Najlepšie je ak má človek zdravé nohy.
Mito835 peši ako peši ale trep jelena alebo diviaka na pleci 10km pripadne krmivo alebo material na polovnicke zariadenia. ◄ reagovať
a nechceli byste sa prejsť tak pešo?To musíte ešte aj horu zasmradiť vašími autami? ◄ reagovať
Leon podvozok je taký ako ho skonštruovala japonská automobilka nissan ,ktorá má tradíciu vo vývoji podvozkov pre terénne automobili . Žiadne rumunské zlepšováky sa nekonali . Podvozok je nissan a je určený pre SUV .odkaz odkaz odkaz Každopádne Česko je niekedy krajina paradoxov a mám pocit ,že v česku by sa zišiel tereniak i na dialnicu z Prahy do Brna možno ešte skôr ako po tých malých kopčokoch . Cesty II triedy sú tiež v katastrofánom stave . V tom máme na Slovensku dosť navrch . Na čo sa čaká a prečo to ani jedna vláda nerieši je mi naozaj záhadou . Ale budky na meranie a kasírovanie kamionov za dialničné poplatky tie sú v 100% stave všetky plne funkčné :-D Bez hanby kasírujú aj za tie tankodromy peniaze ako za dialnicu . ◄ reagovať
ak sa bavime o cenovej relacii do 10 000 eur tak radsej suzuki sx 4 ◄ reagovať
v těžkým terénu to jsi mě fakt Edu rozesmál.Jen jestli ten těžký terén nebylo parkoviště u tesca :-))))))))) ◄ reagovať
Leon ja som dustra videl a na rozdiel od teba som se i zvez :-D Dokonca ma viezol profesionálny lesník v Nemecku v ťažkom teréne ,ktorý si dustra nevedel vynachváliť .Počnúc spotrebou cez prejazdnosť končiac výbornou nadobúdajúcou cenou. Reklamné blaboli nie sú potrebné .Na dustra si totiž musíš počkať nemalú dobu v poradovníku lebo je beznádejne vypredaný a výrobné lonky nestíhajú vyrábať . odkaz Duster je veľmi oblúbené vozidlo v starej západnej europe ako i v Nemecku či Francúzku .Leon takže tie bláboli skús napísať tým tisícom ľudí v poradovníkoch čakajúcich na dustra . Napíš im ,že sa môžu voziť i niekoľkonásobne drahšie :-D určite budú mať pochopenie keď na benzínke miesto 50€ budú musieť vytiahnuť 250:-D budú určite vo vytržení :-D odkaz citujem " lesníkov, či menej solventných poľovníkov, ktorých už dlho nemodernizovaná Niva nebaví, však musí Duster zaujať. Nevadí im čakať 9 mesiacov na objednané auto, veď tá stará Niva ešte čosi vydrží, a konkurencia aj tak nič podobné za 16 190 eur neponúka. Pohon 4×4, komfortný podvozok, najvyššia výbava s koženo-koženkovými sedadlami, spotreba 6 – 7 litrov nafty…" ◄ reagovať
ja by som si aj tu vybral odkaz :DDD ◄ reagovať
mam dobru ponuku, hilux už mám a navara je o ničom oproti hiluxu. Pytam sa na Amarok WD + redukcia + elektornicka uzavierka dif. ◄ reagovať
jozefpetr v tej cene máš Hilux, alebo Navaru... ◄ reagovať
Ma niekto skúsenosť s vw amarok 4 WD + elektronicka uzavierka dif? ◄ reagovať
ja mám toto a som spokojný odkaz ◄ reagovať
jedině ruská kráska! :-) :-) :-) ◄ reagovať
Definícia: s terénnym autom zapadneš tam, kde sa s iným nedostaneš :-))) Ide o to či chceš auto aj na cestu do revíru, alebo len po revíri.Na bežné účely po revíri nám zatiaľ v pohode slúži 29roč. Samurai a to ho nejako nešetríme.Povozil už toho tony...Keď treba, pomôžu reťaze, navijačik.A keď sú extrémne podmienky (veľa snehu) tak v extrémnych terénoch nekŕmime. Veď vtedy aj zver zíde do dolín. A keby niečo hrozilo, pomôžu kamoši s traktorom... ◄ reagovať
Edu přestaň tady psát pohádky z reklamních letáků kdyby jsi to někdy viděl na vlastní oči a ještě si se v tom svezl tak tady nebudeš psát ty reklamní bláboly ! ◄ reagovať
motaq v teréne určite nie to je logické . Je to viac . Ale povedzme si to tak že 1,5 dci od renaultu to nebude žiaden žrút ako 3 - 4 litre alebo hummre . Samozrejme ani výkonom to nie je trhač asfaltu . Iba lacné vozítko štvorkolka za málo euro . Pre bežného poľovníka na lesnú i asfaltovú cestu splní skromne svoj účel . Žiaden bombastický objav sa nekoná . Ak to má špz odvezie to i do tesca :-D alebo kamkoľvek a to v lepšom pohodlí ako nejaký samuraj ,ktorý je určite v teréne na tom lepšie . Všetko má pre i proti . ◄ reagovať
