Heming hunting
dnes je nedeľa,  24. november 2024,  meniny má Emília,  spln: 15. november 2024,  dnes východ slnka: 07:12,  dnes západ slnka: 15:54
poľovnícke sety poľovníctvo Terem

Terénne auto pre poľovníka - diskusia

autor: off riso11
pridané: 13.12.2008 22:25
Každý z nás navštevuje revír na nejakom tom aute. Podľa Vás aké auto je najlepšie do hory a aké máte s ním skúsenosti???
počet zobrazení: 229 964
počet hlasov: 7
okruh tém: voľná diskusia
 

Aký je dôvod vášho označenia za nevhodný?

najlepšia odpoveď

off dusanbe, 27.3.2015 o 20:09

Najlepšie je ak má človek zdravé nohy.

dať hlas príspevku | počet hlasov: 41

komentáre

zoradiť
zobrazené 881-920 z 1117 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie
off gulomet, 25.1.2011 o 20:20

Pešo :DDD ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 24.1.2011 o 15:45

Igor43 v suzuki sme viezli už aj celého jeleňa . Faktom je ,že placu je málo. Neviem ktoré diely sú lacnejšie oproti suzuki? Najlepšie je žiadne diely nemeniť ,čo na nive treba dosť častejšie ako na suzuki .Bežné veci filtre,brzdové obloženia,pneumatiky,atď sú približne za rovnakú cenu ako pri nive . Miesta v nive je trocha pre sediacich viacej to je fakt najmä vzadu. Spotreba zhruba 2 krát toľká pre nivu. Veľa poľovníkov to rieši autom bez špz do lesa. Osobne by mi tiež postačovalo auto bez špz kedže bývam priamo v revíri nášho pz. Ako si spomenul dobré pneumatiky sú základ na terénnom aute !!! Troška vadí pri suzuki ako i pri nive ,že sa nedajú uzatvoriť všetky kolesá ako to majú terenne autá o level vyššie ako mercedes G či hummer . Pri nakrížení kedy zostane jedno koleso predné a zadné vo vzduchu proste auto ostane stáť . Tie čo majú diferak uzatvorený idú ďalej. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Igor43, 24.1.2011 o 15:00

Dlho som zvažoval, čo si kúpim do lesa, aké terénne vozidlo. Rozhodnutie padlo na suzuki samurai, ale nakoniec náhoda chcela, že som kúpil Ladu Nivu. Neľutujem: Lacné diely, priechodná všade na dobrých pneumatikách, odvezú sa viacerí, kufor väčší- zmestil sa mi tam celý daniel, odveziem niekoľko mechov krmiva bez toho, aby som skladal zadnú opierku-výhoda oproti samurajovi, ale na druhej strane chlasce viac ako Bolek Polívka. Lenže tvrdím, že kto má na "hračky " a kúpi si ďalšie- terénne auto do lesa( aj keď len ojazdenené a v konečnom dôsledku ušporí, lebo si nezničí osobné auto), tak ten má aj na to palivo, či nie? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 9.11.2010 o 10:26

Faktom je že čo tie malé suzuki dokazujú na dobrých gumách je niekedy až neuveriteľné a prejdú snáď uplne všade . ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

on marcony, 8.11.2010 o 20:54

suzuki vitara 2,0 td s jemnou upravou u mna zatial nema konkurencie. pouzivame ho da sa povedat kazdy den v hore, takze uz preslo kadecim. na zaklade mojich skusenosti ho povazujem za naozaj vhodneho partnera "aj do koca aj do voza" ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off kopoviar17, 8.11.2010 o 19:59

napchám do zadu do samuraja tachsieho jelena..keby bolo treba zvies....neviem nemám s týmto autom skúsenosť.... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off fico35, 26.9.2010 o 21:09

takže edu to je prezývka zo školy ani neviem prečo ma tak volali. Samozrejme každému vyhovuje ine auto. No samurai nema uzavierku. To čo spomínate vedla ručnej brzdy ta páka čo by mala byť akože uzavierka tak nieje služi len ako parkovacia brzda mali ju staršie modely obsah motora 1000 a aj 1300. Služi to k tomu ked sa zatiahne ručná brzda pri tychto typoch bývala ručná do bubna ktorý je na prídavnej prevodovke a tym že sa zapne akože uzavierka zopne aj druhe koleso a brzdi aj to. Lebo kebyže nezapnete uzavierku tak by brzdilo len jedno koleso. Samuraie čo nemajú akože uzavierku maju lanko už do bubnov do zadných kolies na ručnú a ked sa zatiahne ručná tak brzdi aj jedno aj druhe koleso. Ked vyskúšate zapnúť tú uzavierku na tvrdšom podklade tak ju vyhodí bude šmíkať len jedno koleso a nie obidve ako by malo pri uzavierke. A pozor netreba si mýliť uzavierku s volnobežkami čo sa zapínajú na predných kolesách. To že sa zapne v predu na kolesách 4x4 neznamená to že tahaju obidve kolesá. Vždy taha len odlahšené koleso ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off foxik, 27.8.2010 o 12:57

