Heming hunting
dnes je štvrtok,  21. november 2024,  meniny má Elvíra,  spln: 15. november 2024,  dnes východ slnka: 07:08,  dnes západ slnka: 15:56
poľovnícke sety poľovníctvo Terem

UV-FILTER - diskusia

autor: off bonko
pridané: 19.8.2014 8:16

Chcem sa spýtať tých skúsenych,či môže uv-filter spôsobiť cca až o dva stupne dlhší čas expozicie?


počet zobrazení: 2 839
počet hlasov: 0
 

Aký je dôvod vášho označenia za nevhodný?

komentáre

zoradiť
off bonko, 22.8.2014 o 17:10

Vďaka Edu,ja som sa na nedostatok svetla nesťažoval,mňa len stále trápili tie rozdieli EV. Prajem dobré svetlo všetkým milovníkom prírody,či už cez objektív alebo puškohlad./aj tam je veľmi potrebné/ ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 21.8.2014 o 15:00

bonko po zhliadnutí tvojich fotografií nemám pocit , že by si mal problém so svetlom .Skôr naopak úctihodné fotografie vieš zmajstrovať . Prajem dobré svetlo . ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off bonko, 21.8.2014 o 14:22

Ďakujem za rady,nejako to poriešim. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off jan2222, 21.8.2014 o 12:58

OK Ddu, ako ochrana ano. Ale na odlesk by som skor pouzil polarizacny filter. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 21.8.2014 o 12:01

jan2222 UV filter sa používa najmä pre ochranu skla objektívu . Tiež eliminuje prasiatka a odlesk . ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off jan2222, 21.8.2014 o 11:26

Nie, nemooze. A neviem preco pouzuvas UV filter. Ten mal zmysel pri foteni na film, nie u digitalnej zrkadlovky. Predpokladam, ze fotis digitalom. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off 357AS, 21.8.2014 o 10:42

Stačí doma na statíve pri umelom svetle zamierit na jedno miesto,filter vytočíš bez toho aby si musel dávat dole foták a hned vieš či to je filtrom.odkaz ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off bonko, 20.8.2014 o 6:39

Súhlasím Edu,práve o to som sa pokúšal,ale asi by to chcelo nejaké štúdiové podmienky.Zastabilizovaľ svetlo niekde vonku je dosť ťažké.Preto sme to skúšali s dvomi rovnakými aparátmi,objektívmi a identickým nastavením a v tom istom čase.Rozdieli v samotných filtroch tiež nejaké budú,keď sú rozdieli aj v cenách.Ako strojárov nás kedysi učili,že dve rovnaké súčiastky na svete neexistujú. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 20.8.2014 o 1:52

Nie je problém vykonať skúšku správnosti skusiť foto s filtrom a bez filtru a hneď sa dozvieš výsledok . Uv tenučký slim by nemal robiť výraznejší posun časov . Toľko môj názor . Objektív bez filtra nedoporučujem . Mnoho poľovníkov používa filter i na puškohľadoch chrániac si sklo . Tiež dobrá voľba , ktorú doporučujem . ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

off bonko, 19.8.2014 o 19:40

hyperon v podstate s tebou súhlasím,aj keď sa dialo pri fotení aj s dobrých uhlov.Pritom si myslím že moja expozícia bola v podstate vyvážená,lebo mi to rovnako ukazovalo v režime AV aj M. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off hyperon, 19.8.2014 o 18:50

podla mna by teoreticky mohol mat vplyv a to tak, ze napr. v pripade fotenia proti (alebo aj z uhla) prichadzajuceho slnecneho svetla, moze UV filter eliminovat "prasiatka" a ine neduhy, prave proti ktorym sa takyto filter pouziva, co automatika na fotaku bez filtra moze vyhodnotit inak a k tomu aj prisposobit napriklad cas. je to len moja teoria, skusat som to zatial este neskusal. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off 357AS, 19.8.2014 o 18:40

Ani ten najpodradnejší UV filter nemá vpliv na dlžku expozície ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off bonko, 19.8.2014 o 18:11

Keď som napísal že sme aparáty zosynchronizovali tak to bolo aj v takých možno nepodstatných nastaveniach.Korekcia je podstatná vec,takú chybu by som neurobil a kamoš už duplom nie.On totiš fotí len 50 rokov.Filtre boli hoya a sigma v cene cca 50€.Samozrejme že sme ostrili na rovnaké miesta z rovnakého miesta. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off ferio, 19.8.2014 o 17:51

A boli rovnaké hodnoty aj na korekcii expozície? Mohli ste ostriť aj na rozdielne miesta, vysvetlení môže byť viac , ale kvalitným UV filtrom by to byť nemalo, teda dúfam že bol kvalitný :) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off bonko, 19.8.2014 o 16:58

Občas pri spoločnom fotení s kamošom sme si porovnávali niektoré expozičné údaje na foťáku.On mal stále rýchlejšie časy pri rovnakej clone,iso a ohnisku.Ja som to pripisoval rozdielnym značkám foťákova aj objektívov.On nie.Potom sme požičali ešte jedem taký istý foťák aj objektív akomám ja a stále boli tie rozdieli.Všetky nastavenia sme zosinchronizovali a stále.Nakoniec sme našli zhodu až vtedy keď som zistil že na druho foťáku nie je uv filter.Nemal ho ani kamoš keď sme robili porovnania pred tým.Pre mňa to skončilo ako jediné vysvetlenie.Myslím že teraz chápete môj dotaz. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off bobo1, 19.8.2014 o 15:17

možno si to mýliš s polarizačným filtrom....uv filter nemá vplyv na dlžku expozicie ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 19.8.2014 o 12:36

Nerozumiem otazke . Uv filter nemá významnejší vplyv na čas expozície ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off goret, 19.8.2014 o 8:37

Nie, základnou jednotkou času v SI sústave je sekunda. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

reklama

Zelené zápisky z poľovníckych chodníkov
Poľovníctvo TEREM