dnes je pondelok,  23. december 2024,  meniny má Nadežda,  spln: 15. december 2024,  dnes východ slnka: 07:40,  dnes západ slnka: 15:51
poľovnícke sety poľovníctvo Terem

Všetko o zbraniach a strelive v rážach .17 HMR -22LR - .22WMR - diskusia

autor: off alfa
pridané: 28.7.2008 7:27
Aké mate skúsenosti s uvedenými kalibrami, presnosťou jednotlivých nábojov od jednotlivých výrobcou streliva a výkonnosťou striel.
počet zobrazení: 68 630
počet hlasov: 3
okruh tém: zbrane
 

Aký je dôvod vášho označenia za nevhodný?

najlepšia odpoveď

správca MMasska, 6.2.2018 o 0:32

Mateso No ako by som sa pridal do debaty aj ja ....? "Líška je síce škodá ale je to nádherný a chytrý tvor a určite si od nás zaslúži uctu a nie dlhé a mučivé utrpenie. Keď som bol mladý a začínal som, tak som aj ja súťažne dral 22lr a strieľal aj líšky, mačky škodnú. Ak chceš strieľať líšky či na krmive či vábením stále sa to bude lámať na vzdialeností. Áno zo začiatku som si aj ja počkal na vhodný okamih a vzdialenosť do 50m a všetko to fungovalo. Na súťaže som používal 22lr RWS R100 ale na líšky to nebolo dobré. Strela síce veľmi presná ale olovo mäkké a niekedy po zásahu lopatky nebol priestrel a líška dobehla a farba žiadna. Začal som používať Velocitor CCI, tu už hneď podľa zvuku počuješ že to je rýchlejšie ale nebol som spokojný s presnosťou, kúpil som remington Yellow jackt HP fungovalo to super ak si dodržal zásadu 50m a trafil si lopatky, každý zásah musí byť presný do veľkosti pomaranča do miest kde sa nachádza srdce, akonáhle ti zásah ušiel za bránicu tak nasledovalo zvreštanie a odbeh ,dlhé trápenie líšky a dohladavať líšku bez psa po 22lr každý kto to už skúšal vie že to je skoro nemožné žiadna farba, bez snehu je to o šťastí a nájdeš ju len keď na ňu náhodne stúpiš. Takto som nastrieľal pár líšok. Každy kto poluje na líšky vie že na 50m ti líška síce príde ale častejšie je to na 100m a viac hlavne keď je to v zimnej sezóne a už sa na ne poluje intenzívnejšie. Ty chceš strieľať aj na 100m síce s 22lr sa na tu vzdialenosť líška dá zasiahnuť ale .... stalo sa mi že som líšku strelil na 93m tesne za lopatku líška značila zásah výskokom a dobehla do jarku. Keďže bol čerstvý prašan a 11h tak som za ňou šiel. Líška vošla do lesa a zľahla, tam som ju zodvihol ale nestihol dostreliť a potom to začalo. Dohladavka bola dlhá 2km a trvala do 17h kým som ju doslova uštval a dostrelil. Pri draní som zistil že prva rana zasiahla oba pľúcne laloky, ale len hladkým priestrelom. V plúcach nenastal pneumotorax a dokonca nenastalo ani krvácanie. Strela síce mala dostatočnú energiu k priestrelu ale nespôsobila žiadne väčšie poškodenie ani žiadnu primarnu dutiny bol tam len priestrel. Od tej doby som s 22lr strielal líšky len na hlavu a bolo mi jedno či to bolo na 20m alebo na 100m naučil som sa to riešiť takto. Nemám rád keď zver trpí! Teraz sa vrátim k tvojej otázke či si máš kúpiť 22lr na líšky, ja som na ne s tým poloval, ale mal som nastrieľannu prvú výkonnostnú triedu ak chceš strieľať takto tak ok ale moja rada je "NEKUPUJ 22lr" Líšky budú chodiť okolo teba na 100m a budeš len nadávať a keď strelíš postrielaš a nedohĺadáš bude ťa to mrzieť. Kúp si minimalne 22hornet alebo 223r veď teraz je veľa streliva ktoré kožu líšky nepoškodí. Toto sú moje skúsenosti čo si s nich zoberieš k srdcu je na tebe. Záleží či sa chceš poučiť na chybách druhých alebo budeš chyby robit sám . Želám všetkým veľa šťastia do sezóny 2018 a nech často počujete úprimne lovu zdar.