pre mna z praktického hladiska L200, prípadne navara,samuraj má málo miesta-ale je priechodnejší ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

off Edu, 24.5.2010 o 17:18

ano ja som v starších príspevkoch spomenul všetky 4 kolesa v stálom zábere . ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off horarik01, 24.5.2010 o 16:13

Edu ja som netvrdil,že L200 a Pajero majú uzávierku na prednú nápravu. A viem o čom hovorím,pozri moje foto. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off motaq, 24.5.2010 o 13:45

Edu, mas pravdu L200 ma uzavierku len zadneho diferencialu cize zadne kolesa sa tocia naraz, predna naprava v serii nema uzavierku cize v pripade ze sa predne kolesa dostanu na klzky podklad napr blato bude sa tocit to koleso, ktore ma od podlozky mensi odpor a druhe bude stat, teda v skutocnosti sa budu u takehoto krutit len tri kolesa ale pohanane su vsetky 4 a na suchom povrchu budu pohanane vsetky 4. co vsak na bezny aj tazsi teren postacuje. Ano napr. MB triedy G ma uzavierku predneho, zadneho a aj medzinapravoveho differencialu takze okaze mat zabezpeceny staly pohom 4 kolies ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 24.5.2010 o 8:56

horarik01 ano chcem tvrdiť že L 200 ani pajero nemôžeš uzatvoriť ako stále hnané štyri kolesá . Ale máme internet dá sa to určite nájsť prípadne sa môžeš opýtať môjho kamarata P. Juriša ktorý túto L 200 má a s ktorým sa veľmi často vozím na polovačku na tomto autíčku . A k pajeru žial ani to sa neda napevno uzavrieť aby boli hnané všetky 4 kolesá na pevno ako to dokáže napríklad defender, mercedes G alebo humer . Raz na východnom slovensku to jeden môj známi velmi slabý vodič dal takto búvať to pajero:-))))) odkaz /> na fotke som sa nechal zvečniť ja ako oslavujem jeho úspešnú prácu :-)) 450 km od domu :-))) to poteší . ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off horarik01, 22.5.2010 o 15:49

Edu ten inteligentný pohon mi na ML-ku v snehu a miernom svahu zadusil motor.To asi preto,že je tak inteligentný a zabrzdil všetky pretáčavé kolesá! A k tým uzávierkam chceš tvrdiť,že Pajero,L200 ju nemajú? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off canisdirus, 22.5.2010 o 1:04

A čo takto opel Frontera?Hm?Bola tu spomenutá iba raz a nikto ju dalej nerozoberal,to snád nie?Ja jednu zhodou okolností vlastním tak by som sa rád niečo dozvedel o nej.Bo v terene som bol iba v suchom,hoc v strašných strminách ale bolo to bez problému.Máme s tým dajakú skúsenosť? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off bleskj, 21.5.2010 o 23:01

Edu poznám automechanika (vyučeného) ktorému by som si nedal opraviť ani bicykel. Ale je pravda že ani on by sa do toho nepustil. A k tej nive asi toľko ako som už napísal možno sa ti to nebude páčiť ale je tam uzávierka originál z výroby. Ale uzávierka medzinápravového diferenciálu lebo niva je stála štyrkolka. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Poacher, 20.5.2010 o 17:00

Edu asi hnacích kolies si myslel nie? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 20.5.2010 o 15:27

