Heming hunting
dnes je nedeľa,  24. november 2024,  meniny má Emília,  spln: 15. november 2024,  dnes východ slnka: 07:12,  dnes západ slnka: 15:54
poľovnícke sety poľovníctvo Terem

Preukaz zbrane-rozšírenie ZP-predĺženie ZP-Psychotesty, nákupné povolenie - diskusia

autor: off Brianxxx
pridané: 30.1.2014 10:19

Všetko čo sa týka zbrojného preukazu, rozširovanie, skúšky testy , zdravotná spôsobilosť, psychologické testy a všetko okolo toho, skúšky......

počet zobrazení: 39 922
počet hlasov: 1

Aký je dôvod vášho označenia za nevhodný?

najlepšia odpoveď

off Stagstalker, 18.11.2013 o 13:29

Ja len doplním a najmä poopravím, ak nájdete niekto niekde nelegálnu zbraň, hoc i vášho deda, nič na polícii osobne neodovzdávajte, ale políciu o náleze vyrozumte- §63 ods.2 zákona 190/2003 Z.z., oni si pre zbraň prídu a musia ju podľa príslušného zákona zaistiť. V opačnom prípade riskujete spáchanie trestného činu nedovoleného ozbrojovania podľa § 294 ods.2 Trestného zákona, ten totiž nespočíva len v držbe, ale vo výrobe, dovoze, vývoze, preprave, zadovážení alebo držbe strelnej zbrane, jej súčasti alebo komponentu bez povolenia alebo bez označenia zbrane určeného na jej identifikáciu podľa medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná alebo v sprostredkovaní takejto činnosti. Dávam do pozornosti alternatívnu spojku alebo. Ak by to bola zbraň legálna a máte na zbraň danej kategórie povolenie, avšak nemáte doklady od tejto zbrane či potvrdenie o prenájme danej zbrane, taktiež prepravou riskujete minimálne priestupok na úseku zbraní a streliva(to, že aj pre takúto zbraň si má prísť polícia nepriamo odkazuje § 60 zákona 190/2003 Z.z.). Legálne držaná zbraň po niekom, ktorá by bola neskôr nájdená by však bola dodatočne zaradená do dedičstva a prebehlo by na ňu dodatočné dedičské konanie z dôvodu novoobjaveného majetku, čiže jej zapísanie by do úvahy pripadalo. Avšak si neviem predstaviť preukazovať, že nezapísaná, nelegálna zbraň bola môjho deda, (na základe čoho sa to dá preukázať?)- treba si dať nato pozor, prakticky sa to veľmi ťažko dokazuje, aby vám nejaké nedovolené ozbrojovanie neostalo na krku. Takáto zbraň, pokiaľ by sa nenašiel jej pravý majiteľ, alebo by jej zlegalizovanie nepripadalo do úvahy, by pravdepodobne prepadla štátu. Čiže nič také ako "da sa to tym istym sposobom ako pri amnestii" neplatí, keby to platilo, nebola by potrebná zbraňová amnestia. Preto odporúčam každému kto si tu nejakú radu prečíta, nech si ju aj overí, pretože sa ľahko môže stať, že kvôli zlej info dopoľuje.

dať hlas príspevku | počet hlasov: 14

komentáre

zoradiť
zobrazené 321-360 z 509 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie

Príspevok presunutý z diskusie ROZSIRENIE ZBROJNEHO PREUKAZU (autor: Matisko).

off marco8811, 21.3.2013 o 20:29

veď práve preto že všade to je inak .. ja len či niekto nemá skúsenosť .. tiež som bol toho názoru ako 3006sprg... ale je pravda že som robil skúšky na polícií... a nebol žiadny rozdiel medzi skúškami na B resp. D ... pôjdem sa spýtať a uvidíme :) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie ROZSIRENIE ZBROJNEHO PREUKAZU (autor: Matisko).

off stetien, 21.3.2013 o 20:27

Mám tú istú skúsenosť ako igoret.Mám skupinu D,F a žiadal som o rozšírenie o skupinu B a bez problémov my ho rozšírili.Podotíkam bez skúšok. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie ROZSIRENIE ZBROJNEHO PREUKAZU (autor: Matisko).

off motaq, 21.3.2013 o 20:04

3006sprg, tu s tebou nesuhlasim pozri § 22 Rozšírenie zbrojného preukazu Policajný útvar, ktorý vydal zbrojný preukaz, vyznačí ďalšiu skupinu v zbrojnom preukaze na základe písomnej žiadosti, ak žiadateľ spĺňa podmienky ustanovené týmto zákonom na vydanie tejto skupiny zbrojného preukazu. dalej treba pozriet §16 a tu hlavne odbornu sposobilost cize §21....ak niekto robil skusky na policii a nepoziadal hned o B ale len o D tak moze poziadat o rozsirenie a kedze splna vsetky podmienky pre vydanie sk. B tak by ju mal dostat. Ak ale robil skusky popri polovnom listu tak to je to trosku zlozitejsie lebo cast skusky mu bola zapocitana. Odporucam obratit sa priamo na policiu podla trvaleho bydliska lebo nie vsade ti povedia rovnaku odpoved. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie ROZSIRENIE ZBROJNEHO PREUKAZU (autor: Matisko).

