Najlepšie je ak má človek zdravé nohy.
myslel som že aspoň 205/75 R15 tam zmestím... všade na fórach píšu že by tam mali vôjsť, no chcel som to potvrdiť, bo keď ich kúpim tak už bude neskoro... namor676 čo máš obuté na zimu a na leto, ako si s tým spokojný. Zimné gummy mám obuté a letné chcem jedny z týchto(jazdiť budem 60% cesta 40% terén): odkaz, odkaz, odkaz ◄ reagovať
Steyr, pokiaľ nemáš jimnyho zdvihnutého tak max. 205/70 R15, ja ich mám zapísané v TP. Ako náhle dáš väčšie budú Ti chytať podblatníky a prípadne strhneš plasty z blatníkov. Ja mám teraz 215/75 R15, ale mám ho zdvihnutého cca 20cm a tieto majú o cca 5cm väčší priemer a už sú tiež maximum ◄ reagovať
to je mi jasné, to je na moje triko a nie je to problém, ide mi o najväčší rozmer nie z pohľadu predpisov ale z pohľadu, aký najväčší rozmer tam vlezie bez toho aby chytalo blatníky, resp. iné časti pri maximálnom vytočení kolies. ◄ reagovať
steyer, len tie rozmery, ktore mas zapisane v TP. Ak das iny rozmer a dopravaci ta chytia, tak sa pokute nevyhnes. ◄ reagovať
Viem, že toto nie je zrovna off road portál, no googlim už pár dní na nemôžem sa dopracovať k informácii aké najväčšie gumy môžem obuť na Jimniho (podvozok základ bez zdvíhania) ak mi vie niekto poradiť budem mu vdačný, prípadne kde by som to zistil? Ďakujem! ◄ reagovať
tak dneska jsem si vzpomenul jaká by to byla paráda táhnout čuníka 72kg sám zhruba 400m obilím k cestě a já jsem si blbec dojel po kolejích od traktoru pomalu až k němu :-))) ◄ reagovať
Keď sme teda už prešli od dustra za 9900€ k mercedesu G za 250 000€ a skonštatovali že v tom medvedi to bude lepšie vozeníčko s čím súhlasím dám do povedomia ešte inú variantu odkaz veľmi pohodlná a rýchla doprava.odkaz ◄ reagovať
Myslím, že dobrá je stará dobrá Lada Niva, ale dost žere. Pak by stačilo třeba Suzuki Jimi. Já zvažuji pořízení Suzuki Grand Vitara. odkaz ◄ reagovať
každý máme iné nároky na výbavu, značku a spôsobe použitia daného vozidla. Nikdy nebudú úplne rovnaké hodnotenia na spomínaný DUSTER. Niekomu bude vadiť to druhému ono.. ◄ reagovať
Keď sa vysklada niečo naviac tak cena ide hore. Mne sa nepáči že neni s LPG verzia 4x4 a že to nieje automat. A ešte raz: neporovnavajte neporovnatelne. P.s. Na mercedese mám tiež milión km a stále ide. Dnes sa take autá už nevyrabaju. Na tu nejaký polovnik jeepa WJ 4.7 ? ◄ reagovať
Vieš ja nehovorím že je zlé, ale že je predražené ja som mal možnosť si ho vyskúšať. Tak ako hovoríš do poľného revíru, do ľahšieho terénu na chatu na ryby a podobne. Ale za cenu 16.800 eur určite nie. ◄ reagovať
riso ja som za 16800 duster nenasiel odkaz ◄ reagovať
vieš najlepšie je sa spýtať priamo majiteľov auta. Je pravda že Suzuki je super auto sám ho mám konkretne Vitaru a nemôžem povedať niečo zlé. Podľa mňa je DUSTER dobré auto za dobrú cenu. Ja som nehovoril že je to priamo do terénu ale dostať sa niekde na vysokohorskú chatu kde sa ti zíde 4x4 je myslím fajn. Je ale fakt že sú naozaj aj lepšie autá.. ◄ reagovať
LESLOV tebe sa zdá cena 16.800 eur primeraná? Lebo mne nie, na to že je tam zastaralý motor, lacné plasty, pevná výbava (nedá sa nič priplatiť), a podobne. Dal som dolu odkaz na suzuki grand vitara r.v. 2011 najazdených 1240 km ( tak udáva predajca ), motor 1,9. Porovnaj to s dustrom. Netvrdím že je to zlé auto, len že na tú výbavu a spracovanie tam je prehnaná cena. A keby ešte zákazníka nezavádzali spotrebou a úžasným pomenovaním ofroad, bolo by to ešte lepšie. Treba si to auto vyskúšať a porovnať s inými vozidla tejto kategórie. Ja som tú možnosť mal a ver že radšej si vyberiem dvoj troj ročné auto inej značky za tú cenu čo stojí nový duster. A ak to bude klasický renaul, tak dva tri roky v ľahkom teréne a bude to hrkotať, buchotať, rachotať ako ten môj :-))))). ◄ reagovať