dať hlas príspevku | počet hlasov: 22

komentáre

zoradiť
zobrazené 201-240 z 387 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie
off orol, 16.3.2013 o 22:44

dano, nielen trafiť - "zaočkovať", ale čím najrýchlejšie usmrtiť, aby zver netrpela. Malorážka a subsonic to je skvelá zostava tak na lov veveríc ( v zahr.) no nie skvelá na lov líšok. Keď strelíš, tak zver má ostať ležať a nemá čo behať, vzdychať, trápiť sa ... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off urssus, 16.3.2013 o 22:29

Ja si myslím, že zodpovednému strelcovi s vhodnou optikou stačí na líšky kľudne aj 22lr. Samozrejme vzdialenosť na ktorú sa dá strieľať je minimálna oproti spomenutým kalibrom, ale netreba 22 lr. podceňovať. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off dano1955, 16.3.2013 o 21:34

nepotrebuješ ani magnum.skús remington subsonic.hlavné je trafiť.na 50m líška nemá šancu. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off army9, 16.3.2013 o 8:44

U tej 17HMR si treba dat pozor . Ona ma sice vyborne paramete , ale jedna sa o velmi lahku strelu . aj slaby vietor alebo dazd , nedajboh steblo travy ap. budu mat dost negativny vplyv na presnost . ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Matejj, 15.3.2013 o 14:40

samozrejme mlsrb, 22 hornet poznam suhlasím s tebou, že je to neporovnatelny kaliber či už s 22WMR alebo 17HMR, ale ide mi o malorazkove kalibre momentalne teda o inf k ním, keby niekto chcel prispieť do mojej diskusie budem rád dík za doterajšie inf. každú... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off vivatvikend, 14.3.2013 o 21:08

mlsrb suhlasim s tebou,na lisku su viacere vhodnejsie kalibre, no predpokladam ze Matejj zbiera informacie o malorazkovych nabojoch ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off mlsrb, 14.3.2013 o 16:23

Priatelu ak si dáš poradit tak si nekupuj žiadnu malorážku ale kup si 22 Hornet a to už je uplne iné kafe.Na líšky je to ideálna zbran,lahučká a presná a dá sa strielat na ovela vačšie vzdialenosti ako najsilnejším nábojom 22LR a 22WMR. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off vivatvikend, 12.3.2013 o 18:17

ak to chces iba na strelnicu tak si urcite kup .22 LR (cena, dostupny vyber rozneho streliva),ja som si na lisky objednal vymennu hlaven .22 WMR, aj ked viac vyhod ma uz gulovnica maleho kalibru ...no majitelia .22 WMR a .17 HMR ktori poznaju ich hranice s tym uspesne poluju na lisky bez problemov. alebo si kup CZ 455 a kup si vsetky kalibre :) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off orol, 12.3.2013 o 17:44

Kaliber 22 WMR (Winchester magnum rimfire) je určite silnejší od kal. 22 LR ( klasická malorážka ). Má vyšší výkon, ako aj tlak. Pokiaľ Ťa to zaujíma, parametre nábojov (výkon, rýchlosť, prevýšenie atď ) nájdeš v balistických tabuľkách a tie si ľahko vygugliš. P.s- náboj 22 WMR ale nejde vystreliť z klasickej mal. 22 LR. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Matejj, 12.3.2013 o 17:23

