Najlepšie je ak má človek zdravé nohy.
edo edo,ukazem ti postarsieho wranglika z rakuska co neni vobec vyprdeny,akoze necakaj ze po tolkych rokoch nebude napr. popraskana koza na zicoch.S tymi dielami to neni take strasne,teraz sa kupoval kardanovy kriz,puhych 15euro v Elite.Na wrangliku treba obcas nieco premazat dekalamitkou to patri k folkloru ale jeho sluzby oceni nejeden horar.V rakusku ma kazdy lesnik udrziavaneho stareho offroada a ziadny problem.Edu EDC uzavierka?Vsak citaj jej slabinu.A nakoniec,nehovor mi,ze je bez mastneho priplatku:) ◄ reagovať
duso2 ja poznám majiteľa stovky škodovky ktorý na nej narúbal na poloosiach ako ceruzka v teréne 200 000km .Takže riešenie by bolo možno prerobiť tie japonské od nissanu na tie staré škodovácke . Ešte že nemá nejaké niekoľko desaťročí staré auto bez záruky na ktoré by musel chodiť po dielce do Rakúska a samozrejme musel by si ich ešte aj zaplatiť . Preto je dobré mať auto ktoré je nové klimatizované neoprdené od predchádzajúcich majiteľov ktorí ho zodrali a ako veteš pohodili do bazáru. Duster samozrejme uzávierku 4x4 má ale tú modernejšiu odkaz. ◄ reagovať
caro tkvie v redukovanej prevodovke a tu dustik nema.Inak som sa bavil z jednym majitelom dustra po 50tisic mozes menit poloosi,holt jeho skusenost ◄ reagovať
duso2 1300 kg traktor hm :-DDD Dacia duster prevádzková hmotnosť (kg) 1250 Celková hmotnosť (kg) 1800 :-DDD Prečo by mal duster na tých istých pneumatikách zhrkotať to naozaj netuším . Trpíš asi nejakým ťažkým predsudkom . ◄ reagovať
Peters to je holy fakt,ze wranglik prejde dalej mame ho v stredoslovenskych horach a su tu aj pajera,range rovery apod a 20rocny wranglik je 1300kg traktor. Dnes som akurat skusal redukcie,tonovy vozik,20% stupanie na zvaznici..islo to na volnobeh slimacim tempom.Tak ako vravi motaq,tie redukcie to posuvaju niekam inam.Dustik by zhrkotal z tym tonovym vozikom...Gklasse a humery sem nevrtajme,bavme sa o vehikloch na ktore bezne ma Slovac! ◄ reagovať
sto krat tu edu napise ze duster je SUV, ze zozere stvrtku toho co napr wrana alebo Gklasse, o kolko je lacnejsi, o kolko menej terenu prejde ale niektori ste hluchi a slepi. alebo len rypete a v zivote ste nezazili jazdu v terenaku a SUV ked to neviete porovnat? keby ste zazili tak mu date za pravdu a hotovo klud... ale neee... jak mozete niekto napisat ze to alebo to auto prejde viacej? :-D zalezi na kooopu veciach.. ale niektori ste jak malee deti ◄ reagovať
Motaq ved ja nič iné ako ty netvrdím . Duster je klasické suv s dobrou cenou a spotrebou . Obutý v kvalitných pneu odvezie polovnika po zvažniciach . Tie pneumatiky sú velmi dôležitý komponent v teréne. ◄ reagovať
Edu to by si sa cudoval, wrangleru by pomohla redukcia narozdiel od dusteru, ci by sa vyhrabal netvrdim, ale urcite by sa kolesa netocili tak ako na tom dusteri....ale teba tazko presvedcit o niecom, co si nevymyslel ty....duster nie je zle SUV ale nie je o nic lepsie ako hocijake ine SUV alebo crossover (napr. Suzuki SX4). to co prejde duster prejde akekolvek znich. z wranglerom a ani z nivou co sa tyka prichodnosti terenu by som ho neporovnaval, na bezne polne ci lesne cesty za dobrych poveternostnych podmienok staci aj duster....ale urcite to nie je auto stavane do terenu, je to auto s ktorym sa da ked treba vybehnut na chatu a pod.... ◄ reagovať