Ja som myslel uzatvorenie štyroch hnaných kolies !!!
jagerezbar mitsubishi a niva tam sa da uzatvoriť diferak? Hm to si deláš kozy !
bleskj asi by som tomu mal rozumieť keď som automechanik vyučený :-) to je fakt :-) Zatvoriť na škodovke na stalo diferák nie je vôbec problem len čo pneu a tie poloosi jak malíček či by to vydržali :-)
horárik inteligentný pohon 4x4 je oveľa lepší ako jazda na klasickej štvorkolke . Klavne keď sa auto nakríži okazžite stojí u inteligentneho pohonu ide do zaberu koleso ktore je zaťažené.
Jayz súhlasím a vidím ,že problematike rozumieš . Uzatvoriť na tvrdo 4 kolesá môže veľmi málo seriových automobilov na svete ja poznam Jeep ,Defender,Mercedes G ,a humer . Žiadných veľmi veľa automobilov kroeé tu chlapci spomenuli a čírou náhodou sa im nechce rozpamätať na tie kvantá aut u ktorých za daju uzatvoriť 4 kolesá na tvrdo :-)
Všetky temy su detinske ale debatovať môžeme aspoň sa zabavame a vždy sa niečo nové dozvieme . Tiež nemusím mať vždy pravdu a ked ju nemam priznam to bez nejakého urazeneho ega tiež . LaL zdar. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Jayz, 20.5.2010 o 13:02

bleskj - tak toto je ozaj chlapská reakcia, klobúk dolu a je mi cťou ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off bleskj, 20.5.2010 o 12:44

Jasne. Máš pravdu. To s tými kolesami som prehliadol. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Jayz, 20.5.2010 o 9:55

nechajmme to urážanie -neurážanie, ani ty ani ja už nie sme malí chlapci;

keby si čítal pozorne tak pár príspevkov nižšie je napísané:
"tie samuraje 900-vky mali uzavierku ucite ... ...Mali to tusim aj 1000-ky ale tam sa to tusim zapinalo na kolesach..."

no a na kolesach nie sú žiadne uzávierky ale volnobežky

to ale nie je jediné, na čom sa tu dá zasmiať (nie vysmievať) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off bleskj, 20.5.2010 o 8:57

Jazy až to neurážaj sa bolo pre mňa, Ja sa neurážam, ale podľa tvojej reakcie si sa urazil ty. Ale nakoľko si to napísal vo všeobecnosti, tak som zareagoval, a nie preto že by som sa urazil, ale rád sa dozviem niečo nové. Ja sa držím hesla že človek sa celý život učí, ale stejne sprostý zomrie. A určite sa necítim byť nejako viac dôležitý ako napríklad aj ty. Len som v žiadnom príspevku na poslednej strane nenašiel ani len náznak o tom žeby si niekto mýlil volnobežku z uzávierkou. Ba dokonca tam okrem teba volnobežku nikto ani nespomenul. Ak ťa ale moje príspevky urážajú, tak to sa ti ospravedlňujem. Nieje to mojim cieľom. Diskusia je o niečom inom nie o urážkach. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Jayz, 20.5.2010 o 8:11

neurážaj sa, reagujem na celú stránku; či myslíš že si tak dôležitý, že reagujem len na teba?
ak trošku rozumieš konštrukcii offroadových náhonov a prečítaš si všetky príspevky na tejto poslednej stránke, zabavíš sa ako sa bavím aj ja
inak celá téma je detinská a s úplne rovnakým obsahom, ako keď si malí chlapci za plotom ukazujú, kto má väčší ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off bleskj, 19.5.2010 o 12:49

Jayz že sa bavíš, to je pekné, ale až som napísal niečo nesprávne, kľudne ma oprav, rád sa dozviem niečo nové. Aj o voľnobežkách, napr. ktoré terénne autá ich majú, lebo ja som o žiadnom takom ešte ani nepočul. Ale nevravím že niektoré ju nemôžu nemať. Viem že voľnobežku má trabant a to len na štvrtý rýchlostný stupeň, a wartburg, ten ju má na všetky rýchlosti, ale na ňom sa dá voľnobežka mechanicky zapnúť, aj vypnúť. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Jayz, 19.5.2010 o 8:37

celkom dobre sa tu dá zabaviť
malá poznámočka - chlapci, nemýlte si uzávierku a volnobežky; a pozor - každý otvorený dif sa dá uzavrieť buď origo montovanou alebo dodatočne inštalovanou uzavierkou, to je jedno na akom aute, trebárs aj na osobáku - dif nevie, na akom je aute; niektoré autá majú dif jeden, niektoré dva - na oboch nápravách a niektoré tri - tretí je medzinápravový... (viacnápravové náklaďáky nerozoberám) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off horarik01, 18.5.2010 o 23:14

Edu uzávierku má velké množstvo tereniakov a nechce sa mi ich všetky menovať. A k tomu Samuraju,nepochopil si.Myslel som to trochu ironicky i ked 1000ka ju má.Tie inteligentné pohony 4x4 čo si spomenul by sa mali skutočnámu terénu radšej vyhnúť. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off bleskj, 18.5.2010 o 9:41

