Prosím ťa uveď mi odkiaľ máš údaj, že "..veľmi veľa ochranárov, možno i viac ako polovica, má prírodovedné vzdelanie.." Z akého zdroja čerpáš a čo je to podľa teba prírodovedné vzdelanie? Lebo medzi také patrí aj matematika, fyzika, mediamatika, chémia, antropológia, jadrová a subjadrová fyzika a množstvo iných s enviromentálnymi a biologickými vedami nesúvisiacich vedných disciplín. Apropo, vzdelanie nie je všetko, kompetentnosť rozhodovania nezávisí len od neho, ale pramení najmä zo skúseností a praxe v danej oblasti. Lesník alebo poľovník či pracovník TANAPu čerpajúci z priamych pozorovaní a praxe získanej v priebehu rokov týkajúcej sa vývoja populácie napr. medveďa má k téme určite povedať viac ako absolvent enviromentálneho manažmentu, ktorý videl medveďa zatiaľ len v učebnici. Keby toto kompetentní na SR pochopili tak v životnej úrovni atakujeme Švajčiarov. A zodpovednosť "ochranárov"? Nebuď smiešny, prakticky žiadna. Nemusia preukazovať odbornú spôsobilosť, skladať skúšky, niesť za svoje konanie pretavené v praxi a reálnom živote dôsledky. Tí akurát vedia vyplakávaním, mediálnym tlakom a demagógiou bez podloženia relevantným výskumom "vyboxovať" nejakú zlepenú novelu či rozhodnutie príslušného orgánu ochraňujúce predmet záujmu daného ochranárskeho spolku bez ohľadu na celkové dopady. Nevedia chrániť plošne, pripustiť zásah aj v podobe kvalifikovaného odstrelu, ktorý neznamená automaticky vždy len úbytok v populácii, ale sústredia sa na svoj predmet záujmu priam tunelovým videním znásobeným prídavnými klapkami na oči. Takto sa bezhlavo presadzovala a presadila ochrana kormorána, za ktorého odstrel sa neskôr z dôvodu jeho premnoženia muselo poľovníkom platiť, inač by rybári lovili ryby akurát tak vo vani a následky tejto "ochrany" poznať v zarybnenosti riek a rybníkov doteraz. A nepočul som, že by sa vyvodila konkrétna zodpovednosť za tento "erudovaný" nápad, ktorý napáchal určite viac škody ako chybný odstrel medveďa poľovníkom, ktorý mal väčšiu labu o 5cm a o 30kg väčšiu hmotnosť, začo je strelec sankcionovaný okamžite. A to uvádzam ten lepší príklad. "Ochranár" si presadí zákaz odstrelu alfa samcov u vlka dravého, pričom na druhej strane jedným dychom dodáva, že rozoznať alfa samca je v prírode prakticky nemožné. Ale z poľovníka by pytliaka spravil obratom, lebo každý väčší vlk bude z jeho pohľadu alfa samec a predsa poľovník má vedieť načo strieľa. V praxi je teda zodpovednosť vyvodzovaná len u poľovníkov, pretože tí tu prax aj reálne tvoria a pohybujú sa v nej. Na druhej strane nepoznám zákon trestajúci sankciami ľudskú hlúposť pri tvorbe neefektívnych a absolútne kontraproduktívnych opatrení, ktoré dokážu v rámci živenia svojho biznisu vyprodukovať niektorí "ochranári". Toľko k neseniu zodpovednosti a kompetentnosti pri tvorbe opatrení ovplyvňujúcich prax. Bohužiaľ, častokrát je však prax nastavená ľuďmi, ktorí v nej nikdy neboli. Ad absurdum.
