Predĺžiť lov všetkých vekových kategórií jeleňov (vrátane IV.VT) do 15.2., teda do času, kedy staršie jelene už prakticky začínajú zhadzovať parožie mi príde scestné. Tá zver skutočne nemá pokoj, potom nabehnú zhodári a potom ďalšia poľovná sezóna. Ale na druhej strane ma to zasa až tak neprekvapuje, lebo posledné roky mizne z poľovníctva to poľovnícke (t.j. záujmová činnosť, kultúrne dedičstvo a udržiavanie tradícií a to v spojení s pomocou zveri v čase strádania) a viac dostáva priestor hospodársko- ekonomická časť poľovníctva. Nie je to tak dávno keď bolo podpísané memorandum na predchádzanie a znižovanie škôd zverou, ale mám pocit, že povinnosti z neho ako keby vznikli len poľovníkom a to v pohode vyššieho odstrelu. Čiže opäť odstraňujeme následky problému a nie jeho príčinu a to monokultúry, veľké koncentrácie zveri v týchto oblastiach a nemožnosť ich lovu z dôvodu silnej pasivity zo strany poľnohospodárov vytvoriť podmienky na lov (napr. striedanie pásov rôzne vysokých plodín, výsev plodín ďalej od lesa a nie na jeho hranici atď.) Ale toto sa už v diskusiách rozoberalo x krát a stále sa točíme v kruhu. My musíme viac loviť a hospodári berú ďalej svoje dotácie. A kto si to odnáša? No zver, veď tí čo v praxi do hory chodia vedia, že v súčasnosti sa zdržuje okolí senníkov, krmovísk, v čriedach na poliach a podľa môjho názoru je súčasný lov už prakticky len hlušením zveri na kopách krmiva. Pričom to nie je tak ani o premnožení zveri ako o jej nevyrovnanej koncentrácií, sú revíry kde v určitých obdobiach stúpne stav zveri aj o 300%. Taktiež revíry kde lovia 30ks vysokej a revíry kde 600ks a pritom sú vzdušnou čiarou do 25km vzdialené. Plány sa počas roka neplnia, lebo väčšina "brucháčov" tu zver ani inak ako v čase núdze na krmive uloviť nevie alebo sa to hasí odstrelom holej na spoločných v decembri. Kdeže by hrozilo čakanie na prechodoch, ranný pirš či len vydreté "vychodenie" úlovku, teplý posed a vzdialenosť do 60m s dobrým prístupom autom je v súčasnosti vrcholom fyzickej námahy, ktorú niektorí poľovníci zvládnu v rámci lovu. Predĺženie lovu kvôli škodám zverou slúži len na ospravedlnenie súčasného stavu,t.j. kombinácie chabých lovcov s nedostatkom času a zmenu systému a spôsobu výkonu poľovníctva. Senzory pohybu na krmoviskách, fotopasce a možno v dohľadnej dobe aj termovízie a nočné videnia, nech sa tá zver už hluší 24/7 bez obmedzenia podľa toho ako má lovec čas. Celé toto "mimoriadne povolenenie" je podľa mňa len arogantný lobing, lebo tých pár ks neodstrieľaných jeleňov škody na porastoch dramaticky nezníži alebo sa mýlim? A selekcia najmä u holej? 0 bodov, však zver je "premnožená" a holá je holá. Ja už niekoľko týždňov púšťam jelienča za jelienčaťom lebo hľadám vhodné na odstrel a na dobre vyvinuté a zdravé jelienča potiahnuť odmietam. A tiež voľným časom neovplývam, ale nedá mi loviť iným spôsobom, nemal by som z takto získaného úlovku radosť ani zážitok. Poľovníctvo je pre mňa o aktívnom oddychu, prechádzkach prírodou spojených s adrenalínom v podobe lovu a vnímaní zveri ako organizmu, ktorý vníma a cíti (kto pozoroval vzťahy v rámci čriedy či "rodinných" buniek rôznych druhov zveri, vie o čom hovorím) a tomu prispôsobujem aj zásahy v podobe jej ulovenia. Áno, lovím aj z posedu, ale kde niektorí tento spôsob lovu v súčasnej dobe "posunuli" proste nepotrebuje komentár.