tu spotrebu 5.6 litra v terene by som si pozrel... ◄ reagovať
amg2886 mne sa práve zdá ,že tu má každý druhý štvrť miliona na G mercedesa AMG . Tiež mám pocit , že väčšina poľovníkov chodí dennodenne po pňoch a metrové kolaje plné blata sú tiež bežná záležitosť . Tiež spotreba je bezpredmetná či to bude 5,6 l u dustra alebo 25 l u hummera to asi nebude tiež problém. Pre takých naozaj suv nebude :-D Tu išlo iba o pomer užitkovosť a cena . Myslel som ,že pre bežného poľovníka postačí i suv štvorkolka . Nemyslel som zvážky senáže ani tony kukurice ani ťahanie vozíka naloženého dvoma tonami .Je to ako o hodinkách niekomu stačia hodinky ktoré sú vodotesné a riadené z veže presné na tisícinu sekundy lebo ich potrebuje na to aby mal presný čas . Iný potrebuje švajčiarske za desattisíce euro . ◄ reagovať
prosim vas pekne .najdrahsi mercedes G je 65 AMG za 266 000 ktory si nikto nikdy do terenu ako pracovne auto aj tak nekupi.chcel by som vidiet toho polovnika co by tam vozil krmenie pre zver alebo divinu. a ta dacia duster zas az tak malo v terene tiez nezerie :-) . a 5 ročna zaruka na duster je aj tak bezpredmetna lebo pokial sa nieco stane prejazdom terenu alebo zavadenim o pen stromu a podobne.. tak aj tak to nikto nezreklamuje ..mozno raz ,dva krat a potom vam ten servis povie ze ide o vady sposobene vasim pouzivanim a je dobojovane :-) ◄ reagovať
Leon práve pre takých ľudí ako Ty som sa niekoľkokrát opakoval . Žial márne stále to je málo . Duster je SUV postavené na podvozku nissana s motorom od renaultu . Je za dobrú cenu s výbornou spotrebou . Poradí si i v teréne s intligentným pohonom 4x4 a výbornými nájazdovými uhlami . Porovnávať ho s plnokrvníkmi do terénu je naozaj nezmysel . Ich cena a servisovanie je totiž v uplne inej cenovej kategórii . Ano duster je spolahlivý s 5 ročnou zárukou v 6 roku je potrebné opotrebené auto predať alebo vyšrotovať ,lebo jeho životnosť je u konca . Faktom je ,že ak má niekto napríklad mercedes G za 250 000 € po piatich rokoch stratí 200 000 € ak má dustra tak stratí 5000€ . Komu je jedno ,že po každej tisícke km natankuje na benzínke 400€ nech sa páči je to jeho rozhodnutie . Komu postačí suv duster natankuje za 75 € . Samozrejme možností je veľa dá sa dokúpiť i šnorchel navijak do predu i do zadu prípadne zaobstarať pásové vozidlo .Komu sa však páči stará americká klasika Jeep willys z roku 1938 je to jeho voľba . Nemám námietky . Prejde i ťažkým terénom :-D ◄ reagovať
stopinko to je sračka ale dacia duster to je stroj :-)))))))))))))))))))))))) ◄ reagovať
Toto vozitko jazdilo spolahlivo odkaz :) ◄ reagovať
duso2, ja akosi nepocitujem potrebu robit najeku sebareflexiu. Tie informacne menej obsazne prispevky su vacsinou len reakciami na rozne nezmysly, prip. zavadzajuce informacie. Zato ty si obrazne asi nejako uviazol na tej zablatenej luke a nevies sa odtial odlepit. Tvoje mylne predstavy o psychologii su take trapno-smiesne, ja vychadzam len z rokmi overenych skusenosti a tie sa so zeleznou pravidelnostou potvrdzuju. Ty mas akurat smolu, ze si spadol do toho vzorca, ktory sa v istych momentoch diskusie opakuje.....ze sa stavias do pozy urazenej, zhadzovanej lamy je len tvoj postoj, mne je to srdecne ukradnute.....Ale spat k autam. Neviem ci ti zlyhal Google prekladac, ale stavim sa, ze tam ziadna zmienka o napravovych uzavierkach difernacialov pri tom RR nebola. Logika nasepkava, ze nieco, co tam nie je , nebude fungovat, vsak. No nic, nechajme rover roverom a vratim sa k tomu jeepu. Nejako mi usla odpoved na otazku, ze na co konkretne sluzia polovnikovi take