Ešte jedna otátka, teraz som o tom niečo poštudoval a výsledok je taký že by mal byť kaliber 17HMR silnejši ako tá spomínaná 22WMR? kedže kaliber 17HMR má väčšiu úsťovú rýchlosť....? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Matejj, 12.3.2013 o 16:46

už viem presne o čo ide vďaka za radu tým čo mi poradili a odpovedali ,ospravedlnujem sa, že otázka bola zle formulovaná , ale vychádzal som len s minimálnych inf. ktoré som mal, TERAZ LEN PRE POTVRDENIE A UJASNENIE IDE O KALIBER 22wmr, KTORÝ je podľa vás určite silnejši o poznanie od kalibru 22LR?.... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Hekler, 12.3.2013 o 14:36

už prvý príspevok mu asi pomohol, druhý trochu podpichol ale dal tam smejka a posledné dva to presne vysvetlili, len doplním že vyrábajú aj ČZ 512 v kal. 22WMR.. už niet čo dodať ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off orol, 12.3.2013 o 12:37

Zadávateľ otázku trošku zle formuloval ( väčší kal. ako 22 LR ), ale aj napriek tejto chybe cítiť z otázky o čo kráča. Vivatvikend ju podľa mňa zodpovedal veĺmi správne. P.s- matejj a už môžeš aj tému vymazať, teda ak nie je už o čom "kecať". ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off vivatvikend, 12.3.2013 o 11:59

ak postavis vedla seba .22 LR a .22 WMR tak ti garantujem ze velkostny rozdiel zbadas :) Samozrejme viem ze narazas na to ze priemer striel je rovnaky...ale "väcsi kaliber" do malorazky aj tak nezozenies ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

on yegi, 12.3.2013 o 11:43

vivat,z týchto kalibrov ani jeden nie je väčší,ako 22LR :-) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off vivatvikend, 12.3.2013 o 11:24

.22 WMR a robia aj v .17 HMR ( odkaz ) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Matejj, 12.3.2013 o 11:20

Malorážka... -

prajem pekný deň, chcem sa spýtať o malor. malo by isť o malorážku s nábojom magnum, pravdepodobne Čes. zbr., je to väčší kaliber ako 22LR vie niekto aky je to presne kaliber? vďaka za radu prípadne link, kde sa o tom da niečo pozrieť...


◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off urssus, 22.2.2013 o 21:22

Zdravim, ja strielam Remingtom Yellow Jacket. Presnosť vynikajúca, na tých 50m to slabšiu líšku prestrelí, silnejšiu nie. Líšky ranu znakujú a odbiehajú max. 15 metrov. Neviem ako ostatným, ale mne nevadí po tú líšku zájsť pár metrov naviac a malorážka mi vyhovuje. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off dreamer4u, 22.2.2013 o 20:06

Nazdar. Tak skusal som viacere streliva ale po skusenostiach mozem povedat, ze jednoznacne CCI Velocitor. Mam to nastrelene na cca 70 m.Minule som len tak zo srandy skusil strelit na bambus o rozmere cca 4x25 cm za mojou zahradou cca na 90-100 m. Len sa tak rozletel.Presnost vynikajuca. ucinky testovane iba na strakach cca 30 m (nemali sancu) a jednej liske na takych dobrych 80 m. Ostala v ohni. az som sa sam cudoval. nevylucujem vsak ze moze existovat aj nieco lepsie. Tie winchester som neskusal tak neviem .... tod moja skusenost. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off palo3006, 22.2.2013 o 18:20

ja som používal lapua standart mam zkm 451 strielal som do tých 50m po komorovej rane odbiehali cca 30m ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

off bakchus, 22.2.2013 o 15:23

strielam zo zkm 451 stinger a velocitor na lisky ale len na 20 - max 30m. po rane na komoru mensia liska ostane na mieste (priestrel) a vacsia prejde max 10m.co sa tika rozdielu medzi nimi, tak su zanedbatelne. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off ajven, 22.2.2013 o 14:44