Ono kua je to tazke, vyhoviet vsetkym... na druhej strane si ale nemyslim, ze predlzenie doby lovu uvedenej zveri na zaklade vynimy do konca februara v stanovenych vekovych triedach je tym najstastnejsim riesenim. Je ale pravdou, ze profesionalny polovnik by sa ale mal ulohy zhostit. ◄ reagovať
Tu je vyhlásenie mimoriadneho odlovu na 2021-2022 ◄ reagovať
vraj je opat po 15.1. umozneny mimoriadny odlov? je to tak? ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od juro10, 22.4.2021 o 14:46 :
je to tak ako píše dede, predsedovia si musia pozrieť el. schránky aj poštu od OÚ a OPK, bolo to rozposlané 18-19.4.21 ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od juro10, 22.4.2021 o 14:46 :
Ja som tú písomnosť nevytvoril. Podal som info. Možno poverená pracovníčka MPSR čo to mala pridať zabudla alebo nestihla kôli nákupom . ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od dede, 22.4.2021 o 10:26 :
na stránke mpsr som to nenašiel... ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od Jager68, 5.1.2021 o 14:11 :
Peto ja viem, ze to neni v polohe ,, nariadujem ,, len sa smejem, ze covid je dovod na nesplnenie planu. Jelene v II vek. triede ktore su taktiez zahrnutie v tom povolení mimoriadneho lovu začínaju aspon unas v mesiaci február zhadzovat parohy. Ale proti raritke formatu jeden paroh zhodený a druhý este na hlave nemám nič. ◄ reagovať
Poznam PS,kde to 15.1. ,,zabalia"...aj,ked nemaju splneny plan.. ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od dede, 5.1.2021 o 6:55 :
Miro ale nemusime...to nie je povinnost...-) ◄ reagovať
Po 15.01. 2021 ideme ďalej ako každý rok... ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od Jager68, 12.5.2020 o 11:55 :
Aj to príde a obávam sa že nebude to ani dlho trvat ◄ reagovať
Z 10 tich jeleňov prírastky nie sú žiadné, z 10 tich jeleníc ano. Sústrediť sa na jelienčatá a mladú holú zver. Predlžovanie lovu zveri o dva týždne nemá účinok, lebo úlovky sa posúvajú na neskorší termín a vtedy sa loví všetko čo sa hýbe. problémom môže byť diviačia zver. Úlovky sú vysoke . ale hlavne zver migruje. Napr. 2 susedne revíri podobnej výmery. jeleň 19, jelenica 27, jelienčata 25 , spolu 71 jeleň 14, jelenica 16, jelienčata 11 , spolu 41 Ukážkovy príklad ako jedno združenie chce znížiť stavy ◄ reagovať
Co,ked uz nebudu žiadne dodatocne a mimoriadne terminy?.Je načase šetriť si € na platenie škôd. ◄ reagovať
Každoročne lovíme jeliencata od 1.10. ◄ reagovať
lubenko:- To napísal presne a pravdivo,mi starší sa ťažko zmierujeme z názorom odstrelu v dobe odchovu mláďat. Naše poľovníctvo sa riadi asi nie dobrým smerom, takto za pár rokov nebude načo pozerať - nie ešte loviť. Poľovníctvu zdar! ◄ reagovať
Ja len na margo celkového zmýšľania pri podobných úpravách ;) ◄ reagovať
Je to možnosť. Nie povinnosť. ◄ reagovať
Podstatne lepší nápad ako strieľať ešte cicajúce mláďatá raticovej v júly je predĺženie ich odstrelu každoročne do 31.3. !!! ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od pavian, 6.5.2020 o 20:16 :
treba použiť zdravý rozum ◄ reagovať
Kto myslel, myslel dlho, vskutku progresívne. Hor sa prvého júla na tie 10-15 kilové jelienčatá! ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od Stagstalker, 29.1.2020 o 22:54 :
presne si pomenoval tento problém,je to tak aj u nás na východe,plne s tebou súhlasím ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od Stagstalker, 29.1.2020 o 22:54 :
