Najlepšie je ak má človek zdravé nohy.
Este dodam k teme.Idealny hard off-road by mal byt l.co najlahsi 2.mat ramovu konstrukciu 3.mechanicke zavierky 4. najlepsie aj zavierku medzinapravoveho diferencialu,to je asi raritne 5. Silny motor z krutiacim momentom 6.Dobre offroad gumy 7. A dobry pomer uzitna cena a vykon. Mnohi z Vas tu asi nejazdia Stredne Slovensko(pripadne Oravu,chranene Tatry moc neratam),kde su "naozajstne hory" a realna zima.Potom by tu EDU nevychvaloval dustra,ktory mu staci tam okolo Trencina:) Na strednom SK by sa asi zadusil pri sebemensom snehu. Vzdy plati 50% offroad a 50% schopnosti medzikusu.Najlepsie tieto veci preveri zima a blato tam sa ukaze kto co dokaze. Na zimu a sneh treba silny motor na dobrych gumach,aby sa dokazal prerezat cez snehove bariery.Tam slabsi motor konci,nezvlada prekonat odpory. Vaha je pre mna najdolezitejsia.Uz som videl kopec zapadnutych frajerov v zavejoch s telacimi Landcruisermi, Patrolami, Land rovermi. Ako potom vyplakavali ako zodrali ich drahe RAMFLETY pneu,ked smykali.Ked si nejaky trtko zoberie X5ku a ide z BA na polovacku do hor,tak chcem vidiet ako bude to mat obute na drapakoch a bude sa terigat 250km po dialnici.Ak raz auto sadne na brucho tak je amen.Mozno este ten navijak.BTW rad by som vedel tu situaciu,kedy z elektrickym navijakom zapadol nejaky offroad.Xwolf prosim vyrozpravaj nam to.Mojim kamosom od mobilneho operatora sa to este bohudik nestalo a to boli po kadejakych zaplavach meter v blate. Mne najlepsie vychadza ten Jeep wrangler.Neviem ako je na tom dieselovy 2.8 CDRi co sa tyka spolahlivosti a vykonov.Poznam partiu chalanov co jazdia extremny offroad,kedy sa skace,par krat uz odtrhli napravy na japoncoch a najviac im vydrzal prave ten Jeep... ◄ reagovať
Xwolf ty si riaden..Ten Jeep Wrangler kamosa je auto jeho sefa,hobby auto X-te v poradi,ktore jazdilo ako safranu.Malo 80tisic po 12rokoch,lebo stalo viacmenej garazi.Smrdi novotou,dostavalo poriadny servis bohateho dochodcu rakusana podnikatela.Kamos mal stastie, robi v Rajchu v jeho firme,takze poznal historiu auta.Mohol by si vediet,ze na zapade nie je nezvycajne,ze solventnejsi ludia maju aj po tri auta (vikendove,hobby atd.).Je to legenda. S tym landoverom resp. range roverom.Bola to taka hranata krabica.Typka som videl v noci raz v zivote a neriesil som typ,logo atd.Viem jedno ze Land rover je vyssia trieda.Mozno to bolo co vravis,typek tvrdil,ze mas vankuse,nepatral som.Zapadol cestou s polovacky ked ho suchlo do betonoveho rigolu plneho snehu a rano ho museli tahat dva traktory.Bolo skrizene,odhlacene kolesa sa beznajdejne tocili na zasneznej asfaltke(ziadne zavierky,nic!) a tie v rigole ani trt.10ti chlapi sme ho nevedeli vyhojdat z toho rigola.Hanba tomu autu,bol na posmech dedincanom. Mylis sa s tymi chlapcami od operatora,keby si videl kam na kopce sa vystveraju s technikou,generatormi,nahradnym zelezom(a najma zlezu dole,vies sam ze to je najtazsie) k zakladnovkam pri zasahoch v blate alebo snehu v kadejakych kalamitnych stavoch(napr. taka specialitka Krizna nad Bystricou,tak pustis do gati,ked sa zacnes suchat po blate pri 45% stupani z 2.5tonovom kolosom a brzdis aj ocami).Moj zlaty to neni nejaka Blava,Karpaty,alebo trencinske hole.Mohol by si vediet,ze ked vypadne zakladnovka operator straca desatisice,takze musia mat dobru techniku,na tych inkach by vela neopravili.Maju specialne skolenia na offroady kadekde po rakusku,takze asi musia