vychytavky ako sklopne celne sklo a odnimatelne dvere? Prip. zdovodnenie preco je kratky Wrangler napriek tomu, ze je vybornym terennym autom, takym malo praktickym pre polovnika? (napoveda, treba otvorit kufor a hned je to jasnejsie). Samozrejme, novsi patdverovy model je uz podstatne praktickejsi, lenze aj podiel elektroniky, ktoru si tak ofrflal je podstatne vyssi. Myslim si vsak, ze na bezne ucely s vhodnymi pneumatikami bude spolahlivy az-az. Nejake vaznejsie alebo opakujuce sa zavady na elektronike nie su zname, takze je toto auto tiez jednou z vhodnych alternativ do lesa. Tiez je pravda, ze v terene pod zatazou, na redukcii dieselovy 2,8CRD bude predsa len menej zrat ako vyborny, ale inak nie prilis usporny benzinovy sestvalec 4,0. Moznost volby je otvorena, zalezi len na kazdom ci zoberie novsi, drahsi ale uspornejsi model s naftovym motorom, alebo lacnejsi, starsi ale pazravejsi benzinak. ◄ reagovať
Mnoho ľudí sa tu tvári ,že má v krabici od vína odložnených milion € na tereniaka len si nevie vybrať . Ja si myslím ,že si každý vyberie . K tomu hummru . H3 má priemernú spotrebu 14 litrov takže o nejakom žrúte pro objeme 3500 cm sa nedá určite hovoriť . treba si uvedomiť ,že veľmi veľa znamenajú v teréne pneumatiky . Keď na humra obuješ zimné klasiky a na dustra poriadne terenne pneu . Nechá aj suv duster hummra v rozbehnenom či namrznutom teréne . Samozrejme sú i iné faktori ako je svetelnosť prejazdnosť a nabehové uhly . Kým Hummer prejde 40 cm buk suv to určite nemôže skúšať :-D Všetko je to iba o tom či chce majiteľ predvádzať nejaké cirkusové kúsky akrobacie alebo sa pohodlne doviesť po lesnej ceste i keď je trocha snehu či blata . Na takúto činnosť postačuje duster ak teda majiteľ nechce ohurovať verejnosť čo on nemá za offrada :-D . Samozrejme komu sa páčia auta za 250 000€ a viac nemám námietku . Ak na to má nech si kúpi aj mini vrtulníček . Najviac sa zabávam ako tu veľa ľudí tvrdí ,že chodí na poľovačky po takomto terenne dennodenne odkaz ◄ reagovať
xwolf skus si radsej spravit nejaku sebareflexiu seba sameho.Informacna hodnota tvojich prispevkov je chaba,okrem toho ze RAMFLET je RUNFLAT atd si nevyplodil nic zaujimaveho,len ma zhadzujes. Reagujes na moju osobu invektivami,pretoze ti oponujem a ty sa na tom odbavujes a robis z ludi LAMY.Neviem co si zac (ci nejaky predajca offroadov,novinar,samouk atd.) ale zostan tam na juhu a necitaj tolko katalogov.Ludi ako ty poznam,scitani mudri teoria,ale ked ich posles do terenu,tak ostanu visiet na prvej zablatenej luke...A to,ze pisem v mnoznom cisle?Je to retoricky styl,tvoje analyzy su nahovby.Nesnaz sa byt psycholog,lebo nim nie si a prestri tu tvoje nouhau... Podme k veci,nasral si ma a pozrel som ti to na wiki.Bol to rangerover druhej generacie (do 2002).Takze vysvetli nam co to ma za cudesne zavierky,ktore nefunguju v situacii co som popisoval?Xwolf IDES,vyfarbi sa s tym NOUHAU:) ◄ reagovať
marcelbyk mylis sa dobry sofer sa ukaze na snehu a blate ver mi:) ◄ reagovať
EDU toho vacsieho hummera ma kamos(vacsinou s tym zaraba robi roznu zazitkovu turistiku pre firmy).Ano viem o 25 litrovej spotrebe.Nechcel by som to,ani Gecko, and Landrover atd.Ja mam rad veci dobry pomer cena/vykon.Este k tomu dustru,strasne by som ho rad videl u nas vo februari v akcii,ak ked to plytkych lesov z udrziavanymi zvaznicami to moze byt super vehikel... ◄ reagovať
aj toto je dobré do terénu odkaz teda do tých terénov kde sa chystá mnoho z vás . ◄ reagovať
