zubna ambulancia klinika
dnes je utorok,  31. december 2024,  meniny má Silvester,  spln: 15. december 2024,  dnes východ slnka: 07:42,  dnes západ slnka: 15:57
poľovnícke sety poľovníctvo Terem

Terénne auto pre poľovníka - diskusia

autor: off riso11
pridané: 13.12.2008 22:25
Každý z nás navštevuje revír na nejakom tom aute. Podľa Vás aké auto je najlepšie do hory a aké máte s ním skúsenosti???
počet zobrazení: 231 473
počet hlasov: 7
okruh tém: voľná diskusia
 

Aký je dôvod vášho označenia za nevhodný?

najlepšia odpoveď

off dusanbe, 27.3.2015 o 20:09

Najlepšie je ak má človek zdravé nohy.

dať hlas príspevku | počet hlasov: 41

komentáre

zoradiť
zobrazené 801-840 z 1117 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie
off 3006sprg, 4.1.2012 o 22:29

ach ano motaq este jeep wrangler som zabudol dobre ze si pripomenul :o) a k nive tolko: v terene je to taky mensi nezmar len keby nemal vir v nadrzi a nebola by taka poruchovost... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off motaq, 4.1.2012 o 22:27

moj osobny favorit je JEEP WRANGLER UNLIMITED prevedenie RUBICON ale to je ina kategoria auta ako duster ci niva :-) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off pandur1, 4.1.2012 o 22:26

Edo, kde už končia všetky autá niva začína odkaz, :-))) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off 3006sprg, 4.1.2012 o 22:26

este snad tolko ze mal som moznost vyskusat v terene vela druhov aut pajera,G-cko,L200, vsetky nissany, LR defender a vsetky suzuki. Ked to zosumarizujem tka ked ma clovek peniaze tak jednoznacne mercedes G, ten mi je hrozne sympaticky takisto ako aj kratke pajero a defender. Ak nechcem drahe auto tak by som volil suzuki jimny, vynikajuce male auticko za rozumnu cenu, ale nanajvys pre 2 osoby lebo sediet vzadu s polovnou vybavou neni nic moc. A samozrejme zaklad su dobre penumatiky lebo bez nich je aj pajero v terene na hovno. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off 3006sprg, 4.1.2012 o 22:21

z hovna bic neupleties a tak to je aj u znacky dacia...len tolko k teme ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off motaq, 4.1.2012 o 22:19

EDU inak musim suhlasit, ze niva je poruchove auto, a osobne by som ho nekupil za tie peniaze. ale priechodnost terenom ma dobru. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off michal89, 4.1.2012 o 22:15

vyzera to slušne ale do lesa by som to nebral.. ked som vtrepal jelena do mojho cherokeeho tak mi bolo do plaču :D ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off motaq, 4.1.2012 o 22:15

no ten popis co je na tom odkaze je trosku zdeformovany ale ok, auto ma ESP,sucastou ESP je ASR co je protipreklzovy system a funguje tak ako EDS. oficialny dokument dacie odkaz. inak spotreba pri tom tvojom aute co si dal odkaz je 8 litrov (kombinovana), v terene to pojde vyssie. cena toho modelu je 14590 Eur ak chces mat aj ESP. LADA NIVA 9700 (najdrahsia) odkaz ma uzavierku a redukcnu prevodovku. spotreba 9,5 litra (kombinovana) v terene bude viac. ako mozes sam vidiet rozdiel v papierovej spotrebe nie je velky 1,5 litra v terene to bude viac ale ani duster nebude mat az taku uzasnu spotrebu. otazka je naco to auto potrebujes, ak do terenu ako pracovne auto alebo ako auto na vsetko aj na cesty aj obcas do terenu. ci duster dokaze natriet v terene nivu to som si nie celkom isty, zalezi od podmienok. mynuly tyzden som bol na chate, relativne lahky teren, polna cesta miestami dobry kopec a utlaceny sneh na ktorom bol poprasok noveho, ktory sa smykal. SX4 (co je konstrukciou a funkciou pohonu 4x4 u dustera) mala co robit a to si dovolim tvrdit ze mam v terene odjazdene hodne. v tych najvacsich stupaniach musela ist na predne koleso retaz (bol som lenivy tak len na jedno). tou istou cestou isiel otac na suzuki grand vitare a vysiel bez retazi. nemusel sa tak ponahlat nakolko vyuzil redukciu. takze ja by som to zhrnul tak, duster je ok ale netvrdil by som, ze prejde daleko tazsi teren ako auta konstruovane a vybavene technologiami do terenu. to je moj nazor a to som uz jazdil vselicim a vselikde. mne uplne staci do terenu SX4 aj ked v zime radsej chodim Grand Vitarou, rovnako aj v lete ak je viac blata. redukcia ma velku vyhodu nie len pri jazde do kopca ale aj pri jazde z kopca. tym ze je prevodovy stupen zredukovany auto dokaze ovela lepsie a ucinejsie brzdit motorom a netreba tolko brzdit brzdami, vyhoda hlavne na blate ked sa ti klzu vsetky kolesa. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 4.1.2012 o 22:00