Reakcia na príspevok od marekeram, 27.11.2023 o 16:17 :
Aj Kaliského předek byl lovec vlků ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od dede, 25.11.2023 o 21:11 :
V zadaní príkladu som neprešiel od poľovníctva k dopravným predpisom. To ste si práve vymysleli. Prešiel som od skupiny ozbrojených občanov, ktorí nedokážu dodržiavať zákony a vyhlášky. To VY sám ste túto skupinu stotožnili s poľovníkmi, nie ja. Pretože ozbrojená skupina občanov, ktorí nedokážu dodržiavať zákony a vyhlášky nie je totožná s poľovníkmi, aj keď sa môže čiastočne prekrývať. Taká ozbrojená skupina sa nazýva PYTLIACI. A vôbec nemám ďaleko k poľovníctvu, pretože môj dedo aj otec boli poľovníkmi a čosi ma o tom naučili aj v teórii aj v praxi. Ale pytliačiť ma neučili. ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od marekeram, 25.11.2023 o 18:18 :
Môžeš sa aj potrhať , ale občianska neposlušnosť je jedným z fenoménov, ktorý posúval a posúva ľudstvo vpred . Keby nebolo občianskej neposlušnosti (voči právne určite veľmi dobre "zabetónovaným" diktatúram ) neboli by žiadne revolúcie ...Na počiatku každej revolúcie bola je a aj bude vždy OBČIANSKA NEPOSLUŠNOSŤ ....A ty si tu chýbal pár rokov práve preto, lebo tu za ŠTBlbudaja vládla pseudoochranárska DIKTATÚRA a bol si vlastne príslušníkom vládnucej vrstvy a tým pádom si nepotreboval nikoho oblbovať. Diktátor to zvládal aj za teba ...Diktatúrou ...A potom sa vopchal medzi Demokratov - a to im na vidieku vylámalo zuby ! ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od marekeram, 25.11.2023 o 18:18 :
Ked sa bavíme o zákone ( vyk. vyhláškach, ) treba si ho vedieť vysvetliť, pochopiť, mať právne vedimie a premietnuť do praxe. Keď ste prešiel v zadaní príkladu od poľovníctva ( čo je zrejme Vám cudzie ) do príkladu k dosiahnutiu vodičského oprávnenia príslušnej skupiny... xy... navštevujete ,, autoškolu " teda začínate od ničoho, učíte sa. Vy presadzujete názor, oponujete na základe akého vzdelania... len presadzujete názor ? Ja si myslím... a všetci sa... poserte... ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od marekeram, 25.11.2023 o 18:18 :
co je zakon?...toto co vymslel aktivista a ekoterorista a hlupak ako budaj vyhlasil?! to vazne ste si mysleli ze donekonecna bude trvat tento stav popierania vsetkeho len preto ze vy chcete karta sa obracia verim ze taraba bude pokracovat ...mimochodom unika vam ze vlka uz maju plne zuby vseci ako si inac vysvetlit ze od 1.12 ide svajciarsko odlovit 78 vlkov tretinu svojej populacie lebo tam je prvorada potravinova sebstacnost a clovek ... nebolo vas dva roky a teraz tu budete smradit ... nerobte zakony z extremov v prvom rade a z vlka modlu...jeho dost aby sa normalne lovil ako kedysi ...retorika a casy sa menia zvykajte si ochutnavanim vlastnej mediciny ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od Lysec, 24.11.2023 o 4:13 :
Inak povedané, práve ste napísali, že na Slovensku máme množstvo ozbrojených občanov, ktorí nedokážu dodržiavať zákony a vyhlášky a právny štát je pre nich trhací kalendár. Títo občania stoja nad zákonmi? To je to isté, ako keby si nejaký "intelektuál" zmyslel, že vyhláška o dopravných predpisoch je podľa neho neodborne napísaná, zlá, a preto ju netreba dodržiavať a začne porušovať dopravné predpisy. Tak? A ďalší "intelektuál" začne nabádať aj ostatných vodičov, aby dopravné predpisy porušovali. ◄ reagovať
opravujem: moderných zbraní s ... ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od Lysec, 24.11.2023 o 4:13 :
Nemýlite sa p. Lysec, ak udávánie poľovníkov medzi sebou za tzv. ľudového poľovníctva bolo zriedkavé, tak sa to začalo meniť po dohodnutom prevrate r. 1989. Pamätám si ako chlapec na poľovníkov ktorí by teraz mali 130 a viac rokov ,ktorí poľovali bez terénych vozidil, moderných zraní sw nočným videním a pod. a boli to chlapi , ktorí mali úctu voči sebe, prírode aj zveri v nej. Títo jágri nemali dôvod si závidieť pretože lov vlka bol povolený celoročne a sretnúť medveďa v lese bolo zriedkavé aj pre poľovníka a preto naň pušku nezdvihol. Doba sa zmenila po prevrate , keď sa začali kotiť "ochranári"ktorí sa infiltrovali aj do politiky a s nemalou pomocou EÚ doteraz devastujú storočné slovenské poľovníctvo. Ešte je možnosť že nové MŽP s parlamentným výborom pre ŽP zmenia príslušné vyhlášky aby umožnili regulačný lov vlka a medveďa na Slovensku. Predpokladám že potom začne kílenie a hemženie ochranárskych lobbí ktoré bude počuľ až do do Bruselu. No uvidíme čo bude, ja som optimista. ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od marekeram, 18.11.2023 o 11:38 :