Jagrezbár Je to tak ako vravíš. Ale na nivách myslím že sa uzávierky zadného dyferáku len dorábali. Lebo niva je stála štyrkolka, a originál tam je len uzávierka medzi nápravového dyferenciálu. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off jagrezbar, 18.5.2010 o 0:35

bleskj.. tie samuraje 900-vky mali uzavierku ucite (zapinalo sa to zvlast pakou vedla redukcie) chodil som na takom aute.. bolo to super auto do hory....len v nom bola trochu zima.. malo to iba plachtovu strechu a slabo to kurilo.. Mali to tusim aj 1000-ky a le tam sa to tusim zapinalo na kolesach ale to boli tie starsie typy.. potom maju uzavierku aj niektore mitsubishi,jeep a aj lada niva... odkaz ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

off bleskj, 17.5.2010 o 23:51

Edu starší samuraj to znamená nejaké 80te roky A dá sa to zistiť aj podľa obsahu motora. Tie mali obsah 900, alebo 1000, neviem presne. Tie novšie čo sa začali vyrábať z obsahom 1300 už uzávierku zadného dyferenciálu nemajú. Nad tými ďalšími sa mi teraz nechce moc premýšľať, ale ak by si mal veľký záujem nie je problém to zistiť. A k tým škodovkám? Z mojej strany len úsmev, vidím že aj tejto problematike rozumieš. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 17.5.2010 o 23:25

bleskj ja som to uviedol ako príklad samozrejme humer aj G mercedes prípadne defender. Dnes nie je trend robiť uzavierku diferencialu lebo nové autá majú inteligentný pohon všetkých štyroch kolies . Neviem či mal nejaký starý samurai uzavierku ale keby som si mal tipnuť asi nie . Vymenuj ešte nejaké osobne autá kde sa da uzatvoriť 4 kolesový náhon . Dosť ma to zaujíma tých veľa typov skús asopň tri okrem defendera,humra a mercedesa G. Nie dorabané to si možeš aj na škodovke uzatvorit diferak .Ale seriozne ma to zaujíma keď mi s tých veľa značiek aspoň tri šupneš . ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off bleskj, 17.5.2010 o 15:15

Edu možno by si sa divil, ale staršie samuraja majú aj uzávierku zadného dyferenciálu, a dokonca aj veľa iných typov aut ju má, nie len humer, a mercedes. A dokonca niektorá špecializované servisy ich aj dorábajú. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 17.5.2010 o 15:10

Miloš fotograf nie ja som administrátor skupiny ktorá má 44581 členov :-)))
odkaz ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Pa33ck, 17.5.2010 o 15:06

Jednoznačne súhlasím s fico35.Suzuki samurai! ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off posed33, 17.5.2010 o 14:27

EDO ja som myslel ze si fotograf ? : ))))))))))) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 17.5.2010 o 14:23

fico35 ja premýšlam ako si dospel k tvojmu nicku ? :-) Samuraj je pre trpaslíkov . Pre nás 2 metrových chlapov je to naozaj utrpenie a to už v predu o zadných akože sedadlách ani nehovorím .
horarik01 samuraj má uzávierku ? Tak to som netušil . Mysel som že diferencial vypína vždy jedno koleso . Čiže keď sa auto nakríži ostanu sa točiť jedno predne vo vzduchu a jedno zadné . Uzávierku ma humer alebo mercedes G. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off horarik01, 15.5.2010 o 15:53

Má aj uzávierku......Dvaja chlapi v kufre/ak sa zmestia/ a v najhoršom cez blato prenesú. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off fico35, 14.5.2010 o 20:51

tak najlepšie auto do lesa podľa mňa suzuki samurai, keď má človek poriadne gumy výborná priechodnosť v terene, velmi male a šikovne auto, cenovo dostupné či už s papierami alebo bez, dosť veľký priestor bez zadných sedadiel. ma redukciu do terenu čo sa týka komfortu nieje to ako pajero, vitara ale kto si na tom nepotrpí odporúčam jednoznačne samurai ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off fatran, 16.2.2010 o 21:33

Tonky si ma predbehol ale pozrite si Nivu na pásoch systém Snegobolotoplavajučšij samochod METELICA ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off pino, 16.2.2010 o 16:39

mam ford maverick a je to bomba.nesmi byt auto lepsi nez ridic ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off posed33, 15.2.2010 o 19:10

LUBOR podla coho tak sudis ? mas na to niake hodnotenie ? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

zobrazené 881-920 z 1117 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie

reklama

Zelené zápisky z poľovníckych chodníkov
Poľovníctvo TEREM