Nový Dacia Duster Concept Car je už riadne futuristické riešenie . Dácia už dávno nie je replika renault 12 :-D odkaz odkaz#! to by som už z nivou neporovnával :-D slušné to autíčko odkaz odkaz ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 4.1.2012 o 21:37

motaq samozrejme porovnavať maličkého jimi to je ťažko. Malé obratné autíčko. Velmi veľa záleží od dobrých pneumatík samozrejme i vodič zohrá nemalú úlohu . Ja som duster neodporučil na nejaké extrem testy . V bežnom teréne je to dobré auto .Kamarát si ho kupil sedel som v mojom oblubenom autoservise u Libora Žišku ktorý skonštatoval že duster je komplet dobré auto to je odborník ktorého si vážim a tiež zdielam tento názor na dustra . Bezpečnost: Airbag 4X, Posilňovač riad., ABS, ASR(TC,EDS), Brzdový asistent(BAS) Komfort: Rádio/CD, El. predné okná, El. zrkadlá, Diaľkové ovládanie, Multifunkčný volant Ostatné: Hliníkové disky, Hmlovky, Imobilizér, Palubný počítač, Kožený interiér, Tónované sklá, Vyhrievané zrkadlá Ďalšia výbava: originál autorádio,zadní stěrač,klimatizace,dělená zadní sedadla,výškově nastavitelné sedadlo řidiče,nastavitelný volant,deaktivace airbagu spolujezdce,otáčkoměr,EDS,(ASR),pohon 4 x 4,plní \'EURO V\', viac sa dočítaš tu : odkaz To je trocha iné kafe ako niva :-D Osobne som si istý že nive naloží duster v teréne hocikedy . Niva dustru naloží jedine v spotrebe :-D Keď si potiahne svojich oblubených 15 litríkov v teréne :-D ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off motaq, 4.1.2012 o 17:17

ja netvrdim, ze EDS je zly system ani som to netvrdil, len som odpovedal na tvoju otazku. a prezredis mi kde si sa docital ze duster ma EDS? na oficialnej stranke tuto info nemaju a nie je ani uvedena v prospekte. Ja som nasiel ze ma ESP, ktoreho jedna z funkcii funguje ako EDS. inak t tym trom auta najdes este aj dalsie, ktore patria do kategorie offroad a dovolim si tvrdit ze su na tom este lepsie ako HUMMER H3, o H2 a H1 sa nemusime bavit. ale to je tiez uz trosku ina debata. Duster je dobra volba pre bezne jazdiaceho cloveka a za dobre peniaze. ci prejde viac ako niva, Jimny, Samuraj a podobne male tereniaky by som netvrdil to je dost individualne a zalezi od vodica, pneu... ale komfort jazdy je urcite lepsi. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 4.1.2012 o 16:44

duster je alernatíva pre toho kto chce auto do mesta na dialnicu aj do terenu je lacný priestranný, pohodlný, pekný s malou spotrebou a poradí si aj s náročnejším terénom . Nie je to lkt ale iba auto . Kto je však extrem vodič môže si dokupiť aj navijaky do predu a do zadu :-D kým bude kolega na nive platit na benzínke za každých 1000km 200€ majitelovi dustra postačí 75€ . ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 4.1.2012 o 16:33