Ak sankcie zo strany štátu, tak aj na tých, ktorí nevytvárajú podmienky na plnenie plánu lovu zákonným spôsobom. Nemyslím si, že hlavnou príčinou neplnenia plánu lovu a zavádzania mimoriadnych odlovov sú poľovníci. ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od 650525, 29.1.2020 o 13:45 :
Nie vsetko vyriesi predpisany pocet clenov v spolocnosti/zdruzeni. Koniec koncov tvorba kolektivu a jeho velkosti “podla zakona” by bola skor kontraproduktivna, na ukor medziludskych vztahov a mozno by to spelo len k nahananiu “papierovych” clenov, aby bola splnena litera zakona. Ja riesenie vidim nie v nezmyselnom predlzovani doby lovu, ktora len negativne ovplyvnuje rezim a zvyky, ale aj zivot zveri, ale v sprisneni sankcii za nesplnenie planu lovu v stanovenych dobach lovu. Spolocnosti s malym poctom clenov by to motivovalo minimalne bud k hostovskym povolenkam pre ludi co radi odstrielaju aj holu alebo vacsej aktivite v spolocnosti. Ovela dolezitejsi ako pocet clenov je totiz ich samotna aktivita a chut polovat/brigadovat, poznam spolocnosti kde je clenov xy, ale 60% planu splnia 5 mladi chalani, co nelutuju benzin, cas, maju chapave rodiny a najma im nevadi strelit a osetrit divinu pre ineho. Lebo mnoho zdruzeni plan nesplni preto, lebo si kazdy streli svoj pridel alebo trofejovu a zvysne do planu/spolocneho/vykupu/ci pre ineho uz nie je zaujimave. Samozrejme, su aj extremy v podobe zdruzeni, kde lovia stovky kusov holej, ale to je uz problemom zlej koncentracie z dovodu sucasneho sposobu obhospodarovania, co sa na tejto stranke rozoberalo uz x krat. Dlhodobo odstrelom odstranujeme len dosledky, ale na odstranenie pricin koncentracie zveri ako keby nebola vola. Pritom je to beh na dlhsiu trat, nevyriesi to jeden pripis ako v pripade predlzenia doby lovu. Dalsi extrem je prestarlost niektorych zdruzeni, kde mnoho polovnikov odmieta postavenie cestneho clena v prospech niekoho mladsieho, hoc svojou (ne)aktivitou defacto cestnymi clenmi uz su... ◄ reagovať
Plan lovu nie je säty gral..navysovanie planu z kancelarie od stola je hlupost..Hospodar vie co ma v reviri...a ked sa streli o 10ks menej?...co sa stane.Cele Slovensko je plne turistov cyklistov motorkarov...zver je vyrusovana a predsa lovime podla zakona...ziadne nocaky a podobne...len pri mesiaci.Podla zakona ◄ reagovať
Mimoriadny lov raticovej zveri slúži spoločnostiam, ktoré majú málo členov , aby mohli splniť plán lovu. Chýba legislatíva na určenie počtu členov PZ,PS na určitú výmeru. Takýto lov sa realizoval,len na poranenú zver, ktorá sa v revíri nachádzala po ukončení doby lovu. Je nemožné,aby 8 poľovníkov dokázalo uloviť veľké množstvo vysokej zveri na ploche 2800 ha ( 4 dochádzajú na víkendy). Počty nepíšem, ale je to nelogické.Každá spoločnosť,ktorá má záujem o poľovné právo, by mala mať taký počet členov, aby dokázala uloviť zver podľa plánu lovu a postarať sa o túto zver.Ak mám dobrú pamäť náš najvyšší šéf raz povedal - treba určiť koľko členov na 100 ha má mať PZ,PS pre výkon práva poľovníctva pre malú zver a vysokú zver. Takto,by PZ,PS prijímali aj mladších kolegov. Viem niektorým sa môj názor nebude páčiť, ale plne váš názor rešpektujem. Ak by bolo dostatok členov nemuselo k takejto situácii dôjsť. Viem niekto bude nesúhlasiť, lebo k tejto situácii prispievajú aj poľnohospodárske subjekty. Prajem LOVU ZDAR!!! ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od fire, 28.1.2020 o 20:58 :