Edu, ty musis byt casto v bratislavskych mcdonaldoch ked mas taky prehlad :-P ◄ reagovať
Osobne si myslím že DUSTER je ideálne auto pre chatárov, lesníkov a čo majú niekde mimo spevnenej cesty chatu alebo čo bývajú v dolinách kde hlavne v zime využijú pohon voliteľný pohon 4x4 a veľmi dobrú svetlú výšku auta. Ja moc nemusím autá ktoré sú doslova " preelektrikované" rôznymi vymoženosťami. Pri cene DUSTERA je aj výhodou naozaj pomerne nízke prevádzkové náklady a náhradné diely. Samozrejme že sú aj iné a omnoho lepšie modely a značky áut ale myslím si že DUSTER pokryje potreby mnohých ľudí v tomto pohľade, či už cenou alebo spomínanými vlastnosťami auta DUSTER. ◄ reagovať
ak chceš nové je dácia jednoznačne najlacnejšia, ide o to že najhoršia investícia je kúpa nového auta, lebo hneď ako opustíš bránu predajne auto stráca hodnotu cca 15 %. ◄ reagovať
george mercedes ML vobec nie je do terénu. Ano presne to čo dokáže MLko dokáže aj dácia, možno aj viac, ale skús porovnať porovnateľné cena dácie so starým 1,5 dCi 88 kw motorom výbava ICE - cena 16.800 EUR a napr. odkaz , dacia motor renault a suzuki motor fiat. ◄ reagovať
Pandur1, daj ktore nove SUV je lacnejsie... ◄ reagovať
Bol to test na kanáli Auto-Motor und Sport. Myslím, že dosť slušný motoristický kanál. Ale máš pravdu, ono to nebol veľmi porovnávací test, lebo tam nemáš čo porovnávať. Chceli tým testom len povedať to čo som napísal ja a v podstate aj ty... Zjednodušene : kto má peniaze, kúpi s Mercedes, kto ich nemá, kúpi si Daciu. Už iba poznámka k poslednému príspevku - aj Mercedes je "len" SUV, hoci trochu drahšie... :-) ◄ reagovať
Porovnavate tu neporovlatelne... george co to za debilny test bol? Mercedes je premiova znacka urcena pre premiovy trh a zakaznikov, Dacia je lacny SUV!!! automobil, nie OFF-ROAD. Ten test robil asi nejaky majitel Dacie aby dokazal sebe (a este neviem komu), ze ho Dacia dovezie tam, kde Mercedes, teda ziaden Mercedes mu netreba. ◄ reagovať
Ozaj, videl som porovnávací test Dacie Duster dci za 15 tisíc a Mercedesu ML AMG za nejakých 100 a viac tisíc a výsledok bol presne ako som čakal. Dacia za tie peniaze poskytne neskutočne veľa, zatiaľ čo Mercedes, hoci je TOP a Dacia sa na neho nechytá, je určený len pre úzky okruh ľudí a pomer cena/úžitková hodnota je u neho ďaleko nižší ako u Dacie. :-) Tým ale nechcem povedať, že by som ten Mercedes nechcel.... :-) ◄ reagovať
steyr a když tam není redukce tak to je pro nafťáka nejlepší :-)) ◄ reagovať
Dacia za tú cenu ako nové auto je do nenáročného terénu výborné autíčko. Odtlmenie nerovností je veľmi príjemné, diesel nie je smädný a podvozok má oproti Nissanu, z ktorého je prevzatý, mierne zosilnený. Hlavne si ho netreba mýliť s Off-roadom (neverte reklamám), je to stále lacné SUV, ktoré ale veľa ľuďom veľmi dobre poslúži. Tak ho prosím neporovnávajte s Pajerom alebo Land Cruiserom. Porovnajte ho napr. so Škodou Yeti alebo s Nissanom Quasquai, proti ktorým si bude počínať určite veľmi dobre. Má ho brat aj dvaja kamaráti u nás v PZ a keby som chcel nové auto za dobrú cenu do nenáročného terénu, určite si ho kúpim. ◄ reagovať
Edu ja neporovnávam starú dáciu s dusterom v reálnom čase ani v priechodnosti.Upozorňujem na to, ako rumuni dokázali sku....ť renault 12 aj citroen, ktoré boli na svoju dobu dobré autá.Načo riskovať s dustrom, keď tu je množstvo vyskúšaných značiek,ktoré majú vyšší kredit ako dacia. ◄ reagovať