motaq ja netvrdím že je elektronická uzávierka účinejšia ako ta natvrdo !!! Niva môže uzavrieť iba zadok Len tvrdím ,že keď sa auto dostane do extremnej situacie EDS mu pomôže . Verím však že bežný poľovník a užívateľ dustra EDS vôbec nepoužije . Lada niva má uzávierku iba vzadu vpredu kde je naj záber sa jej bude točiť práve to koleso čo bude vo vzduchu u dustra tento nežiaduci efekt reguluje EDS elektronicka-uzavierka-diferencialu pre všetky 4 kolesá nie iba pre zadnú nápravu. Samozrejme autá ktoré sa dajú navrdo uzavrieť sú účinejšie ako eds i tom nie je pochýb ja také auta poznám iba tri defender,G mercedes a uplne iná kategoria aut do terénu je hummer i keď H 3 je normálny tereniačik nenormálnych jazdnych vlastností . hummre sú však svoja trieda nenormálnych tereniakov ktoré sa nedajú rovnať so žiadnym iným autom odkaz ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off motaq, 4.1.2012 o 15:59

Edu, preco je mechanicka uzavierka lepsia ako EDS? EDS je dobry system rovnako ako ESP a jemu podobne. cistocne nahradia uzavierku differencialu ale nikdy nedosiahnu rovnaku ucinnost ako klasicka mechanicka uzavierka. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 4.1.2012 o 14:41

semjan kadial prejde niva prejde i duster žiadnu obavu nemusíš mať . Niva je auto z roku 1977 bez takmer žiadneho vývoja .Má dvakrát takú spotrebu ako duster vysokú poruchovosť a tiež korozia je na nivách nemalá . Oceňujem blatníky na dustri z plastu . Konfort jazdy je naozaj u dustra uplne iný ako u ruskej krabičky .Samozrejme ťa dovezi kam potrebuješ i niva . Ja však nevidím oproti dustru ani jedno pozitívum pre nivu .Samozreme myslím tým nové auto . Neviem pre čo tak bažíte po tej uzávierke mechanickej? odhliadnuc od toho že je to uzávierka iba jednej nápravy nie 4 kolies ako to má mercedes G ,defender či hummer . Ako som uviedol EDS elektronicka-uzavierka-diferencialu na všetkých 4 kolesách zabezpečuje stabilnú trakciu všetkých 4 kolies Názov pochádza z nemeckých slov Elektronische Differenzialsperre - elektronická uzávierka diferenciálu. Pribrzďovaním pretáčajúceho – prešmykujúceho kolesa, systém EDS uľahčuje rozjazd na klzkom povrchu. Systém EDS na základe informácií zo snímačov pribrzdí to koleso, ktoré preklzáva, čím sa zabezpečí prenos výkonu na druhé koleso nápravy, ktoré je na podložke s väčším súčiniteľom trenia. Za rovnakých adhéznych podmienok medzi pneumatikou a vozovkou rozdeľuje diferenciál rovnako veľký krútiaci moment, každé koleso teda prenáša 50% celkového hnacieho momentu. Ak je na jednej strane vozovky viac klzký povrch, teda povrch s nižšou adhéziou, určuje veľkosť prenášaného hnacieho momentu koleso s nižším koeficientom trenia. Bez systému EDS sa pri takto rozdielnych adhéznych podmienkach bežne stáva, že koleso na šmykľavom podklade preklzáva a druhé, pod ktorým je pevný podklad stojí – vozidlo sa teda nepohne. Vtedy nastupuje systém elektronickej uzávery diferenciálu. Riadiaca jednotka EDS začne prešmykujúce sa koleso pribrzďovať, čím vyvolá brzdný moment, ktorý pomôže vyrovnať momentový nepomer medzi kolesami. Teraz vďaka brzdnému momentu môže koleso s vyššou adhéziou prenášať silu na vozovku a nedochádza k prešmykovaniu. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off semjan, 3.1.2012 o 17:50