vediet ako zapinat 4x4,zavierku a zvladat techniky jazdy v terene.Si uplne mimo. Aj keby som mal milion nekupim si imagove X5 na to aby som doskriabal lak.Neboj sa aj taky zbohatlik musi zarobit nejaky ten stotisic aby si mohol zoservisovat premiovu znacku.Mas vobec paru co stoji taky vankus na X5ku,alebo vstrekovac,turbo,elektronicky tlmic?Su to statisice v korunach.Ked sa zastreli jelen a mas plno chlpov a krvi tak ta chcem vidiet ako to nakladas do X5ky z kremovou kozou a interierom haha. Ja si radsej najdem toho wranglera v Rajchu a usetrene dam to toho benzinu.Tych 15 litrov ma neboli,ak mam dalsie auta v garazi na cesty.Ale holt kupuj.Jasne ze take Gecko je Gecko,ale aj keby som tie volne peniaze mal tak ich radsej precestujem,alebo investujem inde... ◄ reagovať
Najlepšie auto do lesa je jedoznačne citroen C15. Svetlá výška 20 cm dáva pocit bezpečia aj keď máte odtrhnutý výfuk ktorý sa vám pod autom plandá ako kravské vemeno, prezutie na crossové gumy zabezpečí prejazdnosť aj tam kde to nečakáte, síce trocha problém zohnať gumy na ráfik s fenomenálnym rozmerom 15/165. Ale pocit rýchlosti pri šialených 85 kmh na štátnej ceste to vynhradí. Rádio neriešim, aj tak ho nepočuť. Zato mám prehľad o vŕzganí všetkých pružín klepaní výfuku a užívam si krásny zvuk hladkého dízla s brutálnym objemom 1,6 l. Na konštrukcii motora spred 30 rokov sa hádam ani nemá čo pokaziť a nakladanie zveri do kufra s nízkou podlahou vo výške kolien je už len čerešničkou na torte. Pri obstarávacej cene do 1000 éčiek ma nesere ani karoséria bez pozinku, len odporúčam bielu farbu, lepšie vidieť ako krásne kvitne. ;-D ◄ reagovať
xwolf presne tak ako si napisal...uz k tomu niet v tejto teme co dodat. ◄ reagovať
To este niekto veri na tieto bazarnicke odrby? Podla poctu roznych rachotin by bol clovek nachylny verit, ze kazdy dovezeny srot jazdil dedko v Rakusku a vylucne na nakupy si kupil Wrangler, druhou alternativou je pani, co tiez jazdila zasadne len na nakupy :-))) ....clovek, co si kupi benzinovy 4-liter obvykle neplace nad spotrebou. Zato ma ale jeden z najosvedcenejsich motorov, ktore jeep montoval do svojich aut. Navijak je pre terenne auto samozrejmost, ale ze by nebola potom sanca zapadnut, kdeze, kdeze. Zapadne KAZDE auto na svete. Land Rover Defender s automatom, vankusmi ....hm, to asi nie, ale mylit sa je ludske. OBROVSKOU vyhodou Defendera naopak je to, ze z klasickych offroadov (G-Klasse, Patrol, Pajero, Land Cruiser) je suverenne najlahsi. Ale podla popisu si si to skor pomylil s Discovery alebo Range Roverom..... Akurat opravari od mobil. operatora vedia co je najlepsie, no jasneeeeee. Ti su radi, ze im nieco kupia a nemusia sa hrkat v Seatoch Inca. Okrem ineho su takito opravari spolu s elektrikarmi a lesakmi najvacsi kurvici sluzobnych terenakov, vacsinou nemaju ani paru ako spravne pouzivat pohon 4x4 a este ked to ma nebodaj uzavierky, koniec srandy....nie este aby vacsina z nich aspon matne tusila, co je najlepsie. A co sa tyka tych blavakov, vies, oni si asi tie auta kupili prave na to, alebo aj na to. Clovek, co si kupi X5, Touareg alebo Q7 asi neskrachuje po jednej navsteve servisu. Treba to len predychat a zbytocne sa nevzrusovat. Detto je to tak so zbranami, domami atd., atd. Kazdy si zadovazi to, co uzna za vhodne a na co ma. ◄ reagovať