mam ZKM 451 a nastreloval som na 50m REX, Stinger a Rem Yellow Jacket. Najlepsi sustrel som dosiahol REXami, potom Stinger a nakoniec Rem Yellow Jacket...Etseze mam stare zasoby REXov :-)ide o strelbu na terc, takze nemam skusenosti ranivosti na zver. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

off Stagstalker, 22.2.2013 o 13:45

CCI stinger ma tuším mierne dlhšiu nábojnicu ako klasické .22LR, neviem či sa to nemôže negatívne prejaviť na komore zbrane pri dlhšom používaní. CCI som používal v poloautomatickej malorážke pri hraní sa na strelnici, spokojnosť. Na poľovnícke účely by som však malorážku použil max. na mačku- keď ich znova povolia strieľať. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off BLEIKER, 22.2.2013 o 13:41

A pre mna už uvadzane tebou-Winchester Laser,testovali sme to na plechu a colovych doskach,vynikajuca priebojnost so sučasnym deformovanim striel,nutne dodržat vzdialenost do tych 70m.A ešte jednA pozitivna vlastnost tohoto streliva-ovela menej nachylne na vietor,ako napr.CCI. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Rimo, 22.2.2013 o 13:30

Strielal som uz toho viac ale nakoniec som ostal u Stinger CCI... Mimochodom taka tema tu uz urcite je, nakolko som do nej uz pisal ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off borza222, 22.2.2013 o 12:04

Pre mňa to je CCI Velocitor, aj ked Stinger za ním moc nezaostával ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off adoxxx123, 22.2.2013 o 10:50

Najlepšie strelivo do 22 Long rifle -

Chcel by som sa spýtať aké máte skúsenosti s týmito strelivom ( CCI ,Velocitor,Stinfer, Aguila SE, Winchester Supreme, Winchester Lazer) poprípade ktoré strelivo je najlepšie na Poľovnícke účely podľa vás .


◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off misooo, 22.7.2012 o 10:44

lanus - ja som sa normalne pytal kolko stoji lebo v tom nemam vobec prehlad, tak nechapem co sa tu rozculujes... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

on lanus, 21.7.2012 o 21:49

misooo - Ty fakt potrebuješ všetko až do huby ?!?!?!: odkaz ///pandur1 - ten prípravok nie je zázračný,je veľmi jednoduchý;kto nechápe príčinu jeho potreby ten nepozná problematiku kozapáckých montáží !!! ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off pandur1, 21.7.2012 o 16:52

miso nešpekulej s duralovou kúp to čo si dal do odkazov buď jeddnodielnu, alebo dvojdielnu a zastav sa za mnou v robote a ja Ti to nahodím aj bez zázračného prípravku. Neboj sa nebude to po prvý krát :-))). Ak chceš kvalitnú ľahkú montáž tak od renovovaných značiek a stoja dvakrát toľko čo oceľová od kozapu. A na váhe ušetríš asi 5 dkg, čo je zanedbateľné. Ak chceš napíš mi do pošty. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off misooo, 21.7.2012 o 15:49

a taka dobra duralova stoji kolko? a ked pojdem do puškarstva s tou ocelovou tak oni pouzivaju ten montazny pripravok? ci ako? nepoznate niekoho kto by mi to nahodil na pusku alebo sa tym zaobera? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off majko82, 21.7.2012 o 11:26

nikto nehovorí o montáži za 10 eur čo je na vzduchovky , ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off MarianJ13, 21.7.2012 o 11:23

chlapi bola duralova na vzduchovke a robilo to pekný bordel, aj taká je moja skúsenosť, sám som mal dlho cz 550, oceľovú montáž za 50e a puškohľad za 500e, maximalna spokojnosť, osobne by som nedal na svoju flintu montáž za 10euro, keď som mal už 500e na puškohľad tých 50e za montáž ešte nájdem :-) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off sniper7x57, 21.7.2012 o 7:39