EDU: nie celkom s tebou suhlasim, tiez som dlho rozmyslal ze co kupim, nakoniec som zobral nivu. viem, neda sa s tym po cestach chodit, je to neohrabane ruske auto. Poukazat chcem len na to ze som mal zimne pneu a teraz do tazkeho terenu. Revir mame prevazne rovinaty s miernymi stupaniami. Na zimnych sa ti olepi blatom dezen a stojis. Dalsia vec je redukcna prevodovka a jej vyznam v terene. Viem si predstavit ci mi redukcna prevodovka a hlavne ako pomohla. Nie celkom suhlasim s tvojim nazorom v poslednej vete ze kam sa polovnik potrebuje dostat v lete a v zime tak sa s dusterom dostane. Problem nebude ziadny za sucha, horsie to bude pri blate.Najzdove uhly su fasa vec, ale co take ked lesnici prejdu s traktorom za mokra, pripadne druzstevnici a aj na obycajnej polnej ceste s miernym stupanim urobia traktorovu kolaj? zivo si to viem predstavit ako tam duster zastane. Opakujem tu zase ze neporovnavajme tu kratku jednotku s funkciou redukcnej prevodovky. nie je to to iste, stojim si za tym. Treba pozriet na prevodovy pomer, krutiaci moment a pod. Opakujem, ze design aj ked je subjektivna vec je u mna OK, peniaze + - tiez, ale bojim sa kvality spracovania. Neviem ako to urobili zlate rumunske rucicky. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off lct-S, 3.1.2012 o 17:28

Edu, suhlas k dustru. A pajero mam kratke a gumy vranik 2000 ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off lct-S, 3.1.2012 o 17:25

motaq: Obidvaja vieme o com hovorime. Trocha nevyhoda nospinu je, ze viac opotrebovava pneu a v pripade preseknutia jednej pneu ak nemame na vymenu, taku ktora ma rovnaku vysku dezenu ako ta na druha, musime dat obidve nove. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 3.1.2012 o 17:19

Veď ja netvrdím ,že duster je rovnocenný hummeru alebo G mercedesu .Samozrejme nie je . Je to iba alternatíva lacneho noveho automobilu ktorý ma v diesel verzii 5,6 l spotrebu . Neviem presne do akého terénu si predstavujete auto ??? Po bežných lesných cestách na dobrých pneumatikách dokáže určite super veci nájazdové uhly sú tiež super vec . Také autá za 7 x toľko peňazí ako je mercedes ML položí v teréne hocikedy a to pri menšej ako polovičnej spotrebe . S pajerom hlavne vagonom som sa niečo po brehoch našmýkal .Pripadal som si že sa valím autobusom nie autom . Ťažké neohrabané auto veľka spotreba to je vagon pajero . Zbytočne sa tu riešia nejaké extremne podmienky . Kam poľovník potrebuje tam sa dustrom dostane v lete či zime na dobrých pneumatikách . ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off motaq, 3.1.2012 o 17:02

niektore auta maju na zadnej naprave diff. s uzavierkou a niektore samosvor. Hovorim o autach so zadnym pohonom a pripojitelnym predkom. predok je nepoctatny. rozdiel medzi tymito autami je ze pri aute s uzavierkou je mozne diff uzavriet ked je to potrebne (napr. v terene) a pri jazde na ceste uzavierku vypnut a diff sa sprava ako obycajny diff pri osobnom aute. Samosvor ma nevyhodu, ze sa neda vypnut a teda vzdy sa bude spravat ako samosvor a ked kolesa napravy pridu do stavu, ze jedno sa bude preklzovat, samosvorny diff sa zovrie aby tomu zabranil. samosvor je fajn ale je to horsie riesenie ako diff s uzavierkou, hlavne koli jazde na ceste s auto zo zadnym nahonom. hlavne pre neskusenych vodicov. to len na objesnenie rozdielu. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off motaq, 3.1.2012 o 16:57

ja viem ze naboje nemaju so samosvorom nic spolocne, tie maju spolocne s pohonom 4x4 u niektorych vozidiel napr. stara Grand Vitara, cez ne sa pripajal pohon prednych kolies, v tvojom pripade je to inak, u teba sa pripaja sa pripaja kardan to je tiez jeden so sytemov, ale ten samosvor nie je automaticky uzavrety, ten sa uzavie automaticky ked treba, preto je to samosvor. natvdrdo by to bolo len ak by tam bola uzavierka. ale ak je samosvor dobry tak rozdiel medzi uzavierkou a samosvorom nespozorujes, len vtedy ked uzavierku vypnes vtedy diff s uzavierkou bude pracovat ako obycajny diff. aj v pripade ze bude pohon 4x4, samosvor sa vypnut neda pokial je pripojeny aj predok, ten sa uzatvara automaticky sam bez vplyvu vodica. samosvor sa vypne ked odpojis predok, vtedy funguje ako klasicky diff. v podstate tak ako pises. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off lct-S, 3.1.2012 o 16:23