Pani neni nad cukrikovy Jeep wrangler od nejakeho rakuskeho dochodcu za par susnov.Koncept auta sa nemenil roky,cize naco mi je novy za 35tisic euro (nepotrebujem CD prehravac a podobne pitchoviny).Znamy ma chatu na strednom sk v tazkom terene a az na par extremnych zimnych dni(ked bol sneh 1m a viac) sa stale vysplhal na chatu.Bohuzial ma benzin 4.0,cize ta spotreba(az 15litrov).Dalsia prepotrebna vec je zainvestovat do navijaku,potom neni sanca zapadnut (samozrejme,ze treba mat pucku a kolik,ked clovek zapadne niekde na poli v bahne a strom nie ja nablizku).Inak v zime sa vystveram kadekde s obycajnou lahuckou dizlovou(nie benzin ci nema silny krutiak zo spodku) feldou s retazami Taky Land Rover defender nikdy,osobne som videl ako zapadol s automatom do polmetroveho rigolu(ked mu tam vbehla jedna strana kolies) v zime jeden frajer z Bratislavy ,pomohli az dva traktory a chlapec sa pysil,vsak ked zapnem vsetky zavierky,4x4,spusti vankuse a este neviem co a dopadol...Navyse je to tazka opacha,OBROVSKA nevyhoda. Mam znameho co robi u mobilneho operatora(ti vedia si najlepsie co je naj do terenu) a pochvaluju si nove Pajera s tymi elektrickymi navijakmi. Nechapem najma tych blavakov,ktory zoberu svoje nalestene X5ky,Touaregy,Q7 do terenu na polovacky,kde doskriabu lak na krikoch,pripadne zlomia daky plast za stovky,tiscky euro.Su to trembelovia. ◄ reagovať
35000 na G-ko? iba window shopping... ◄ reagovať
dusab urcite dobra volba je to perfektne vozitko aj na cestu aj v terene2,8d a mas vymalovane dopredu pevnostny naraznik navijak a nepoznas prekazku a rocnik 2012r je uz aj z naznakom luxusnejsieho prevedenia ked si ho vyberies budes spokojny a ked si priplatis za rubicon Rocks&Road II alebo beast alebo killer tak to uz je brutal ◄ reagovať
Ja keby som mal zvyskych cca 35 000 eciek beriem jednoznacne Jeep Wrangler Rubicon (5 dver.). A na G-cko by som sa urcite ani nepozrel...:-) ◄ reagovať
Edu, mylis sa ja som si na to zarobil sam moj apu je radovy zamestnanec... Fakt neviem kde si na to prisiel. kazdy ma moznost ale nam mestiakom z BA tu prsia korunky z neba. (to je nazor vacsiny CP-ckarov) Ak je to tak tak si pridte nabrat aj Vy. Ja nemam g-55AMG, ale 280CDI a servis neplatim som ti pisal ze 6 rokov je grrais+zaruka 4 roky. staci kupit a tankovat. Keby s sa na tom dviezol pochopil by si o com to je, ale nech si kazdy jazdi na com chce. Ja len tvrdim ze g-ko je to naj do terenu.(myslim verziu na to urcenu). cestnu verziu by som nechcel ani ja nie je to limuzina na to mam ine auto... ◄ reagovať
mito1 ja nemám ani dustra ani mercedes G . Každopádne ani po mercedese G netúžim a keby som si mal do užívania zobrať mercedes G 500 AMG alebo dieselového dustra tak určite beriem dustra. Auto za 250 000€ netúžim mať lebo by som neuniesol servisovanie taketo plechovice . Ak by som mal bohatého apu vysokého prestavitela spk či spz a byvaleho vysokeho súdruha to by som si kúpil aj hummra možno . Ja si však peniaze musím sám zarábať .Takže mercedes G nie je určený pre moju vrstvu . Ani spotreba ani servisovanie ani nadobúdajúca cena nového auta . ◄ reagovať
uzavrel by som to asi takto, kadzy jazdi na tom na co ma... Niekto na g-ku niekto na dusteri. Len rozdiel je v tom ze ty co maju g-cko by duster nechceli a ty co maju duster by G-cko chceli. Verte mi hovorim z vlastne skusenosti mam G 280CDI professional a som z Ba (ale jazdim s 90%v lese) a na dustera sa ani len nepozrem... ◄ reagovať
podla osameleho vlka jednoznačne električka zver neruši ma snej dobri vihlad a je to za par drobnych ◄ reagovať