všetci tomu porozumeli,len nik si nemyslel ako si to myslel ty:):):):):),je to tak každý rok a je len na poľovníkoch ako sa ku tomu postavia,len v každom združení je to iné ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od lubenko, 28.1.2020 o 20:45 :
veď ja som to napísal zveličene,prehnane,tak,aby každý tomu porozumel,že predlžovanie doby lovu nieje podľa mňa správne,lebo bolo dosť času na samotný lov zveri ....takže tak som to myslel ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od fire, 28.1.2020 o 15:45 :
toto je téma na diskusiu a treba hladať riešenie,ale brat za to poľovnikom poľ. lístky a ZP je na hlavu padnute a úplný súhlas s tým čo napísal dede o 15:24,palec hore ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od rys2, 28.1.2020 o 14:54 :
rys2.....ďakujem za hlas,si kámoš ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od dede, 28.1.2020 o 15:24 :
Však ja to všetko chápem...len prečo nadriadení neskúmajú to,že prečo PZ nesplnili plán lovu,že žiadajú predlženie dátumu lovu?Ja narážam hlavne na to!Keď vedia nmnohé združenia splniť plán lovu,tak by som chcel vedieť,že čím argumentujú PZ nesplnenie tohto plánu?Môj názor je, že niekto tu predsa len zlyhá.Kto to bude? ◄ reagovať
Fire - tu je odovodnenie. V spodnej časti sa nenachádza Poučenie alebo odstavec v ktorom by bolo uvedené, že voči tomuto možeš podat ,, odvolanie ,, je na užívateľovi polovneho revíru či bude akceptovat toto ,, povolenie ,, . Povolenku k mimoriadnemu povoleniu lovu prevziat nemusíš tym padom lovit Ty a polovnici rovnakeho názoru loviť nebudú. V mimoriadnom povolení je napísané ,, povoľuje ,, nie ,, NARIADUJE ,, . ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od fire, 28.1.2020 o 12:12 :
fire- hlas som ti dal z nepozornosti omylom. ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od rys2, 28.1.2020 o 14:32 :
napísal som svoj názor...to sa nesmie podľa teba?podľa teba som kecal?vyjadri sa láskavo k téme ,ktorú nájdeš hore ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od lubenko, 28.1.2020 o 13:54 :
dole je napísane-môj názor....takže daj argumenty....to je aj názor mnohých iným či už v našom PZ alebo v inom PZ s ktorými sa stýkam .....aj u poľovníkov ktorí tu niesu na tejto stránke....takže asi tak Lovu Zdar ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od fire, 28.1.2020 o 12:12 :
Keby si aspon nekecal. ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od fire, 28.1.2020 o 12:12 :
ku tejto teme,skludni hormony ◄ reagovať
ja len toľko k tejto téme......kto nedokázal počas celej jesene splniť plán lovu,respektívne poľovník ktorý nedokázal uloviť danú zver , nech odovzdá PL,ZP,zbraň alebo nabudúce nech neberie povolenku na lov zveri a potom táto téma nemusela byť založená.....môj názor ◄ reagovať
Užívaním portálu LovuZdar.sk užívateľ prehlasuje, že sa oboznámil s autorskými právami, podmienkami používania a všeobecnými pravidlami tohto portálu, plne rozumie ich obsahu, súhlasí s nimi, bude sa nimi riadiť a na znak súhlasu s ich obsahom sa zaväzuje ich dodržiavať pri užívaní portálu www.lovuzdar.sk a využívaní jeho služieb.
Admin nezodpovedá za obsah pridaný návštevníkmi LovuZdar.sk
Admin si vyhradzuje právo vymazať akýkoľvek obsah pridaný návštevníkmi portálu ak tak uzná za vhodné.