Len hlupák si dnes ešte môže myslieť, že vlk je na Slovensku chránený . Resp. určite je chránený, ale hlavne len u niekoho a len na papieri ....Asi tak ako aj rys ....A koniec koncov ,veď takto to funguje v celej západnej Európe , kde je odborný poľovnícky manažment veľkých šeliem nahradený pseudoochranárskou fantasmagóriou už najmenej celé polstoročie. Celoročná ochrana = celoročný lov ,a bez systému čiže živelne , bez štatistiky, bez nových poznatkov ....A dojíma ma ako má niekto starosť "aby nedošlo k omylu "...Lebo však v SR už boli "stovky" prípadov , keď poľovník udal poľovníka kvôli "nelegálnemu usmrteniu "vlka, medveďa či rysa...Či sa mýlim...?! ◄ reagovať
Rudo, kde si, uz aby si tam bol a dal to na este spravnejsiu kolaj. ◄ reagovať
odkaz urvalo mi dekel kedy ty pacienti pochopia ze ziju na slovensku nie v usa...prave som sa tamadial vratil keby som vedel tak im narobim videjka kolko zveri lezalo len tak denodene nove havarie vlk nevlk...dokonca to nechavali supom co mi bolo luto ty ich slavny rangery...dnes staci vypotit prispevok najst ovce co prezdielaju a polajkuju okomentuju...ze su to nicym nepodlozene dristy z miesta kdy nikto z nich nebol...ta ich ochrana dosla do bodu len vdaka tomu ze sa na ministerstve ocitlo to tela budaj...snad pan taraba bude jeho presny opak a bude sa drzat momentalnej situacie kedy cela eu zistuje ze to s tym vlkom nie je s kostolnym poriadkom len slovensko zase musi razit cestu praveho opaku lebo niekto je proti regulacii... ja budem od zajtra proti autam chcem aby ste vseci chodili peso najdem 5000rovnakych posahancov ako ja dame peticiu a bude to ?!... kota 60ks celoplosna mimo np a ich ochranych pasiem ziadne prihranicne obedeznia hlavne poliaci maju veselo lebo chceli nam diktovat mas hranicu s nami nemozes a staci par rokov a skrabu sa po hlave robia zasadnutia co s vlkom ...dal by boh aby sme sa vratili aspon do roku 2012...prve svetielko nadeje dotycna pani zajakova vyrazena z ucasti pri stanoveni koty ...ale neprestavat pokracovat medved ukazal co sa stane ked sa da na take tlchuby ako lukac vlka sme si vyrokovali pred vstupom eu ze budeme regulovat...posvietit si na kadejake smernice ako som vravel len im ustupujme a zrazia to a zistime ze prve husle by mali hrat ty co vlka dochovali do dnes nie tyto paraziti podme pan taraba ukazat ako sa gazduje poslene roky az za Budaja kam to dotiahli odbornici z virtualneho sveta... ◄ reagovať
Rozmyslam kurna, ako by som sa mu dostal na kozku. ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od marekeram, 18.11.2023 o 11:38 :
Samozrejme, že už neni dôvod vysedávať a provokovať na poľovníckom fóre. Od r. 2021, ako bol zaradený vlk medzi chránené živočíchy, ste tu nič v tejto konkrétnej téme nenapísal, veď v inej ste ani neprispieval.... ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od dede, 17.11.2023 o 18:39 :
A vy si myslíte, že ja každý deň nemám čo robiť a vysedávam na diskusných fórach? Zastavil som sa tu náhodou včera a reagoval som na pána, ktorý napísal 10.novembra, citujem: "Lov je povoleny po naplnenie kvoty alebo najneskor do 15januara 2024 vratene." ... No, zatiaľ lov vlka povolený nie je. Bráni tomu spomenutá vyhláška. Aby nedošlo k omylu a niekto by sa dostal do problémov. ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od marekeram, 17.11.2023 o 16:00 :
Od 8.11. 2023 trvalo až do dnešného dňa 17.11. 2023 aby sa zistilo, že Vlk je chránený živočích a následne napísaniu príspevku ? Či musel niekto poradiť ? ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od lorgarius, 10.11.2023 o 12:41 :