tak toto je pekna tema 100ludi 100nazorov , kto vie jazdit tak za sucha sa dostane vsade aj zo skodovkou , mal som suzuky samuraj - kategoria male auto vsade sa snim dalo dostat ked sme zapadli druhy vyskocil a potlacil , teraz mam jeep cheeroky z dobrym obutim sa dostanem tiez vsade v ramci polovnictva ale rozmyslam nad pikapom kvoli korbe - stale daco nosim {krmivo , polov.zariadenia , zver} a uz ma nebavi stale cistit interier jeepu {nechcem tam mat svincik} takze zavisi od praktickeho vyuzitia , aj tak si vecsina kupuje co sa mu paci a naco ma peniazky. PS:chcel by som si raz kupit hummera H3 - lebo sa mi strasne paci a aj v terene je celkom dobry ◄ reagovať
duso2, ja nie som pacient, to len ty si nebudes nikdy sam pred sebou schopny pripustit, ze o veciach, o ktorych tu vypisujes, mas iba povrchne znalosti ( to je este celkom mierne konstatovanie). Landroverom a spol. sa skutocne radsej nezapodievaj, podla toho, co si popisal je ti tato znacka este vzdialenejsia ako nejaky jeep (nic si z toho nerob, ja sa zase napr. nevyznam v juhoamerickych kozmonautoch). Inak mam zaludnu otazku: ako si ale vyradil ten udajny Landrover z tvojho "short" listu, ked dodnes nevies, co to bolo konkretne za auto? Haha, no nevadi.....Co sa tyka "silnejsieho" motora, musim ti znovu oponovat, ja nemam dlhsie vedenie, na pricine je tvoje chabe vyjadrovanie v tomto smere, uroven ktoreho sa radsej ani nejdem pokusat k niecomu prirovnat (ale mam pocit, ze by ta ohladom aut strcil do vrecka aj moj desatrocny synovec). Cele tvoje komenty su len take utrzkovite vykriky bez nejakej vaznejsej informacnej hodnoty. Viem, ze sa s tym asi nezmieris, zial je to pravda. Takze akekolvek know-how (ano, tak sa to pise, aj ked je to mozno na prvykrat neuveritelne :-)) ) je takmer zbytocne dalej predkladat (ale aspon uz vies, co to v skutocnosti su tie runflatove pneumatiky a na co sluzi uzatvaratelny medzinapravovy diff. Snazim sa ti to tak po kuskoch nenapadne servirovat - takze zase uplne to nevzdavam). Inak vies co je vtipne? Vzdy ked natrafim na niekoho, kto sa prilis nevyzna v teme alebo mu jednoducho len dosli argumenty, tak zacne pisat o sebe v mnoznom cisle a takmer vzdy v zmysle, ze ja mam "im" nieco vykladat/vysvetlovat/dokazovat. Je to moment, ktory mi so 100% istotou ukazuje, ze dotycny je v prdeli a uz nevie kam z konopi....tak sa jednoducho v zufalstve pokusa tvarit ako sucast nejakej imaginarnej vacsiny. P.S. Znovu ta musim upozornit na fakt, ze kopce kdesi u teba nie su jedine na SK. Ramfletovemu nouhau zdar! (P.P.S. Nabuduce sa pokusim zakamuflovat do textu aj nejake info o Wrangleroch, nech si precitas volaco aj o svojom favoritovi :-D ) ◄ reagovať
duso2 duster nestojí toľko ako defender a nie je to tereniak iba suv . Defender zase nie je hummer . Všetko má svoje pre i proti čo do naročnosti servisu nadobúdacej ceny a spotreby . Keby stáli všetky suv a tereniaky 12000€ a mali spotrebu 5,5 l nafty mali rovnako drahé servisovanie možno by sme sa všetci vozili v hummroch defendroch prípadne mercedesoch triedy G . Dustra by si naozaj nikto nikdy nekúpil to je fakt . Trocha snehu určite hummer zvládne . To je však iný level auta :-D odkaz vrelo doporučujem . Je však potrebné si troška priplatiť pri nadobúdajúcej cene ako i servise a hlavne na čerpacej stanici . Inak do ťažkého terénu je to fajn auto . ◄ reagovať
wolf ty si pacient,smekam sa.Ja za to nemozem,ze si veci interpretujes inak.Prosim nevysvetluj mi tu fuknciu medzinapravoveho.Landrovery ma jednoducho nezaujimaju,KAPISTO?Nezatazujem si hlavu s nimi.Vyradil som ho zo short listu,ked som zitil,ze nema poriadnu zavierku...tam nebol problem,ze sa zosmyklo,to by sa stalo aj inemu,ale to auto ostalo polovicou v rigole a nemalo snahu sa pohnut ani o milimeter (nebolo este na bruchu!),len bezradne tocilo odlahcene kolesa na snehu.Tie v rigole NIC,ale to ti uz hadam doslo.Nechcem to auto a BODKA! Silnejsi je ten 130kW stvorliter.(mas mimoriadne dlhe vedenie) Tebe to fakt neprejde,ze RAMFLET je ludovy vyraz u nas a nema nic spolocne z anglictinou? Velmi rad by som ta videl u nas v horach co by si dokazal vystvarat?Radsej sed pri PC a davaj nam svoje nouhau:))) haha ◄ reagovať