CHLAPI...Niva,Pajero,Aro...to je cca jedno...do auta treba poriadneho SOFERA a ne razitko na vajca... ◄ reagovať
jestli na tom videu vidíš že všechny 4 kola zabíraj tak by jsi měl zmenšit spotřebu dopingu :-)))) ◄ reagovať
duso2 myslíš si že tie isté pneumatiky 4 by sa točili inak v blate keby bolo iné auto ??? Podľa mňa presne tak isto by sa klzalo aj auto ktoré by malo tuhú nápravu a uzavreté všetky 4 kolesá . To sú zakony fyziky .4 hladké pneumatiky sa nemohúco šmykajú v blate všetky 4 zaberajú to je jediné vidieť na tom videu a je im jedno že kakáč nad pneumatikami ma tvrdý plast , tenšiu tyčku na náprave alebo motor 1,5 dci či 5 liter v amg naložený . Keby boli pneumatiky do blata zaberali by inak na dustri ako i na inom aute 4x4 . Jediné čo auto zastaví je že ostane na podvozku stáť alebo neprejde pre zlý nájazdový uhol ,ktorý má konkrétne duster výborný a výšku má na suv tiež výbornú . Takže neviem čo si Ty videl ale na wrangleri by sa ti tak isto točili tie isté hladké pneumatiky . Tvrdá úzavierka diferencialu vôbec nebol príčinou klzania sa !!! Určite však wrangler vydrží v teréne viac ako suv . Otázka je len za akú cenu v akom pohodlí či bude klimatizovaný a o kolko viac spapá euro . Všetko je vždy za niečo . ◄ reagovať
Edu,edu edu na meter snehu mame tu v horach skutre:) Inak na tych Leonovych videach vidno ake je to shitne 4x4.Presne ako ten Range rover,odlahcene kolesa nemohuco sa tocia.Jednoznacne chyabjuce zavierky.Na tom snehu by som sa na wrangleri pohol bez problemov. ◄ reagovať
jarodt ja nenadávam na socializmus ani si nevymýšlam konšpiračné teórie typu ,že v socializme preplácali socialistické organizácie poruchy na terénnych automobiloch ktoré boli spôsobené nesprávnym používaním . Kedže skoro žiadne terénne automobili neexistovali okrem zopár predražených nív nebolo čo preplácať . To sú fakty nie nadávky. Neviem či vymenia nejakú tyčku na dustri ak ju niekto ulomí v záruke alebo nevymenia . Nepátral som po tom .Ak by sa však ulomila určite sa dá kúpiť a nie draho . Duso2 naozaj nechcem porovnávať americkú klasiku jeep s rumunským suv i keď na podvozku nissanu a z motorom renault. Ak ti štvorlitrový motor žerie 14 litrov v teréne je to super spotreba .Gratulujem. Je to ako porovnávať remingtona v plaste 770 napríklad za 200€ a blaser attaché R8 za 40x takú cenu . Obe guľovnice budú mať rovnaký kaliber veľmi podobnú presnosť ,ale rozdiel v cene je značný . Preto by som dustra rád porovnával naozaj v triede SUV nie offroad . Každý musí zvážiť v akom tzeréne sa bude pohybovať to je fakt. Keď bude meter snehu nepomôže ani mercedesG ani defender ani reťaze . Tam už prejde len hummer :-D ◄ reagovať
Edu - podstata môjho príspevku bola, že predajca Dustra ti určite nebude tolerovať avantúry typu zlomená náprava pri prechode terénom a uplatnenie bezplatnej záruky na takúto opravu ako si to písal vo svojom príspevku. Nadávaš tu síce na socializmus, ale nerobí ti nijaký problém oblbnúť predajcu presne v štýle tých, ktorých kritizuješ. Ty si myslíš, že predajca by ti niečo takéto toleroval a bezplatne by ti to opravil? ◄ reagovať