motaq: nie cez naboje, tie nemaju so samosvornym diff. nic spolocne. Staly pohon je zadok a cez pridavnu prevodovku sa pripne kardan prednej napravy a ked ma predny diff. samosvornu uzavierku, tak tym padom je hned aj na tvrdo 50:50 pre konkretnu napravu. Ked odpojis v pridavn. prevodovke predny kardan, tak predna naprava vyuziva normaly klasicky diff. A aky je to stroj? UKT osvedceny Z 7340 turbo ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off motaq, 3.1.2012 o 15:39

lct-S: s uzavierkou coho? predneho diff alebo zadneho diff? ak predneho tak ten ostava stale ako samosvor, len pri priradenom predku to aj citis lebo vtedy ide pohon od differencialu. Ake je to auto? predpokladam, ze predok sa priraduje cez naboje a ak nie je zaradeny tak naboje maju volnobezky a to je vzasade jedno aky je tam diff. lebo kolesa sa netocia od diff. ale od toho ze sa auto pohybuje po ceste. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off lct-S, 3.1.2012 o 15:34

motaq, no ak je to ESP tak to je samozrejme, ze je na oboch. A k samosvorn. diferencialu tolko, ze ja viem ako funguje. Mam ho na jednom stroji. Vzadu je diferencial s mechanickou, manualne ovladanou uzavierkou a predna naprava ma samosvorny difer. No a ak zapnem predok, tak je vzdy aj s uzavierkou. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off motaq, 3.1.2012 o 15:24

lct, samosvorny differencial, kde? ak na zadnej naprave tak je jedno ci mas zapnutu pridavnu prevodovku alebo nie. samosvor je mechanicka zalezitost a funguje vzdy ked treba, nevyhoda je to, ze aj vtedy ked nepotrebujes, co moze neskusenemu vodicovi sposobyt problemy hlavne v necakanych situaciach na lade. treba si uvedomit dve zakladne veci, ktore ludia casto pletu dokopy. 1 je pohon 4x4 ten moze byt rieseny niekolkymi sposobmi a zabezpecuje rozdelenie krutiaceho momentu medzi zadnu a prednu napravu. moze byt rieseny napr. tak ako ma Duster ci SX4 elektronicky riadenou spojkou, alebo napr medzinapravovym differencialom napr. Grand Vitara (nova), Subaru...alebo pripajanim predneho nahonu cez naboje, vacsinou zabezpecovane podtlakom, napr. stara Grand Vitara, Jimny.... 2 vec su differencialy na napravach, tie rozdeluju krutiaci moment medzi kolesa napravy. a tie mozu byt klasicke, alebo samosvorne alebo s uzavierkou. niektore auta mozu byt vybavene dodatocnym systemom napr. EDS, ktory ma ciastocne suplovat uzavierku diferencialu. ale to su ine elektronicke systemi. 3 vec, ktoru treba rozlisovat je takzvana redukcia, co je redukcna prevodovka resp. pridavna prevodovka. ta redukuje prevodove stupne cim zvysuje krutiaci moment prenasany z prevodovky. v podstate spomaluju auto a zabezpecia ze sa vyuzije lepsie sila motora... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off motaq, 3.1.2012 o 15:14

lct-S, ten system nie je v naprave, neviem ako EDS ale kedze to funguje podobne ako ESP a Duster ma ESP tak je to na oboch napravach. je to len pribrzdovanie kolies aby nepreklzovali. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off lct-S, 3.1.2012 o 15:03