Lov vlka dravého na základe tejto kvóty bude možný až po zmene vyhlášky Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky č. 170/2021 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon č. 543/2002 Z. z. o ochrane prírody a krajiny v znení neskorších predpisov (po vypustení vlka dravého zo zoznamu chránených živočíchov). Toto zatiaľ splnené nie je, takže vlk sa loviť nemôže. ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od lorgarius, 10.11.2023 o 12:41 :
Najviac sa mi na tom páči to NAJNESKôR .... ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od lorgarius, 10.11.2023 o 12:41 :
Ešte by bolo potrebné predĺžiť dobu lovu od 1.x. do 31.I. ..Teda aspoň pre tých , ktorí ju ešte dodržiavajú .... ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od marekeram, 8.11.2023 o 12:37 :
Načo tam toho debila vôbec volali .Ten by mal mať zákaz vstupu na všetky rezorty ! ◄ reagovať
Aj ked suhlasim s opetovnou regulaciou vlka draveho nesuhlasim aby v pohranici loveny nebol nema logiku ak v jedbom reviri znasam problemy s nim a sused vysmiaty ho lovi...cele toto bolo len snaha co najviac okliestit uzemie kde jeho lov bude.povoleny ak vy aj kazdy rok bola celopolosna kota 60 tak by sa hravo naplnila ... Takto je tam kde je najhojnejsi a vzdy vol prakticky nedotknutelny s tym ze sa vobec neberu v uvahu problemy ktore s nim su v polsku a prave poliaci trvali na zavedeni tohto nezmyslu vid prilozena mapa ◄ reagovať
vyhlaska ministerstva ku kvote na lov vlka v sezone 2023/2024. Urcena kvota 60kusov. Lov je povoleny po naplnenie kvoty alebo najneskor do 15januara 2024 vratene. + dalsie podrobnosti. odkaz ◄ reagovať
Kvóta na lov vlka dravého stanovená. "Nikto z komisie netušil ako vyzerá legislatívny stav ochrany vlka na Slovensku a ich odbornosť vykresľujú dva HLAVNÉ argumenty: je nutné strieľaním vlkov modifikovať DNA vlkov, aby matky v DNA odovzdávali vĺčatám strach pred ľuďmi. Druhým pekným argumentom bolo, že Slovensko už opustilo 5000 oviec v strachu pred vlkmi. Predseda komisie určil kvótu na odstrel 60 vlkov. Proti bolo len Lesoochranárske zoskupenie VLK. Mlčky súhlasili všetci ostatní." Citácia: Juraj Lukáč ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od Lysec, 19.10.2023 o 15:01 :
neviem ako je to v rakusku, ale v nemecku je pes dost drahy spas. a predpisov tam maju habadej. takze ak maju stastie na "dobreho suseda" moze sa stat, ze miestny urad bude riesit aj staznosti na to, ze pes prilis hlasno dychci......... ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od lorgarius, 19.10.2023 o 13:53 :
Je zaujímavé, že podľa môjho postrehu na tirolských dedinách prakticky niet psov . V noci tam naozaj psa zabrechať nepočujete .Teda minimálne oproti našim zvyklostiam. Zrejme je to spôsobené tým, že tam - na rozdiel od nás - nie je vlastníctvo pozemkov anonymné a málokto si dovolí len tak venčiť psa na cudzom pozemku ... ◄ reagovať
haha....ospevovany prirodny prostriedok ochrany stad - ovciarsky pes musi dodrziavat nocny a vikendovy klud/byt zavrety v uzavretom priestore aby nerusil/ tolko rozhodnutie sudu v jednej z nemeckych spolkovych krajin. Susedia sa totiz stazovali na obtazujuci a rusivy brechot ovciarskych psov....predpokladam, ze vlci v okoli dostanu sudnu obsielku, aby nocny klud tiez respektovali a cestne sa zaviazali neutocit na stada vo vymedzenom case....... odkaz ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od lorgarius, 2.10.2023 o 14:20 :
No jasné , typická pseudoochranárska rétorika : vraj "odber problémových vlkov" ...Lebo však, ako dobre vieme , problémoví vlci akonáhle sa tými problémovými stanú, sa výrazne líšia od bezproblémových svojim sfarbením : málo problémoví sú sfarbení na ružovo, stredne problémoví na žlto a najproblémovejší majú farbu krikľavo červenú ....Ale inak : mne je Von der Leyenová celkom sympatická . Určite viac ako viaceré naše "húževnaté" političky .... ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od lorgarius, 2.10.2023 o 14:20 :
Mal ten vlk zozrat radsej Leyenovu… ◄ reagovať