Edu paci sa mi tvoj zmysel pre humor,ramena jak ceruzka haha.Edu pointa je v tom,ze ak polovnik bude mat v puncoche 6 az 10tisic tak ci si vybere dustra,alebo moj tip 12r wrangler atd.Ja vravim ak hornaty revir(a chce ho len vyslovene do terenu) tak dustra urcite nie.U vas na rovinach kludne.Kde mame nejaky xwolfov koment?Servisu robustneho wranglera 4l by som sa nebal,tam okrem gum sa hadam nema co pokazit.A diely nemusis kupovat v Jeppe na Sk.Minimalne su lacnejsie u rakuskeho dealera,alebo objednam z eBay,je tam toho mrte. ◄ reagovať
Edu jasně jsem tam napsal že má pneu na hovno je to jenom ukázka jak funguje 4x4 to co tam projíždí zvládám v pohodě i s outbackem a mám na tom jenom grantrek sj6 a to neberu co teď zvládá jeep s qvadra drive na letních galuskách ◄ reagovať
Keď šoféruje blb nepomôže ani pajero ani dobré pnumatiky a prekotí sa aj tam kde sa nedá . odkaz Našťastie to nebola poľovnícka akcia nechcel by som mať v tom aute zbraň a optiku :-D Tento antitalent na šoférovanie J.O. ma už prekotil 4 x na tom istom pajere :-D Zažil som už kotúlance v suzuki samuraj a mnoho iných adrenalínových športov a nehôd. Naposledy to bolo na E classe našťastie nie na mojom . Najazdil som 1,5mil km bez nehody ale vždy sa nájde niekto kto ma vykotí :-D . ◄ reagovať
Leon to je možno iby ukážka nevhodných pneumatík ktoré sa na nevhodnom dezéne šmýkajú . Budú sa šmýkať aj keď budeš mať pod kapotou 12 valcový motor a na náprave tyčku ako ruka :-D ◄ reagovať
tohle je lepší ukázka,má sice na hovno gumy ale apoň je vidět jak funguje 4x4 odkaz odkaz ◄ reagovať
jarodt je nedoporučujem dustra na nejaké naozaj extrémne kúsky v terene . Iba ako suv ktoré bežnému poľovníkovi za málo peňazí s malou spotrebou poslúži i v lese i na ceste a to s 5 ročnou zárukou. Myslím že sa to dá pochopiť. S tým časom komunizmu keď tzv . socialistická organizácia preplácala nejaké úlety na terénnych autách si ma naozaj pobavil :-D V tých časoch sa do terenu dalo i nedalo kupiť jediné auto benzínová lada niva . Cena bola na pomer k platu nenormálna a vlastnil ho naozaj málokto .Asi len tie socialistické organizácie ,ktorým ako si uviedol ekonomické hospodárenie nehovorilo absolútne nič. Žiadne iné terénne auto sa za 40 rokov komunizmu nepredávalo .Osobné autá s dieslovým motorom sa za 40 rokov nepodarilo súdruhom skopírovať takže asi to bolo pre ten vývoj ktorý vždy spočíval iba v kopírovaní západných výrobkov príliš náročné :-D Lada kopčila fiata dacia renault 12 :-D atď. kára plná tragikomedie sa tlačila ďalej . Cez Nemecký mur sa smutne pozerali ožobračený Nemci zapísaný desaťročia na predraženého trabanta v poradovníku na svojich susedov ,ktorí prehrali vojnu a vozili sa v klimatizovaných mercedesoch,BMW ,audi atď . Určite existoval nejaký kúzelný dôvod prečo sa ten ohavný Berlínsky múr skákal vždy len z jednej strany :-D Ak sa niečo podarilo skopčiť to bolo radosti a osláv socialistického vývoja . Toľko farebných plieškov čo dostal súdruh kalašnikov keď skopčil nemeckú StG 44 odkaz urobil z plagiatora naozajstného hrdinu :-D 20 ročné auto je auto na ktorom ti môže vyprdnúť čokoľvek . Cena dielov je adekvatna k nadobúdajúcej cene automobilu . Čiže ak ti odíde na tom pajere napríklad čerpadlo