dusab - :) a môžu ísť na víkend aj do prahy! ◄ reagovať
Edu tie snorchle sa im v BA tento tyzden zidu. A nielen tam...:-) ◄ reagovať
Edu - čo ťa na tom pobavilo? Ak si jazdil terén ako píšeš, tak vieš že tomu v teréne treba veľmi často riadne vykúriť, a nakladať dieslu vysoké otáčky proste nie je pre motor dobré a potom napr praskajú púzdra valcov a hlavy... Nejeden Patrol či Landcruiser tak dopadol... Len mi nejako nesedí koniec tvojho posledného príspevku..."V rukách nešikovného vodiča sa i pajero môže prevrátiť zažil som to veľa krát dokonca i na strechu .A nie len na pajere. Takže ani pajero nehodno precenovať . V teréne som odjazdil nemálo kilometrov a na rôznych autách zatiaľ bez nehody. A v naozajstnom teréne nie na záhorí..." predpokladám, že tých veľa krát čo si sa prevrátil, mza to mohlo vždy auto, inak by si sa sám ohodnotil za nešikovného vodiča... Nikoho na nič nenavádzam ani sa nechcem naťahovať, ja by som diesel do ťažkého terénu teda nechcel... Je to len môj skromný názor. Leon - s tým dovozom máš pravdu. ◄ reagovať
steyr když chceš auto z venku tak si pro něj musíš dojet jinak tam máš v klidu o půl mega km víc o kterých nevíš :D já mám teď další auto ze švýcarska a pohoda.Isuzu je taky slušný měl jsem dva troopry 2,8TD jednoho 6V a jeden 4V a ten 4V byl podle mě lepší i na spotřebu vlečňák na něm 4 kubíky dřeva jenom vrněl ◄ reagovať
Zdravím, pridám sa aj ja,mal som Opel Campo -Isusu,bol to pick up, krásny zelený, spravil som 230 000 a predal, bol som velmi spokojný, malá spotreba, spolahlivý, motor 2,5 D. Teraz mám zase Isuzu Pick.up 3,1TD, nekúpil som nový ale v Nemecku. Mal 102 000km používala ho Lesná stráž v Bavorsku, všetky doklady, pravidelný servis, posledné faktúry - nové brzdy, rozvody, kladky. Stál v predajni 5 mesiacov, nevedel som prečo? Vraj sa tam vozil pes a smrdí, ja vozím dvoch.Stál 7 200, investoval som 1000, nové tlmiče o 5 cm vyšší, rozšírený a nové perá, vyššia nosnost a výška. Super auto, nie je problém dlžka, už som viezol naraz aj 11 diviakov, strelcov, honcov, príves 2 t s krmivom, lepšie nepoznám..Lovu zdar. ◄ reagovať
steyr s tým benzínom si ma pobavil :-D ◄ reagovať
jarodt ja som nikdy neradil dustra do ťažkého terenu ani nechcel porovnávať neporovnateľné .lubo123 porovnávať daciu 1300 či olcit s dustrom je naozaj smiešne . Ako porovnávať škodu Yeti s škodou 1000MB.BBrit samozrejme na nehodu či podvozku alebo karosérie sa záruka nevsťahuje inak s tvojim príspevkom súhlasím. Pepies to na zahorí musíte mať extra kopce ,že si si musel aj pajero pridvihnúť :-D Takých tereniakov humrov mercedesov G , M a iných tereniakov ošnorchlovaných :-D jazdí po BA celé more . Obyčajne sa majitelia presúvajú do mc donald aby každý videl aký sú to makači :-D Nevadí im že mc donalds je lacné jedlo chudoby na západe :-D proste musia byť niečo viac preto tolko tereniakov a spotreba ich netrasie a sadnuť si do dácie takej malomeštiackej rite nie je naozaj dobrá volba .To máš dobré keď sa ti pajero nekazí . Proste blavacke auto na večné časi :-D . V rukách nešikovného vodiča sa i pajero môže prevratiť zažil som to veľa krát dokonca i strechu .A nie len na pajere. Takže ani pajero nehodno precenovať . V teréne som odjazdil nemálo kilometrov a na rôznych autách zatiaľ bez nehody . A v naozajstnom teréne nie na záhorí . ◄ reagovať