motaq ja som nepísal že elektronická uzávierka nahradí plnohodnotne tú natvrdo . Iba som spomenul že má uvedenú i uzávierku diferencialu a tá môže byť i elektronická napríklad eds . ◄ reagovať
pandur1 viem, ze to oznacuju ako EDS, funguje to na principe pribrzdovania kolies. je to marketingovy vymysel aby oblbli ludi, ESP jednym so svojich systemov oznacovanym ako TC traction control plni rovnaku ulohu, tiez pribrzduje kolesa podla potreby...EDS nikdy nebude take spolahlive a nikdy plne nenahradi ani svojou ucinnostou klasicku uzavierku diff. ale ako ciastocna pomoc je to dobre, len od toho netreba cakat zazraky. ◄ reagovať
Edu uz pochop, ze elektronicka uzavierka v tojom ponimani nie je uzavierka diferencialu a nikdy nebude. je to len system, ktory pribrzduje kolesa. Ano Sorento ak malo ESP tak potom ma funkciu protipreklzut teda pribrzdovania kolies. s uzavierkou differencialu sa to vsak porovnavat neda. ◄ reagovať
v pohode, ja len na upresnenie, v inzerate napisu vselico...ale moze ju mat dorabanu. ◄ reagovať
Motaq, nevyznam sa do toho. Ja som vychadzal len z inzeratu, kde to majitel spomina. Som laik :-) odkaz ◄ reagovať
Nofi, sorento s uzavierkou differencialu? to jedine ak je dorabana, sorento (stare) malo redukciu ale uzavierku nerobili. ◄ reagovať
nofi...ak nemaš starosti..a chceš ich mať...nech sa páči....staršie SORENTO je idealna volba.. ◄ reagovať
Čo poviete na starší typ Kia Sorento? Dá sa kúpiť za slušnú cenu, aj s uzávierkou diferenciálu. ◄ reagovať
lowec ja mam citroen picasso teraz v aprili malo 4r. a skoncil som odpisovanie funguje to presne tak ako axon napisal, a este ked ides do zahranicia na sluzobku s autom naklady na naftu, ubytovanie + aj na diety mas narok a mozes si to dat do nakladov, samozrejme servis a vsetky ostatne vydavki okolo auta sa davaju do nakladov firmy ◄ reagovať
axon aha a aké auto si ti kupil takto ? ◄ reagovať
lowec aj ja žijem na dedine, mojim príspevkom som iba Edovi vysvetlil, prečo je výhodnejšie si kúpiť auto na firmu ◄ reagovať
úúha :)) ekonomika ,škoda že žijem na dedine ,inak by som tomu porozumel. ◄ reagovať
axon naozaj zákon o dph pri kúpe auta neovládam nie som platca dph.Dokonca som si myslel ,že dph je 19 % a nie 20% ako uvádzaš. Stále sa niečo mení takže naozaj všetko sa nedá ovládať . Každopádne tých G medvedov po BA behá naozaj dosť či sú firemné alebo súkromné račej by som zvolil napríklad S classe do mesta ako i na dialnicu a terenneho mercedesa . ◄ reagovať
EDU autá typu Mercedes ML, GL, Audi Q7, BMW X5,6 a pod.si každý aspoň trocha rozumný podnikateľ napíše jednoznačne na svoju firmu a nie na seba ako fyzickú osobu z dôvodu, ako uviedol Motaq. Štát vráti podnikateľovi DPH z kúpy auta(resp.podnikateľ má nárok na odpočet DPH) vo výške 20% do 2 mesiacov od dátumu podania priznania DPH, podnikateľ auto odpisuje 4 roky a pri podaní daňového priznania k dani z príjmu si uplatní odpisy (zníži si daňový základ) vo výške 1/4 z obstarávacej ceny auta. Tým pádom zaplatí na dani z príjmu menej. Napr. kúpi si Audi Q7 V12 podľa cenníka za 133 400 € s DPH odkaz Štát vráti podnikateľovi DPH vo výške 20% (22 233€) a menej zaplatí na dani z príjmu 19 % (za 4 roky 21 121€), spolu je to vyše 43 tis. EUR. A to je už slušná úspora, nemyslíš??? Keďže pri takýchto autách nie je spotreba 5,5 l ako pri tvojm vysnívanom Dusteri, treba počítať aj s účtami za PHM. DPH vráti štát, sumu bez dane si dá podnikateľ do nákladov=>nižšia daň. Zase je tu úspora oproti tomu, keby si nekúpil auto na firmu ale na seba. Venuj sa fotografovaniu, robíš skvelé fotografie, ale zákon o DPH je pre Teba španielska dedina. Maj sa ◄ reagovať