hneď si môžeš nachystať toľko financí ,že by si mal už na pol dustra . Na každých 10 000 km zistíš ,že ťa tankovanie oproti dustru stálo o dve fialky naviac . Nedaj bože aby Ti odišlo turbo ,prevodovka a iné komponenty ,ktoré sú naozaj dosť drahé . Odhliadnuc od času a toho že ťa takéto staručké auto môže nechať kdekoľvek a v autoservise si budeš so šefom tykať a rád Ti urobí kavičku . Určite je pajero robustnejšie auto ,ktoré je stavané do náročnejšieho terénu ako suv duster to je fakt . Preto by mal každý zvážiť v akom teréne sa na poľovačkách pohybuje . Točiť debatu ohladne nejakej tyčky na náprave od nissanu použitej pri dustri je iba také tliachanie o ničom . Poznám ľudí čo desaťročia terorizovali starú škodu 100 po terénoch ktorá má poloos ako ceruzka a prežila to . Preto by som nemal nejaký mindrák z nápravy od nissanu . Ak sa však celý duster točí okolo tej tyčky ktorú málokto vôbec videl je to naozaj smutná debata . V prípade mindráku treba tyčku vymeniť za silnejšiu a bude po problémoch . Silnejší plech ktorý chráni podvozok sa dá tiež dokúpiť takže všetko je riešiteľné . V tejto teme som už čítal toho veľa od maličkej kaluže ktorú duster nezvládne až po tyčku :-D odkaz ◄ reagovať
Edu - nič v zlom, ale zlomená alebo ešte pravdepodobnejšie ohnutá "tyčka" od skaly - pňa na Dustri určite nebude predmetom uznanej reklamácie. To by si už chcel asi priveľa, aby si natriasal a ničil SUV niekde po skalách a súkromná firma ti tolerovala a platila tvoje úlety, myslím, že by si trebalo uvedomiť, že časy socializmu a preplácanie škôd spôsobených socialistickej organizácii nesprávnym používaním motorového vozidla sa už dávno skončili. SUV je prevažne cestné auto, maximálne s ním môže človek prejsť po nejakej mierne zasneženej, alebo mierne vlhkej lúke do nejakého mierneho kopčeka. Kúpiť si nové auto hoc aj dustra a oškierať nový lak, špiniť ho, ničiť nápravy a podvozok v ťažkom teréne a čakať, že ti to bude kapitalista platiť je ťažký úlet. Ak si človek kúpi 20 ročné 3-dverové Pajero s 200.000 km v pohode prežije ešte o ďalších 10 rokov aj úplne nového dustra, ktorý bude po 5 rokoch totálne zhumpľovaný, ak s ním budeš môcť vôbec ešte jazdiť. / Silne pochybujem /. ◄ reagovať
duso2-diky poviem na to iba tolko --moj sused ma wrangler novy a wrangler stary..novy stoji v garazi a na starom jazdi kazdy den.proste ten stary okolo r.v 1990 ma rad pre svoju jednoduchost a ja chcem jednoduche auto.ano ,na bezne jazdenie mam druhe auto.toto chcem cisto iba na ryby a do lesa. ◄ reagovať
amg v zime to zralo pri jazde do kopcov tak okolo 14/15l(nie extremny teren aby ma zase Xwolf neukamenoval) a spravne uvazujes,cim menej elektroniky tym lepsie.A da sa tam dat splynovac,len treba ratat z menej HP.Koncept wranglera sa rokmi nemenil a tie nove maju akurat luxusnejsi interier,strechu,myslim palubovku,CDcko a modernejsie creva okolo motora.Ten ma aj ten zelezny ram,cize opres o strom a netrapis sa.Sem tam aj skocis a nemusi ta trapit ci odtrhnes napravu,alebo prepichnes vankus za 100tisic.Uvediem dalsiu vychytavku Wranglera(nech sa Xwolf roztecie na kolomaz).Wrangler nema na predku homokineticke klby,ale nestandartne dve ucha zapadnute v sebe(neviem ci existuje nejaky