duso2, ty si zabavny clovek. Pre istotu si polku veci nepamatas, aby zase nahodou nedostalo ego na frak, ked sa zisti, ze to bola somarina. Anglictinu vraj ovladas ako vsetci dokopy na fore, skoda len, ze si nepricuchol aj k angl. pravopisu (ale vyhovorka na ludove oznacenie zachranuje od najhorsieho, vsak.). Metrovy sneh si spominal ty v prvom prispevku, ja nebluznim ,to len ty trosku rychlejsie zabudas. Pointa pri land/range roveri je taka, ze po a: Nemas potuchy co to bolo za auto. Po b: Houby o jeho technike vies, ziadny seriovy LR/RR nema stopercentne uzavierky napravovych diferencialov (Disco gen 3 a 4 maju Terrain Response, ale ani ten neuzatvara na 100%. Odhladnuc od toho, v reale to funguje perfektne). Defendery a starsie Discovery (napr. gen 2) maju uzavierku medzinapravoveho diffu. To je ten, ktory pri uzatvoreni rozdeluje silu 50:50 medzi napravy. Avsak to neznamena, ze nebudu zaberat kolesa len na jednej strane. Takze najprv doplnit medzery vo vedomostiach o "tradicnych" offroadoch, potom ofrflavat. Ak sa nazdavas, ze v rovnakej situacii (ja som ju sice nevidel, ktovie co tam bolo) by sa ine auto nezosmyklo, tak to je trosku problem, pretoze ako sam pises, fyziku neodrbes. Co sa tyka toho tvojho ospevovaneho Wranglera, tiez si sa neunuval napisat o ktory typ ide, zrejme ti neprekaza, ze sa robilo x-modifikacii, kde niektore nemali ani jednu uzavierku napravoveho diffu a 4x4 sa pripajal na pevno. Takze opat doporucenie za vsetky drobne. (Co je to silnejsi? Moj ty boze, mas ty exaktne vyjadrovanie, jedna radost....este ti tak rozumiet,ze o co vlastne ide). Este mi povedz, na co su polovnikovi uzasne vychytavky ako skladacie dvere a sklopne celne sklo. Tie vyuzijes tak maximalne, ked sa pojdes opalovat na Slnavu. Co sa tyk tych poslednych viet, to si ma pobavil. To si fakt taky naivny, ze si myslis, ze niekto sa nedostane dalej ako 10km od domu a LEN tam u teba su tie ozajstne kopce?! Neuveritelne. A o akej technike jazdy to pises? S cim hentym? Co ti treba vypisovat, kedy zaradit redukciu, alebo ako sa pohnut do kopca? Alebo co? Radsej pozhanaj to video, to bude neuveritelny zaztiok ako sa niekto vytiahol z kaluze navijakom, urcite boli prvy na svete. Pis si co chces, len neplet svojimi domnienkami a ne-vedomostami ostatnych ludi. Hocikto, kto si kupi v dobrom stave alebo novy niektory z tradicnych offroadov (a prip. si ho umerne svojim moznostiam aj upravi), bude spokojny. Ano patri tam aj Wrangler od rakuskeho dochodcu, len treba mat sajnu,co skryva pod kapotou (clovek si tak usetri zbytocne sklamanie). Ramfletom zdar! ◄ reagovať
Edu tak chyt mi stranu?Kto ma pravdu?Uznaj ze ten duster sa zadycha u nas v realnych horach:) ◄ reagovať
LOL tak to tu mame.No cakal som viac ako boj o spisovne pojmy ramflet vs runflat atd.RAMFLET sa u nas tak ludove hovori tymto gumam (vacsinou ich maju junaci na X5 a tych landroveroch) a strasne placu,ked maju s nimi hrubsie zaobchadzat v terene,ze vela stoja atd,ale to naokraj,kedze take pneu nepatria do terenu.Ta retorika NIKDY,JEDNOZNACNE je len taky provokacny styl aby sa rozprudila debata.O moju anglictinu sa netrap,je lepsia ako vsetkych tu dokopy,pretoze sa hybem na zapade a znalost toho jazyka ma aj zivi. Urcite aj s tym navijakom to moze byt beznadejne (mne sa to este nestalo,pretoze pri jazde rozmyslam) ,ale ako pisem 50% je medzikus a je na nom aby nezapadol tak,aby mu ten navijak nepomohol.Aky metrovy sneh spominas?Bluznis?Pokusim sa ziskat od mojich opravarov to video,kde sa samo-vyprostovalo to Pajero z metrovej zabahnenej kaluze dobre? Pointa pri tom zapadnutom range/landroveri alebo co