george - ako lepší bicykel:) no je to pravda. Aj to som Jeepa som zvažoval. Koľko má najazdené km? Ak sa dá veriť tejto hodnote, lebo takmer všetky auta z vonku sú stočené... Čo spotreba, či je tam plyn? Vyžadoval si nejaké drahé opravy? Dúfam že benzín lebo diesel podľa mňa do terénu a vysokých otáčok nie je žiadna výhra... ◄ reagovať
Mal som 2 x Pajero 1997 a 2003 a teraz mám Jeep Cherokee 1989. A ten je podľa môjho názoru pri rovnakom obutí lepší. Je vyšší a má lepšiu priechodnosť. A stál ma asi toľko ako lepší bicykel :-) Ale ako sa vraví - koľko ľudí, toľko chutí... ◄ reagovať
Na Suzuki Jimny (mělo najeto 35.000,když jsem ho kupoval)jsem najezdil cca.130.000km.Celkem dobré v terénu,ale absence uzávěrky byla někdy znát.Není to na tahání vozíků, 1,3 není moc silná a je potřeba používat redučku.Náhradní díly:-)) - náboj předního kola (4x4) jeden-CZK 10.000,--,přední poloosy cca.CZK 20.000,--(ty jsem neměnil:-)),chladič v náhradě 4.500,--,oplastování prahu 3.500,--, přední brzdy 5.000,--,zadní 9.000,-- (komplety),spojka 11.000,--, ložiska už si ani nepamatuju.Ceny autorizovaný servis.Každopádně dobré auto pro jednoho,flintu,ruksak,psa,popřípadě 2q kukuřice.Nejvíc co jsem vezl byl jelen (3roky),pes,dva chlapi s flintama napředu.V hlubokém sněhu,vzhledem k tomu,že Jimny je lehký,rád zůstával nabřichu,ale stačilo vozit lopatu.Kvůli prostoru a taky pohodlí jsem přesedlal na Toyotu Hilux-nová,tak teď chodím trochu víc pěšky:-))/lesník/,protože 2,7tuny,cca.5m délky a lehký zadek v těžším terénu není nic moc.V hlubokém sněhu lepší než Jimny.Mám najeto 25.000km a tahat mě musel traktor akorát jednou:-)).Vozím i teď řetězy,které jsem použil zatím dvakrát:-)).Spotřeba Toyota cca. teď po výměně olejů a filtru cca.9,5litru kombinovaná (sem tam i uzávěrka).Jimny 8l.A Edovi záruky:-))).Na Toyotě jsem za chvilku roztrhl manžetu poloosy a zohl spojovací tyč řízení:-))/komplet 7.000CZK a ikdyž je to nové auto v záruce,tak na takové poškození se záruka NEVZTAHUJE,takže se musí všechno platit ze svého, což bude platit určitě i DACIE DUSTER:-))) ◄ reagovať
Steyr súhlasím. Jimny je v teréne výborný.Premvadasz- klady a zápory toyoty ti môžem podať po telefone ak mi pošleš tel.č. do pošty, lebo to asi nepatrí do tejto diskusie. ◄ reagovať
lubo123 mas spravdu japonci patria medzi menej kazove auta ale ked sa nieco pokazi tak to stoji zato onohocasu so mal hondu crx 2miest americku verizu zadne lozisko ma vyslo okolo 6tis korun ked sa dobre pamatam ja som len chcel poukazat ze tebou spomenutymi znackami mam iba kladne skusenosti. A 4r. rav ma minimalne nabuchanych 120-150tis a za 2 roky intenzivneho pouzivania budes do nej iba pchat peniaze, moj nazor ale mozno sa ti podari nabuchat na nu 850-az mil km ako edovi na mersendes:)) ◄ reagovať
lubo123 - Jimny na dobrých gumách a zdvihnutý len na podložkách je podľa mna top, v tažkom teréne je podľa mňa váha, ktorou Jimny vyniká nad konkurenciou, veľmi dôležitá. Jimnyho riešim aj ja. Nivu radšej nie, nová prehrdzavie za pár rokov a potom je problém sa toho zbaviť...ale každému podľa chuti, toť môj názor. ◄ reagovať
Užívaním portálu LovuZdar.sk užívateľ prehlasuje, že sa oboznámil s autorskými právami, podmienkami používania a všeobecnými pravidlami tohto portálu, plne rozumie ich obsahu, súhlasí s nimi, bude sa nimi riadiť a na znak súhlasu s ich obsahom sa zaväzuje ich dodržiavať pri užívaní portálu www.lovuzdar.sk a využívaní jeho služieb.
Admin nezodpovedá za obsah pridaný návštevníkmi LovuZdar.sk
Admin si vyhradzuje právo vymazať akýkoľvek obsah pridaný návštevníkmi portálu ak tak uzná za vhodné.