nebudem mat az tak siroke, takze planujem kupit so zbranou zo 100 nabojov a budem mat na dlho pokoj. Tie dve ma zaujali aj tym, ze je to nemecka vyroba, aj ked proti ceskym nic nemam, nemec je nemec... ◄ reagovať
@dsimurka a ake mate na obzore?? ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od ajdam, 25.3.2021 o 12:38 :
Ahoj.Od roku 96 vlastním guľovnicu ZG 47 v kal.8x64S/ ID fotky: 369325/ so zbraňou a kalibrom som nadmieru spokojný.Používam české fabrické /najviac úlovkov/ strelivo, ale mám aj prebité KJG SAX a teraz budem dávať prebíjat 8,2 g strely od Lutz Moller, strelivo má v ponuke aj Brenneke v dvoch laboráciách 12,8 a 14 g,takže až taký výbehový kaliber to nie je .Mal som aj ZG 47 v 8x60S ale s tou som ulovil len jedno prasa.Aj keď mám zbrane aj v iných kalibroch najradšej poľujem s 8x64s. A ešte ja osobne preferujem skôr zbrane staršie ako sú napr.Brno Z alebo ZG 47.Veľa štastia pri výbere. ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od ajdam, 25.3.2021 o 12:38 :
Kym nevystrielas 4 krabice za sezonu strelivo by som osobne neriesil. Je pravda ze nie su commonly ( bezne) ale zozenies aj olovene a aj lead free - bezolovnatane hocikedy na oba tebou menovane kalibre. 8x60-64 su vazne kalibre a nie obycajne. Stare dobre chutovky. A v danej dobe vsetko vies krasne kupit LfB alebo Brenneke f. Prinajhorsom S&B. Su to stare nemecke kalibre k nemeckym flintam ... ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od ajdam, 25.3.2021 o 12:38 :
Ahoj, na základe čoho si vybral spomínané flinty? Koľko sa tých flínt predáva, vo vedľajšej téme sa riešia tie isté kalibre/flinty.
Ako píše pepies alebo si radšej nájdi ZKK/CZ550 v bežnejšom kalibri. ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od ajdam, 25.3.2021 o 12:38 :
Ahoj pri súčasnom vyberte stardartnych kalibrov prečo sa práve rozhodujes medzi dvoma vybehovymi kalibrami kde za chvíľu budeš odkázaný len na prebijanie alebo fabricke náboje pár výrobcov?a co sa týka zbrane pozri si značky Tikka, weatherby, Remington aj jazdené kúpiš poriadnu montáž a nejakú Delta Titanium a máš vystarane a hlavne keď zákazu olovo budeš mat u normálneho kalibru väčší výber nábojov. ◄ reagovať
Nazdar polovnici, rad by som sa s vami poradil, kedze si idem kupovat svoju prvu gulovnicu. na nete som pozeral bud tuto: Windmüller Mauser M98 8x60S alebo KEPPLINGER 8x64S. Isto uz mate viac skusenosti ako ja, tak by som si rad nechal poradit, ktora z nich je lepsia varianta. Dik ◄ reagovať
Som si toho vedomí, že to môže trvať aj dlhšie. Vďaka ti, dúfam že ju budeme mať a dobrú flintu vyberieme. Veď už nejaké máme v obzore, tak sa uvidí. ◄ reagovať
Takéto veci niekedy trvajú dlhšie, tak ti prajem šťastnú ruku pri výbere a nech ti teda kamoš dobre poradí. ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od Mislo, 18.3.2021 o 10:52 :
Je mi to jasné, že nové zbrane sú drahšie. Keby som tak do 1 500€ našiel nejakú zbraň, takú kvalitnejšiu, bol by som rád. Pozeral som už nejaké bazáre, stránky a nejaké zbrane do tejto sumy som našiel. Len sa ešte rozhodnúť, pre tú správnu. Bude to na dlhšie lakte, chcem si to poriadne premyslieť a kamarát mi sľúbil, že potom pôjde so mnou aby aj on vedel pozrieť, či je zbraň v dobrom stave a či má všetko, čo má mať. Tak sa spolieham trochu aj na neho, že mi dobre poradí. ◄ reagovať
boris29 - Tá 8x64S (ktorá spravidla kope menej ako 8x57JS alebo 30.06 SPR.) dokáže začínajúceho poľovníka pri horšom zásahu "podržať ". ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od boris29, 18.3.2021 o 19:39 :
Podľa Teba by mal začínať ako začínajúci poľovník.... ,, gumapuška, vzduchovka, malorážka, Hornet, Rem, 6,5 mm... atď ,,...? ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od boris29, 18.3.2021 o 19:39 :
Prečo? ◄ reagovať
Chlapi,pre začínajúceho polovnika ked este nema toho vela nastrielane ,kaliber 8x64.No neviem. ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od dsimurka, 18.3.2021 o 10:11 :
Líšku streliš guľou, jazveca tiež...treba si zvážiť či sa Ti oplatí vláčiť spolu s guľovou hlavňou aj tu brokovu. Myslím, že kvôli nejakej sojke či strake to asi moc význam nemá. ◄ reagovať
Či guľovnicu alebo guľobrok, na to si musíš odpovedať sám, záleží na podmienkach kde budeš poľovať. Ja som takisto kupoval prvú flintu používanú dokonca gulobrok s guľovnicou naraz. Dokiaľ ma kvalita brokovej hlavne nesklamala som chodil s guľobrokom, mám slabosť pre zlamovacie zbrane, taká chuťovka z Ferlachu o tom žiadna. Čiže ako prvú flintu najskôr guľovnicu aj používanú a v rozumnom kalibri, z môjho pohľadu je kúpa flínt nižšie uvedených pre začínajúceho iracionálna... Zároveň nevidím dôvod prečo by súčasná flinta neprežila rok 2050.A nakoniec, veľmi rád spomínam na svoje prvé úlovky so ZH či CZ550 aj ked obe som už poslal do sveta. A záleží aj na aktuálnom rozpočte. Štastnú ruku pri výbere prajem. ◄ reagovať
Servus, záleží to aj od toho, koľko peňazí do toho chceš na začiatku naliať. Vieš, nové zbrane sú isto drahšie ako používané. Preto by bolo fajn, keby si napísal, do akej sumy chceš kúpiť zbraň a už podľa toho ti zase budeme vedieť lepšie poradiť. ◄ reagovať
Zacho ďakujem za odpoveď a akú si mal prvú zbraň, pamätáš si ešte? Pepes33 ďakujem aj za tvoju odpoveď. Takže mi radíš hneď novú a nejaký guľobrok, áno? ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od dsimurka, 17.3.2021 o 11:31 :
Ako začínajúci som si v 2007 roku kúpil na radu starších používaný guľobrok...Do 2 rokov bol predaný a kúpená nová guľovnica. Určite by som už staršiu zbraň nekupoval, nová je nová. ◄ reagovať
Užívaním portálu LovuZdar.sk užívateľ prehlasuje, že sa oboznámil s autorskými právami, podmienkami používania a všeobecnými pravidlami tohto portálu, plne rozumie ich obsahu, súhlasí s nimi, bude sa nimi riadiť a na znak súhlasu s ich obsahom sa zaväzuje ich dodržiavať pri užívaní portálu www.lovuzdar.sk a využívaní jeho služieb.
Admin nezodpovedá za obsah pridaný návštevníkmi LovuZdar.sk
Admin si vyhradzuje právo vymazať akýkoľvek obsah pridaný návštevníkmi portálu ak tak uzná za vhodné.