offroad s podobnym systemom).Toto umoznuje zalomit predne kolesa do dost ostreho uhla.Vysledok je mimoriadne kratky polomer rejdu a kratky wrangler sa otoci doslova hockde.Pani nestalo sa vam,ze dalej to jednoducho uz neslo,uzka zvaznica,na jednej strane priepast a co teraz,ako sa otocit?Cuvat dialku v neprehladnom terene hm?Wrangler je aj vrtky haha. A presne moja rec,ak to potrebujes iba na jazdu do hory a mas dalsie auto,tak nejake Eduho strasiaky o tisickach Eur na Phm su nepodstatne.Ja vravim nech ma wrangler aj 15r a je v dobrej kondicii tak za nejakych 7000euro niet co riesit.Tento jeep bol v rakusku servisovany,takze sa na nom nesetrilo.Napisem viac na sukromnu postu.A odkaz EDU,uznaj ta tyckova naprava na dusteri je hrachovina,neverim ze to vyzdrzi tazke zaobchadzanie v terene a zabudni na zaruku,ked ju ohnes na nejakom kypti pna.Potom co olejova vana?Je nejak chranena?My davame 5ku dural pod motory.Uz som videl nejeden steceny offroad co ostal visiet.Dam ti taku modelovu zvaznicu,skus sa vyskriabat na Kralovu studnu do 1300m na jar ked mas tak 20 cisel snehu sem tam na Dustiku:) ◄ reagovať
Co hovoríte "specialisti" na Nissan Terrano II, 2,7 TDi, 92 KW motor,krátka verzia. Chcem ho kúpiť na denné dochádzanie do lesa, 50% cesta a 50% les,som profesionálny lesník a polovník.Prosím len fundované rady a poznatky s týmto autom. ◄ reagovať
edu--nie,nevadi mi ze to ma 4 liter. keby som na tom jeepe isiel robit 70 000 km rocne tak si ho nekupim.a nie nevadi mi ze je to auto 80 rokov.lebo ta konstrukcia je pevna a neni tam napchata sama elektronika...a o tej spotrebe..nie vzdy je to tak ze velky motor zerie 20 L na 100/km... mensi motor ktory treba dusit aby to vobec islo,zozerie podstantne viac ako je udaj vyrobcu. ◄ reagovať
duso2 je nič nebránim ani dustra nie . Je to suv a po x krát píšem že ho nechcem porovnávať s autami určenými do terénu ktoré stoja 5 x až 25 x toľko euro ako duster s autami ktoré majú 5 x takú spotrebu a 5 - 25 x drahšie servisovanie . Ty tu stale píšeš o nejakej trápnej tyčke ktorá sa má kdesi zlomiť :-D Nuž preto Ti píšem že komplet podvozok dustra je od nissanu !!! Ak sa tyčka zlomí máš 5 rokov záruku . Vymenia Ti ju . Poznám zvážnice aj lesné cesty po celom Slovensku nie len strednom a povozil som sa v mnohých terénnych autách . Takže žiaden strach . amg2886 tomu napríklad nevadí že má auto 80 rokov a štvorliter tak potom je zbytočne šetrit trocha nafty . Či za každých 10 000 km necháš na benzínke 700€ alebo 4000€ nie je až taký rozdiel . Vymeníš olej a ide sa ďalej na ďalších 10 000 km :-DDD treba si pripraviť ďalších 4000€ na palivo a olejový filter + olej :-D Možno sa i nejaká trapná tyčka odtrhne . Tú však treba zacvakať lebo nebude v záruke :-D Kedže robím okolo 70 000 km ročne nechal by som v nádrži hummra okolo 30 000€ niekomu to nevadí to je fakt ale mne ano . Faktom je že tyčky to má riadne silné ! ◄ reagovať
duso2--viesco rozpocet tazko povedat lebo je mi jasne ze za auto v dobrom stave si budem musiet priplatit.najprv vzdy rad vidim konkretne auto a potom rozmyslam ci zato tie peniaze dam alebo nie.mne ten 4 liter nevadi a ani to ze je kratky. neni niekde foto toho wranglera od toho dochodcu co spominas??? ◄ reagovať