to bola za krabica (veci si nememorizujem co ma nezajimaju)bola to,ze pri takom tradicnom offroade by som neocakaval,ze polovica odlahcenych kolies sa beznadejne tocila a tie v rigole ani trt.Chces mi povedat,ze to auto malo funkcne zavierky?Na zosikmenej ceste bol po celej dlzke lad takze chlapca zosuchlo jednoducho podla zakonov fyziky.Smiesne bolo,ze na pevnejsom podklade iba suchal a nevedel sa z toho dostat (vaha,nefunkcne zavierky atd,uz radsej nefilozofujem) Tie kriteria su protichodne bez debaty,ale ci chces alebo nechces ten cukrikovy zapraseny Wrangler opancierovany ramom (oprem o hocaky strom) v nejakej rakuskej garazi nie je zla volba a je urcite lahsi ako tie Cruisery,Pajera apod.To bolo take moje doporucenie.Samuraja,do ktoreho sa nezmestim(nezavriem dvere) pri mojich rozmeroch a hnilu kazovu Nivu radsej nie.Na wrangleri je strasne vela vychytavok,od rozneho skladania dveri,strechy,doplnkovych veci.Je to "neznicitelny" offroad,doporucujem najma silnejsiu verziu.Na HALDEXE nech sa vozia ti trtkovia z BA,ja to nebudem chciet ani ked to bude 10ta generacia.Je tam elektronika,X dalsich elementov,ktore moze sposobit poruchu. Je jasne ze zist z offroadom v dazdi je niekedy horsie ako sa niekam vystverat,dobre 45 stupnovy uhol klesania a asi nemas kde zazit co je to sa klzat 200m dole svahom...No nic vytrhol si iba veci z kontextu,chytas sa za nepodstatne slovicka (typicky dskutujuci na LZ) cakal som ze hodis konstruktivne protiargumenty co sa tyka techniky jazdy s tym,alebo hentym,pripadne tvoje realne skusenosti,ktore asi chybaju v tej polorovinatej Nitre.Nech sa aj ten citatel nieco dozvie,ale ukoncim to asi tym,ze nech si urobi svoj zaver. ◄ reagovať
duso2, namiesto vypisovania sprav a dozadovania sa odpovedi, si mal radsej strcit hlavu do tych katalogov a dovzdelat sa, aby si nabuduce nefnukal, ze s teba robim lamu. Aj ked som ti velkodusne slubil skolenie, momentalne sa mi tie siahodlhe litanie vypisovat prilis nechce, takze len v skratenej forme od tvojho prveho prispevku (aj tak je to nechcene dlhe). Cena a vybava auta-to je take typicky slovenske, na co nemam, to ofrflem ako zbytocnost a pitchovinu. Ale na druhej strane treba tiez spomenut ako protivahu debilizmus niektorych ludi, co si kupia auto za 100k € a idu sa vyskierat niekomu, kto z vyplaty odlozil na Samuraia bez papierov. Jeden, aj druhy su rovnakym typom chudaka, rozdiel je len v sume. Dalej. Navijak a potom nie je sanca zapadnut - SOMARINA. Niekedy nestacia ani dva navijaky na dalsich autach. To su vsak extremnejsie situacie, v ktorych sa bezny polovnik pri rozvaznom jazdeni tak lahko neocitne, spominam to len na margo lahkovazneho pouzivania vyrazov "nikdy" , "jednoznacne" a dalsich synonym, mimochodom oblubenych prave u ludi, ktori maju obvykle obmedzeny objem ci uz vedomosti, alebo skusenosti a aspon takymto sposobom vyjadrovania sa to (obvykle, nie vzdy) snazia zakamuflovat. Nieco si tam zacal vykladat o zapadnutom Land Roveri a o hanbe tomu autu, ako bolo na posmech dedincanom? Ubohe, ubohe....na posmech mozno mohol byt sofer, ale za toho auto veru nemoze. Koniec koncov, ani sam netusis, co to vlastne za auto bolo. Vyplakavanie nad majitelmi luxusnych SUV preskocim, to uz bolo spomenute. K dalsej perlicke (to je to ohananie sa pojmami a udajmi, ktorym je dobre vopred rozumiet), 45% klesanie/stupanie....no moj zlaty, to zvladne takmer aj Skoda Yeti (okolo 42%). Ak si ale mal na mysli (urcite, len si to nevedel) 45° klesanie/stupanie, veru, to je uz o inom. No nic, podme dalej. Tvoje kriteria na idealny offroad su sice fajn, ale pre drvivu vacsinu buducich ci sucasnych majitelov zostanu len idealnymi, mnoho tychto ludi (celkom racionalne) nieco z toho ozelie a postaci aj kompromisnejsie vozitko (totiz