a ake strelivo pouzivate do WMR??? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Belson, 21.7.2012 o 0:42

majko82, hlavne sa zabávam, no ale keď už "provokuješ", prihodím niečo konkrétne:........Keď som vybavoval optikou svoju guľovnicu Savage v kalibri 7mmWSM, nasadil som základové weaverovské doštičky z duralu. Bolo to síce v krajine, kde dostať (takmer) všetko, ale miestny shop je miestny shop a na objednávky nebol čas, na druhý deň sa išlo poľovať. Mal som v úmysle po návrate domov to dať na "poctivú" oceľ, nestalo sa, nebolo potrebné. X-krát som mal montáž Leupold QRW dole, vystrieľal som niekoľko stovák nábojov a táto zbraň je stále mojou najpresnejšou zbraňou bez akejkoľvek korekcie. Treba si pozrieť špecializovaný sortiment pre "ostrostrelcov", kde montáže z kvalitného duralu sú bežnými položkami. Nepodozrievam výrobcu, ktorý sa takým niečim živí, že neovláda svoje materiálové konštanty a základy pružnosti a pevnosti. To skôr pochybujem o metalurgických znalostiach niekoho, kto zovšeobecňuje a vyvodzuje závery z nejakého "šmejdu" naloženého na vzduchovke. Pokladám to za málo seriózne. No, idem radšej spať, čaká ma spoločensky veľmi náročný víkend. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off majko82, 21.7.2012 o 0:03

Belson , niečo hovoríš :) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Belson, 20.7.2012 o 23:50

majko82 ale tebe asi uniklo, že MarianJ13 píše o vzduchovke a to sú iné pecky ako od nejakých "špringfildov a 8x57"...... :-))).....kde sa ich spätný ráz (hybnosť) hrabe na diabolku.....:-))))) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off majko82, 20.7.2012 o 23:39

marianJ13 a si si istý že si mal duralovú montáž ??? lebo ja poznám stovku polovníkov čo si kúpilo duralky u Mráza v šuranoch a majú ich na špringfildoch a 8x57 a iných ťažkých kalibroch , tak isto je to osadené ťažkými a veľkými puškohladmi a nikomu sa nikdy nič nepohlo a neposunulo,, takže neviem o čom hovoríš a nevie to ďalších X polovníkov ! ale pozod osobne vlastním tiež ocelovú montáž ale nepočul som ešte a ani som nevidel že by sa duralová nejako pohla alebo posunula na bežne používaných zbraniach ZKK , ČZ 550 , ZH, ZK99 , Brno 500 atď dokonca , Steyr , Remington , a ešte pár iných značiek čo vlastnia kamaráti ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off MarianJ13, 20.7.2012 o 23:23

no duralová montáž je hlavne mäkká, dural časom stráca tvrdosť a pevnosť, to sú proste vlastnosti hlinníka, má svoje výhody, kúpiš ju aj za 10 euro a presnosť hmmm, nedávno som mal v ruke jednu a nebolo možné s ňou pevne upevniť puškohľad na vzduchovke, po každom výstrele sa povoľoval, takže proti gustu...... ale ako som písal u mňa jedine oceľové :-) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

on lanus, 20.7.2012 o 20:33

MarianJ13 - Je zaujímavé,že tým ktorým som nahodil duralovú dvojdielnú montáž ju ani jeden neprišiel reklamovať;ale je bežné ,že sa na amatérsky!!!niekedy aj puškárom bez prípravku nahodené dvojdielné oceľové montáže, ktoré pri opätovnom nahodení nedržia nástrel si prídu s údivom posťažovať !!! Už dávno totiž neplatí ,že presne vyrobená duralová montáž je šmejd !!! ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

zobrazené 201-240 z 387 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie

reklama

Zelené zápisky z poľovníckych chodníkov
Poľovníctvo TEREM