Bola tu rec aj o samosvornom diferenciali (nospin). Jeho nevyhodou je iba to, ze ked je je v pridavnej prevodovke zapnuty kardan, je natvrdo vzdy poctivych 50:50. Iba ked je kardan vypnuty, tak funguje ako normalny diferencial 100:0. Ja mam sluzobne pajero bez uzavierky zadnej napravy a niekedy to chyba. Treba na to mysliet a v tazkych terenoch sa musi jazdit trocha rychlejsie a vyuzivat zotrvacnost. Edu, prosim Ta a ten Duster ma EDS v zadnej, ci aj prednej naprave? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off motaq, 3.1.2012 o 14:19

inak taku uzavierku, v podobe ESP, mam aj na mojej SX4. a tiez je to najlepsie terenne auto na svete, splna zakladu podmienku, je sluzobne :-D. ale Vazne dovolim si povedat, ze to co uz presla niekto neprejde ani na offroade, ale je to o sposobe jazdy. V kazdom pripade, Duster je dobra volba za velmi rozumnu cenu o tom niet pochyb. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off motaq, 3.1.2012 o 14:14

Edu, EDS je system podobny jednemu so systemov zahrnutych v ESP. ten system sa nazyva napr. traction control, to ze ho niekto iny nazval EDS je faj, ale je to len elektronicky system, ktory pribrzduje rychlejsie sa tociace koleso. ked si pozries moje prispevky nizsie tak najdes, ze som pysal, ze ESP ciastocne moze nahradit uzavierku. stale to vsak nie je klasicke uzavierka a nikdy tento system nedokaze uzavierku plnohodnotne nahradit nakolko je to system, ktory funguje cez pribrzdovanie kolies pomocou brzd. Iste uznas ze je to vsetko len o trecej sile a ta moze byt rozna v zavislosti od stavu brzd a pod. je to system, ako som uz nizsie pisal, ktory napomaha a ciastocne supluje uzavierku ale nikdy ju 100% nenahradi. Pozri si toto video odkaz tu je pekne vidiet ako pracuje system 4x4 u dustera. ta guca pred zadnou napravou je ta spojka co zabezpecuje pohon 4x4, bud je vypnuta a auto ide ako 2WD, alebo je v rezime AUTOmatickom vtedy sa zadok pripoji sam podla potreby alebo je v rezime LOCK kedy je natvrdo spojena a predna a zadna naprava a tocia v pomere 50:50. Ten system EDS co si spominal je dalsi elektronicky system, a funguje na principe ako si dal odkaz, nieco na sposom ESP len to ma menej funkcii. tieto dva systemi nie su jeden a ten ist. teoreticky EDS sytem sa da pouzit a u aut s medzinapravovym diferencialom pripadne pri autach s viskospojku (haldex spojka)...a ozaj kde si sa docital ze Duster ma EDS? ja som nasiel len ze ma ESP. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 3.1.2012 o 13:56

montaq ja viem čo je uzávierka diferencialu ba i ako pracuje . Píšem ,že duster túto uzavierku nemá ale nahradza ju elektronický systém trakcie Režim LOCK – medzinápravová spojka sa preventívne „zavrie“ a prerozdeľuje silu motora v pomere 50:50 medzi prednú a zadnú nápravu bez ohľadu na aktuálnu trakciu kolies. Dacia uvádza, že v tomto režime dostáva motor od riadiacej jednotky mierne modifikované signály. Respektíve ak koleso nie je v zabere elektornika zapína automaticky koleso ktore je v zábere . Je to to známe EDS ktoré má i duster a funguje takto : odkaz ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off motaq, 3.1.2012 o 13:42