Edu nastuduj si veci pred tym ako nieco napises. Ak si nestihol zaregistrovat, tak odpoced DPH sa zmenil a uz je mozny odpocet DPH aj pri osobnych automobiloch. v minulosti bol odpocet mozny len na uzitkovych automobiloch (pred rokom 2010) od kategorie N1. Co myslis preco kopec vselijakych luxusnych kombi, SUV a podobne mali za zadnymi sedadlami mrezu (dokonca ju niektore ani nemali alebo ju majitel dal demontovat) no lebo to boli auta kategorie N1. skoda ze si pri citani zdrojov na ktore sa odvolavas nepozries datum kedy boli vydane. len pre info v roku 2009 bolo predanych 12 ks Audi Q7 v kategorii M1 (osobne) ale 87 v kategorii N1 (uzitkove). Takze asi tolko k firemnym autam. ◄ reagovať
Odpočet DPH sa vzťahuje len na úžitkové automobily Čo sa týka nákupu automobilov, platiteľ DPH nemá v zmysle zákona o DPH nárok na odpočet pri nákupe osobného automobilu. Pod pojmom „osobný automobil“ sa rozumie automobil evidovaný v kategórii M1. Odpočet DPH je možný len pri nákupe úžitkového automobilu, evidovaného v kategórii N1. Existuje tu aj jedna výnimka: predajcovia automobilov a leasingové spoločnosti si môžu na vstupe uplatniť odpočet DPH z nakúpených osobných automobilov, keďže tieto automobily sú predmetom ich obchodovania. Rovnako DPH svojim zákazníkom naúčtujú na výstupe. Títo však už nárok na odpočet DPH nemajú. odkaz Nejako som sa tým nezaoberal lebo neplanujem na svoju firmu kupit 10 mercedesov G za 2 500 000 € a rozhodit zamestnancom nech sa vozia . ◄ reagovať
Edu, zeby napr. DPH a dalsie ekonomicke vyhody? ale asi som zabudol, ze to nie je ani komunizmus, ani amerika a ani Duster, a ze v tejto teme zjavne nie si doma. ale stacilo, je to mimo temy, takze ak to uz teraz nepochopis tak sa viac k tomu vracat nebbudem. ◄ reagovať
Feri vysvetli mu to prosim ta:DD ◄ reagovať
motaq nevidím jediný dôvod prečo by malo byť auto za 250 000€ registrované na nejakú firmu či a.s alebo s.r.o ◄ reagovať
peters, velmi dobra volba, aj ked ja by som volil manual, ale to je len vec vkusu z vyku. inak je to velmi dobre auto do terenu, myslim, ze budes viac ako spokojny. ◄ reagovať
Edu neviem kde zijes ale 90% z nich je registrovanych na nejaku firmu, ale toto je mimo temu. ◄ reagovať
ja som bol dnes skusit moje buduce auto nie len do lesa. potrebujem univerzalne velke auto aj na zabavu /hard offroad/ a Jeep Wrangler Unlimited Rubicon s automatom a na 35″ je pre mna to prave. takze ja v tom mam uz jasno. ◄ reagovať
Ja používam na dopravu do revíru TOYOTU rav4, tá zvláda ľahký terén bez problémov a do lesa jazdím na Samuraji. Samuraj má zdvihnutý podvozok, terénne pneu a aj s prív. vozíkom prejdem skoro všade. A ak neprejdem na chate máme traktor. ◄ reagovať
montaq nemyslím si že tých firemných mercedesov ML a G alebo audín Q či BMW 6 , 7 bude toľko ako uvádzaš :-D ◄ reagovať
Užívaním portálu LovuZdar.sk užívateľ prehlasuje, že sa oboznámil s autorskými právami, podmienkami používania a všeobecnými pravidlami tohto portálu, plne rozumie ich obsahu, súhlasí s nimi, bude sa nimi riadiť a na znak súhlasu s ich obsahom sa zaväzuje ich dodržiavať pri užívaní portálu www.lovuzdar.sk a využívaní jeho služieb.
Admin nezodpovedá za obsah pridaný návštevníkmi LovuZdar.sk
Admin si vyhradzuje právo vymazať akýkoľvek obsah pridaný návštevníkmi portálu ak tak uzná za vhodné.