Uvažujem medzi mitsubishi pajero, r. cca 96-97, 3dver. 2,5 diesel a suzuki vitara 2,0 diesel, 5dver. r. cca 97. Suzuki sa mi zda nizsie ale vidim v nom i vyuzitie cesty do prace (cca 8 km). Nie som v PZ cize vyuzivat budem len pristupne cesty a tie su vhodne i na to suzuki. A suzuki ma diferencial a uzavierky? Asi nie, ze? ... tema je vozy do lesa, na nove auto nemam (momentalne ani na stare :) ), cize volil by som tuto moznost, uz len spravna volba vyberu a peniaze. Co by ste mi odporucili medzi tymito dvomi? Dakujem. ◄ reagovať
edu ty zubami nechtami branis toho Dustra.Ja nehovorim,ze to nie je dobre auto na Vase rovinate reviry za dobry prajz,ale tu u nas v stredoslovenskych horach by sa to rozsypalo na skalach.Pozeral som dnes akurat ako to ma riesenu zadnu napravu,je to len nejaka trapna tycka sem a tam,stacilo by zavadit o nejaky roh skaly alebo pen a je to v prdeli.Moj verdikt je ano na roviny,ale nie u nas na nejake 700m prevysenie po skalnatej zvaznici s rigolmi.Tam ma co robit aj 4l wrangler.Ten ma ram a pera a to je najvhodnejsi koncept podvozku na nase real hory s dobrymi gumami.Dalsia vec co by mi na dustri vadila je slaby motor,ten sa jednoducho zadusi na dusteri,ked sa bude prerezavat plne nalozeny v snehu v zime ◄ reagovať
amg aky je tvoj rozpocet na wranglera?Ten cukrikovy od rakuskeho dochodcu je akurat na predaj,bohuzial 4liter a kratky,ale je top stav z prednym ramom,hardtop. A pre ostatnych uz viezol jelena a dve osoby ziadny problem. Xwolf aplauz,konecne nieco plodne.Ked sa uz normalne bavime,tak mi povedz plusy a najma minusy toho 2.8 diesela ◄ reagovať
Diky ale skodóvku ozaj nemam v plane kupovat :-) ◄ reagovať
jednoznacne Toyota Hilux alebo Land Cruiser.....podla toho, do akeho terenu to potrebujes.....pokial si na rovinach, staci ti skodovka.:)))..... ◄ reagovať
Dik za odpoved , ano zhanam taky nejaky Wrangler.sused ho ma tiez a je maximalne spokojny a tiez uz pomenil nejake auta a ostal prave pri tomto a mne osobne sa to tiez dost pozdava.preto zhanam taky Wrangler .na co si mam davat pozor pri kupe wranglera?? ◄ reagovať
Amg 2886, nie prečo, zháňaš také auto ??? ◄ reagovať
prosim vas,nechcete ten Wrangler nahodou predat??? dik za odpoved :) ◄ reagovať
prvé auto som mal nivu, priechodnosť dobrá ale velká spotreba a poruchové, druhé, tretie som mal samuraja spotreba slušná priechodnosť dobrá ale lámali sa perá, štvrté som mal dajhatsu najhoršie,piaté bola vitara výborné auto len nízké a na to že je to pmerne malé auto aj dosť papalo ale vcelku spokojný no ale nakoniec som si zohnal JEEP Wrangler Rubicon upravený a nemenil by som za nič na svete, síce dosť drahé auto a dosť velká spotreba ale bez konkurencie viď moje foto. ◄ reagovať
Užívaním portálu LovuZdar.sk užívateľ prehlasuje, že sa oboznámil s autorskými právami, podmienkami používania a všeobecnými pravidlami tohto portálu, plne rozumie ich obsahu, súhlasí s nimi, bude sa nimi riadiť a na znak súhlasu s ich obsahom sa zaväzuje ich dodržiavať pri užívaní portálu www.lovuzdar.sk a využívaní jeho služieb.
Admin nezodpovedá za obsah pridaný návštevníkmi LovuZdar.sk
Admin si vyhradzuje právo vymazať akýkoľvek obsah pridaný návštevníkmi portálu ak tak uzná za vhodné.