podla predsedkyne EU von der Leyenovej sa musi zjednodusit "odber" problemovych vlkov.odkaz pokial sa nepamatate, vlci roztrhali pred par mesiacmi Ursulinho oblubeneho ponika...... ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od lorgarius, 21.9.2023 o 13:40 :
Nuž, keď sa nechal chytiť... ◄ reagovať
chovatel oviec, ktory nelegalne odstrelil chraneneho vlka vo Svajciarsku dostal trest 950frankov pokuta + 4000frankov ako podmienecna pokuta. "dotycny vlk" v okrese zrejme zadrhol okolo 100 oviec a miestny su z narastajucich skod a"neobmedzenej ochrany vlka unaveny. odkaz ◄ reagovať
sa zda ze sa nemcom pomaly vlk prejeda a nefunguju ani dotovane "protivlcie ploty" - v Egestorfe vlci podhrabali plot a zadrhli/poranili 22oviec. odkaz ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od m98, 4.9.2023 o 14:11 :
Hlupáci na pokračovanie ... Kým sa zbadajú, ľudia už dávno držia zákon vo vlastných rukách... A tak je to zrejme najlepšie , lebo to vyhovuje všetkým . Ochranári sa tvária , že vlk je chránený a poľovníci sa tvária, že to aj dodržujú...a chovatelia sa tvária, že niečo v záujme ochrany svojich zvierat aj robia, hoci nerobia zhola nič ...A karavána ide ďalej....Vlk je malý , stačí aj menšia jamka po vývrate ... nie ako medveď ...Inak by sa už vlci tárali po predmestiach všetkých európskych hlavných miest ...Chudák vlk... ◄ reagovať
opat zo svedska - tam sa s tym neparaju. tento rok vydali povolenie na odstrel 75 vlkov. najme na natlak chovatelov sobov - samov. ktorym vlky sposobuju nemale skody. odkaz ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od Hekler, 4.8.2023 o 15:01 :
Hekler - papier sa nedáva, funguje e- zdravie... ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od laco11, 2.8.2023 o 17:31 :
žiaľ platí že Či ? je správne, kto za to môže ? ... podľa mňa psychiatri lebo po vyšetreniach nedávajú svojim pacientom do rúk žiadnu lekársku správu, preto si Matovič, Smatana aj Baláž stále myslia že sú zdraví ... ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od laco11, 2.8.2023 o 17:31 :
Nuž , ale veď my máme predsa na presadzovanie záujmov pôdohospodárov a poľovníctva nejaké to ministerstvo a na hájenie poľovníckeho stavu zákonom predurčenú Slovenskú poľovnícku komoru...Či?! ◄ reagovať
tak uz maju vlka aj v Luxemburgu -urcite sa velmi tesia, kedze to zistili pri skumani zadrhnutej ovce. odkaz naklady na protivlcie ploty a preventivnu ochranu hospodarskych zvierat v celom nemecku stali poslednych 10 rokov okolo 18,4 milionov Euro. Na porovnanie v roku 2013 vynalozili na opatrenia asi 30tisic euro. v roku 2023 to bolo k 30julu uz 565tisic. ◄ reagovať
...jeden môj blízky príbuzný je aktuálne v poľovníckom kurze. Keď sa mi so svojim počinom pochválil, tak namiesto uznania som skonštatoval, že "u nás - myslím v našom štáte" bude poľovník v priebehu pár rokov označovaný za "zločinca". Bude to najmä vplyvom EÚ a jej často nezmyselnej legislatívy, ale aj našej anti poľovníckej loby. Nečudujme sa teda Čechom, Nemcom, Talianom a iným, že konajú inak. Zistíme si prečo sa u nás neloví na jarnom ťahu sluka, prečo sa poľovnícky zmysluplne neobhospodaruje vlk (nie je tomu tak dávno, keď štát za jeho lov platil), medveď, krkavec, bobor, kormorán..... Prečo u nás nemôže cirkusant predvádzať krotené, len na tento účel preživšie zvieratá a iba ich ukazovať v klietkach .... Prečo tomu tak je? A v iných štátoch aj EÚ je to často opačne. Skúste si prečítať v mojom statuse čo je to "poľovníctvo", skúste tam okrem iného nájsť ten spoločenský rozmer a možno pochopíte... Či? ◄ reagovať
Užívaním portálu LovuZdar.sk užívateľ prehlasuje, že sa oboznámil s autorskými právami, podmienkami používania a všeobecnými pravidlami tohto portálu, plne rozumie ich obsahu, súhlasí s nimi, bude sa nimi riadiť a na znak súhlasu s ich obsahom sa zaväzuje ich dodržiavať pri užívaní portálu www.lovuzdar.sk a využívaní jeho služieb.
Admin nezodpovedá za obsah pridaný návštevníkmi LovuZdar.sk
Admin si vyhradzuje právo vymazať akýkoľvek obsah pridaný návštevníkmi portálu ak tak uzná za vhodné.