do tych kriterii vlezie asi len MB G-Klasse a Toyota Land Cruiser 80. Aj tak oba musia obist bod jedna-nizka hmotnost. Hovorim o seriovom aute z fabriky). Ak je pre teba hmotnost najdolezitejsim kriteriom, tak ten Jeep nebude pravym orechovym....to budes musiet zalovit v kategori Niva, Samurai, Vitara. Dalej. Frajeri so zapadnutymi "telacimi" offroadmi, dalsia ubohost. Akokolvek sa ti to zda nepochopitelne, znovu opakujem, KAZDE auto zapadne bez ohladu na motor, pneumatiky, vybavu....ak si to nevidel, je to len nedostatok skusenosti. Nic, k dalsej perle . "RAMFLET" pneumatiky. Akokolvek zmykam svoju zasobu anglickych vyrazov, vychadza mi z toho nejaky plochy baran, alebo co. :-))) Ale vazne, zase ta trosku sklamem. Na auta z kategorie Patrol, Land Cruiser, Pajero a spol. sa nemontuju runflatove pneu, to je vysada osobakov a niektorych SUV (runflat - pre lepsiu predstavu v otrockom preklade beziaca naplocho - znamena, ze ide o pneu ktora je schopna odbehnut urcitu vzdialenost nejakou obmedzenou rychlostou, aj ked doslo k uplnemu uniku vzduchu. Ma v bocniciach zosilnenia, ktore to umoznuju. Obvykle su take pneu tvrdsie a menej pohodlne, co sa tyka jazdneho komfortu. samozrejme v zavislosti od typu auta). Ked si podla teba "trtko z BA" zoberie X5 na polovacku, tak ma obvykle obute zimaky, aby nelietal po ceste ako somar z jednej strany na druhu. Hruby dezen a zladovatela, ci zasnezena cesta nie je optimalna kombinacia, najma kvoli brzdeniu. Na mieste urcenia potom presadne do V3S, na vlecku, prip. do offroadu lokalneho polovnika a ide sa. To je bezna prax, ak si nezazil, nevadi, skutocne ta neklamem, mozes sa aj spytat inych. Druha moznost "trtka z BA" je taka, ze si na polovacku kupil niektory zo sucasnych vozov, ktore este znesu oznacenie offroad, no a potom sa lahsie dostane aj v narocnejsom terene do lesa. Pravda, len za predpokladu, ze mu to domaci dovolia, ved co keby im v kufri odtafaril domov do BA polku kmenoveho stavu...... Partia extremnych offroadakov, tych je na SK kopa. Jedni kurvia japoncov, ini jeepy a svorne (vacsinou) ofrflavaju to,co prave nemaju. Dalej. Nema zmysel vymenovavat ktore auta maju ci nemaju napr. medzinapravovy diff. Ak ho auto ma, je to vyhoda, paradoxne najma na spevnenych cestach (a to neznamena len asfalt) za horsich podmienok (ak nevies, nevadi, vysvetlim nabuduce). Tvoje rydze riesenia 4WD su uz tak trochu minulostou. Subaru uz tiez u niektorych modelov pouziva systemy, ktore su obdobou Haldexu, o Audi ani nehovoriac. V koncernovych autach momentalne kraluje Haldex 4. generacie. Sorry, ze ti kazim iluzie. U aut kategorie X5 a spol. by klasicke usporiadanie (dva-tri diffy,redukcia a uzavierky) nic neprinieslo. Ich revirom je dialnica a obrubniky pred nakupnymi centrami, prip. prijazdova cesta k lyziarskemu svahu. Na to boli vymyslene. Tie tvoje odkazy na videa, ach boze moj,.......ocividne ti este nedoslo, ze to nie je vysmech X5, ale len sofera, ktory to auto natrepal do neprimeraneho terenu? Mozno pomoze stoprvy raz zopakovat, ze ten bavorak nie je offroad. Mozem uz len doporucit specializovane offroad fora, ci uz ceske alebo slovenske a trosku casu na citanie (ale na zaciatok sa neohanat metrovymi historkami - metrove bahno, metrovy sneh a pod. - lebo z toho bude zase ostuda). ◄ reagovať