Edu stale si to celkom nepochopil a trosku to pleties to su dve rozdielne veci. ten elektronicky system co spominas ty je jedna vec, ten ma na starosti len to ako sa rozdeli krutiaci moment od prevodovky na napravy, tak ako si napisal, bud len na prednu vtedy je to 2WD, na prednu + zadnu v rezime automatickom kedy sa auto na suchej ceste sprava ako 2WD a pohanana je len predna naprava a ak elektronika zisti potrebu pripojenia zadnej tak ju automaticky bez zasahu vodica pripoji a potom LOCK kedy je auto 4WD s pomerom 50:50 predna:zadna naprava. tento system vsak riesi len prenos na jednotlive napravy, neriesi prenos medi kolesami na jednej naprave. rozlozenie na jednotlive kolesa riesi samotny differencial na naprave. a ten nema ziadnu uzavierku, pekne to vidno na tom videu co dal semian. vsimni si lave zadne koleso, to stoji a obcas sa trosku pretoci, vtedy sa ale prave koleso tocilo stale a ked sa trosku dostalo na pevnejsi podklad tak sa mohlo pohnut aj lave zadne koleso. to iste plati o kolesach prednej napravy. ked sa jedno toci ako blaznive druhe stoji. ten system od nissanu co spominas nema nic spolocne s differencialmi na napravach ten nahradza tzv. medzinapravovy differencial. Tu si to mozes nazorne pozriet ako funguje differencial odkaz. toto je differencial, ktory je na naprave a rozdeluje krutiaci moment na lave a prave koleso. princip je u vsetkych aut rovnaky bez ohladu ci je to Duster, alebo offroad alebo iny osobak ci nakladak. toto ma kazde auto na naprave. to co spominas ty ako system od nisanu je medzi napravami a rozdeluje krutiaci moment na prednu a zadnu napravu. Duster ma obe veci, system nissan medzi napravami na kardane a differencial na kazdej naprave. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 3.1.2012 o 13:19

motaq ja viem o čom hovoríš o nakrížení auta keď zostane jedno predné a jedno zadne vo vzduchu . Práve na to má duster inteligentný pohon od nissana 4x4 Lock - hnané obe nápravy symetricky - funkcia medzinápravového diferenciálu vyradená, režimu je prispôsobené ovládanie škrtiacej klapky aj brzdenia, odporúča sa len pri nízkych rýchlostiach a priľnavosti (jazda len na nespevnenom povrchu ako sneh, blato, hlina, piesok). Netvrdím že je lepšie konštruovaný ako trojnásobne ťažšie terenne auta za 5 - 20 násobnu cenu s trojnásobnou spotrebou paliva !!! ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off motaq, 3.1.2012 o 12:27

Edu, len pre nazorne vysvetlenie, na tvojom odkaze, su na zaciatku Dustre v polohe ked jedno zadne koleso je vo vzduchu, v takomto pripade by nastalo pri zadnej naprave to, ze to koleso vo vzduchu by sa pri pridani p[lynu tocilo a to na zemi by ostalo stat. Ak ma auto uzavierku zadneho diferencialu tak by sa aj v takomto pripade tocili obe kolesa. Takze si skus predsavit, ze by si zastal autom tak, ze obe napravy budu mat jedno koleso vo vduchu a s Dusterom sa dalej nepohnas. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off motaq, 3.1.2012 o 12:20

Edu trosku si to pleties. to co si ty popisal je system prenosu krutiaceho momentu na prednu a zadnu napravu. je rieseny elektromagnetickou spojkou a je ho mozne zapinat tak ako si popisal. podobny system ma napr. aj Suzuki SX4. tento system vsak nema nic spolocne s uzavierkou differencialu. Vozidla ako Duster vybavene tebou popisanym systemom, maju napravy vybavene klasickym differencialom takym ako bezne osobne vozidla (princip je rovnaky). Tento differencial so svojej konstrukcie rozdeluje krutiaci moment na lave a prave koleso ale ak sa jednotlive kolesa napravy dostanu na rozne povrchy z roznou adheziou, napr. lave do blata alebo na lad a prave na menej smyklavy povrch tak nastane to, ze lave koleso sa bude tocit do nemoty a prave bude stat. je to bezna vec a vyplyva to s konstrukcie differencialu. Uzavierka differencialu, ak nahovorime o uzavekre medzinapravoveho differencialu, ale o uzavierke differencialu zadnej alebo prednej napravy, nesluzi na to aby sa rozdeloval krutiaci moment na prednu alebo zadnu napravu ale aby sa zamedzilo roznemu rozdeleniu krutiaceho momentu na jednotlive kolesa napravy. sluzi teda na to aby sa obe kolesa jednej napravy tocili vzdy rovnako bez ohladu na to na akom povrchu sa jednotlive kolesa nachadzaju. takze nemoze nastat taky pripad ako pri dustery, a priechodnost terenom sa zvysuje nakolko sila posoby na obe kolesa rovnako. dalsia vec je redukcna prevodovka, co je myslim kazdemu jasne co to je, tato tiez zvysuje priechodnost terenom, hlavne v kopcovitom terene. Netvrdim, ze Duster je zle auto, a ani netvrdim, ze niekto kto s nim v terene vie jazdit neprejde toho viac ako niekto kto ma offroad a v terene jazdit nevie. Je ale iste, ze ak je dobry sofer offroadu tak prejde toho v terene viac ako na Dustery. Duster je v pohode na bezne pouzitie po polnych a lesnych cestach a pre bezneho polovnika urcite postacuje, prejde toho vela ak nie je priplis velke blato alebo vela snehu. Tvrdit vsak ze je lepsi ako auta konstruovane primarne na pohyb v terene je prinajmensom scestne. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 3.1.2012 o 12:14