Xwolf dobre budem rad,ked si najdes cas a ozrejmis/vyvratis mi tie moje omyly.Zatial si to urobil som mna totalnu LAMU a vytkol nejake dva minoritne argumenty o jazdeni v metrovom bahne a pomere offroadov bez a s medzinapravovym differencialom/zavierkou. K bahnu,zle si ma pochopil (alebo ja som zle podal),NIKDY nebude mozne jazdit v metrovom bahne,uz len kvoli fyzikalnym zakonom,kedy je odpor tak vysoky,ze nemas sancu to prekonat nicim.To bolo o vyprosteni toho opravarenskeho auta z metrovej kaluze bahna,kedy chlapci zapadli pri zaplavach na poliach.Osobne som to videl na videu,auto sa pomocou toho navijaka jednoducho vyprostilo bez nejakeho traktora,V3sky apod,nechapem co je na tom neuveritelne. Nie som expert na Offroady a medzinapravove diferaky,nepoznam a ani nechcem vediet pomer kolko offoroadov ich ma a nema.To vies mozno ty,pretoze mas cas byt zapichnuty v roznych katalogoch atd.Takze ak je medzinapravovy differak v kazdom low-end offroade(pochybujem) tak sa smekam.Chcem pripomenut,ze pre mna je rydze 4WD riesenie ala Subaru,Audi Ouattro a nie tie kadejake Haldex,elektromagneticke spojky ktore pripinaju kardan zadnej napravy atd.Myslim,ze elektro-magneticku spojku ma aj slavna X5 a o ziadnom medzinapravovom nemoze byt rec.Tieto elektromagneticke spojky su dnes mainstream,ale oprav ma ak sa mylim.Robis tu so mna totalneho debila,ako keby som nikdy na offorade nejazdil.Rad by som ta videl v nejakej tuhej zime u nas v kopcoch co by si dokazal.Nepredpokladam,ze si vyjazdeny v podobnych podmienkach...este pridam par zabavnych videii.Aj wrangler moze zapadnut(i ked na zaver je jasne co to auto dokaze) odkaz a tu je doslova vysmech X5ky (i ked je jasne,ze tam mal suntove gumy,ktore za nabili bahnom)odkaz V jednom komente je dobre napisane,ze ked si potrebujes na wrangleri zvesit dvere tak si ich zvesis a ked budes mat vodu n apodlahe tak ju mas a to su vychytavky,ze co by mal dokazat offroad a pre ktore si zvolim jeepa do lesa... ◄ reagovať
kurt 100 bodov... si im to natrel :-) ◄ reagovať
duso2, ty si jesitnejsi jak jezibaba od susedov. Hentakymi historkami mozes ohurovat strycov pri pive, nie mna. Rozpravky starej matere o jazde v metrovom blate a pod. mozes vykladat napr. kamosovmu sefovi, mozno ti to zhltne....ale necakaj, ze ti to zbastia vsetci, hlavne taki co aj realne a castejsie jazdia (musia jazdit) v terene. Vies co, popisal si tu v dvoch prispevkoch tolko blbosti, ze by som si z teba mohol robit srandu dva tyzdne v kuse a stale by som mal namet na nove vtipy. Najlepsia rada zadarmo pre teba je, ze komentuj veci, ktore si aspon trosku zazil na vlastnej kozi a nie co ti pri pive nakecali opravari tel. zakladni. A neurazaj sa, jednoducho tomu HOUBY rozumies - absolutny dokaz totiz sam podavas v prvej vete druheho prispevku, citujem: "najlepsie aj zavierku medzinapravoveho diferencialu,to je asi raritne". Ach duso2, duso2.....keby si ty aspon vzdialene tusil, ze uzavierka medzinapravoveho diferencialu je prave ta NAJVIAC rozsirena, tak by si takuto hovadinu nezadrel. V podobnom "odbornom" duchu sa nesu aj tvoje doterajsie prispevky - to len pre vysvetlenie nezainteresovanemu citatelovi. Skutocne sa mi teraz vecer nechce vypisovat opravne reakcie na celu tu kopu nezmyslov, co si tu popisal, zabralo by to aspon dve strany A4. Tiez moze byt zradne pouzivanie cudzich slov, ktorim nerozumies (lebo to dopadne ako ten heligon v suterene....:-))) ) Ale neboj sa, mozno zajtra najdem dostatocnu chvilu volneho casu a skusim ti trosku obsirnejsie vysvetlit aspon tie najviac do oci bijuce somariny. Uvidis, potom este aj pred opravarmi tel. zakladni zamachrujes....slubujem. PS - a nech sa ti nesniva nieco zleho o tych X5kach a blavakoch. :-) ◄ reagovať
Užívaním portálu LovuZdar.sk užívateľ prehlasuje, že sa oboznámil s autorskými právami, podmienkami používania a všeobecnými pravidlami tohto portálu, plne rozumie ich obsahu, súhlasí s nimi, bude sa nimi riadiť a na znak súhlasu s ich obsahom sa zaväzuje ich dodržiavať pri užívaní portálu www.lovuzdar.sk a využívaní jeho služieb.
Admin nezodpovedá za obsah pridaný návštevníkmi LovuZdar.sk
Admin si vyhradzuje právo vymazať akýkoľvek obsah pridaný návštevníkmi portálu ak tak uzná za vhodné.