semjan ten odkaz nebol na test dustra iba na video z mobilu neschopného vodiča ktorý vošiel na nevhodných pneumatikách do blata tam zalomil volant a pošmýkal sa to vsjo !!! odkaz Čo sa týka uzávierky, Duster má modernú elektronickú. Systém funguje v troch režimoch. V základnom režime „2WD“ je auto poháňané iba prednými kolesami. V režime „AUTO“ sa krútiaci moment posiela na prednú nápravu, ktorá keď začne prešmykovať, roztočia sa aj zadné kolesá. V treťom režime „LOCK“ je krútiaci moment rozdeľovaný medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 50:50. Neverili by ste, akým blatom dokáže Duster prejsť v tomto režime a so zaradeným prvým prevodovým stupňom, na cestných pneumatikách podotýkam. Duster nie je obmedzovaný ani nájazdovými uhlami (vpredu 30°, vzadu 36°, prejazdový uhol 23°). Pohon 4x4 nevymyslel rumun :-D je to prebraný podvozok od nissanu ,ktorý má s štvorkolkami do terénu bohaté skúsenosti . Je to aliančný partner dustra .Naozaj neviem čo očakávate od dustra že by mal pracovať ako harvestor či vývozka stromov alebo vyliezť po skalach na Gerlach ? Je to normálne auto do mesta ako i do terénu s polovičnou spotrebou u diesel verzie od konkurenicie za výborné peniaze . odkaz ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Stopinko, 3.1.2012 o 10:00

To mas pravdu, narazal som vsak na to, ze na beznych gumach moze duster zabudnut na teren. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off motaq, 3.1.2012 o 9:08

to pomoze len ciastocne, ak raz zacne jedno koleso smykat, tak to druhe bude stat na mieste, konstrukciu differrencialu neodrbas, jedine jeho uzavretim, pripadne to poriesi ciastocne samosvorny diff. a v niektorych pripadoch este pomoze esp ale to je len slaba nahrada. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Stopinko, 3.1.2012 o 8:58

Treba na to supnut pneumatiky s AT dezenom aspon. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off motaq, 3.1.2012 o 8:47

duster je dobre auto do lahsieho terenu. ale porovnavat duster z autami, ktore su realne offroad a maju vsetky vymozenosti a prvky typicke pre offroad a teda prvky potrebne pre prejazd tazkym terenom ako su redukcna prevodovka, uzavierka zadneho pripadne aj prednaho differencialu je dost scestne. duster nikdy nedosiahne a neprejde taky teren auta na to urcene. tym ale nechcem povedat, ze duster je zle auto a ze nie je pouzitelne v terene...na bezne pouzitie je v pohode, a pre viacerych je to to naj co mozu dostat a to teraz nenarazam na peniaze, ale skor na to, ze aspon sa nebudu trepat do takeho terenu kde by si mohli ublizit :-) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off semjan, 3.1.2012 o 7:40

Dlho som hladal nejaky test na blate, kde by mozno ta redukcna prevodovka pomohla. Opakujem, ze rad by som vedel ze ako dopadne to auto po 4-5 rokoch pouzivania v terene.nemam voci nemu vyhrady, napisal som to ako otazku, na ktoru nemam odpoved momentalne. Kvalita spracovania je tiez otazna. Dajme mu este cas odkaz ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

zobrazené 801-840 z 1117 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie

reklama

Zelené zápisky z poľovníckych chodníkov
www.LUK.sk