off 3006sprg, 21.3.2013 o 19:40

musis robit opat skusky, o rozsirenie mozes poziadat iba na nizsiu skupinu ako mas...t.j. ak mas D mozes si rozsirit iba na E a F ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie ROZSIRENIE ZBROJNEHO PREUKAZU (autor: Matisko).

off marco8811, 21.3.2013 o 19:18

a dotaz... ak som robil skúšky na D na polícií ako je to potom s B??? opäť skúšky či stačí požiadať o rozšírenie a uhradiť povinné poplatky?? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie ROZSIRENIE ZBROJNEHO PREUKAZU (autor: Matisko).

off igoret, 21.3.2013 o 18:47

jakto že mu nedajú B ? ja som mal len D a požiadal som o rozsirenie na B a nemali namietky ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie Psychotesty pre zbrojny preukaz (autor: pipo112233).

off mlsrb, 21.3.2013 o 18:24

Nie nemusíš ak máš platný ZP.Len ked ti bude kinčit platnosť a budeš obnovovať ZP tak potom budeš musiet predložiť posudok psychologa. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie ROZSIRENIE ZBROJNEHO PREUKAZU (autor: Matisko).

off Hekler, 21.3.2013 o 18:18

niet čo dodať k správnej odpovedi ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie ROZSIRENIE ZBROJNEHO PREUKAZU (autor: Matisko).

off Pepes33, 21.3.2013 o 17:48

Nie, nemôžeš, doplnková skúška ti platí len pre skupiny D,E,F. Na B musíš robiť normálne skúšky priamo na policajnom zbore. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie Psychotesty pre zbrojny preukaz (autor: pipo112233).

off MiroslavCC, 21.3.2013 o 14:58

Zdravím kolegovia poľovníci a prosím o názor, čo sa týka psychotestov. Pri vydávaní ZP na nosenie kratkej guľovej zbrane som absolvoval psychologické testy. Bolo to cca pred 15 rokmi.Výsledok testov je uložený v mojej dokumentácii/predpokladám/ na ORPZ. Týka sa absolvovanie nových psychotestov aj mňa? Mám v tom dosť nejasno.Niekde som zachytil,že každý držiteľ ZP musí absolvovať psychotesty aspoň raz.To by znamenalo,že tento predpoklad splňam. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie Psychotesty pre zbrojny preukaz (autor: pipo112233).

off Daniel8, 21.3.2013 o 8:49

Mna to caka na buduci stvrtok a plati sa 60€ ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie Psychotesty pre zbrojny preukaz (autor: pipo112233).

off mlsrb, 21.3.2013 o 8:43

iboo pani Dr.si odomna zobrala 80e plus cesta autom a moj čas jeden den takže určite viac ako 100e....A vobec nestojím o takuto spoločnost psychotesty nič neriešia je to len kšeft pre niekoho a ako som už napísal ZLODEJCINA !Ten kto chce niekomu ublížit tak si sposop nájde a na to nepotrebuje strelnu zbran! ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie Psychotesty pre zbrojny preukaz (autor: pipo112233).

off elciervo, 21.3.2013 o 8:24

Obvolal som MT a BA (asi 7 psychošov) a všade chceli 80e,iba jedna chcela za 70e,mala príjemný hlas a vystupovanie tak že idem k nej..dve hodky sme si pekne pokecali,niet sa čoho báť :) teda ak nemáš naozaj chroblém :D ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie Psychotesty pre zbrojny preukaz (autor: pipo112233).

off iboo, 21.3.2013 o 0:30

52 euro a hodina a pol času v príjemnej spoločnosti. Skúšobné psychotesty pipo112233 ??? nedaj sa vysmiať, testuje sa tvoja osobnosť, inteligencia, povaha....čo chceš oje*ať ?? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie Psychotesty pre zbrojny preukaz (autor: pipo112233).

off mlsrb, 20.3.2013 o 21:39

Páni kolegovia velmi pekne to napísal Edu ale aj viacerí z vás.Ja som tiež už absolvoval tamtu maškarádu a vobec som sa na to nestrojil a ani nijako nepripravoval lebo som od samého začiatku vedel že nejde o moje IQ ale o moju penaženku tu si nesmieš zabudnut!A táto zlodejčina bude každého stát min.100e a kopec času! ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie Psychotesty pre zbrojny preukaz (autor: pipo112233).

off Mysho22, 20.3.2013 o 19:37

heimdall: Prečítal si si po sebe ? s tými dátumami si trošku prestrelil nie? Inak ak to malo byť 1.5. tak áno si v riti a musíš ísť na test znovu. Ale to ti snáď oznámili na PZ ,že psycho test ma lehotu 3mesiacov. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie Psychotesty pre zbrojny preukaz (autor: pipo112233).

off heimdall, 20.3.2013 o 19:33

Psychotest absolvovaný úspešne, len tá 3 mesačná platnosť je zarážajúca, ako to je keď urobím test povedzme 1.1, žiadosť si podám 3.3 a na skúšku ma pozvú povedzme 5.1. to je de facto 4 mesiace od testu??? Ako je to z platnosťou, ak máte niekto skúsenosti...dik. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie nakupne povolenie (autor: pytlak).

off maty, 23.1.2013 o 23:43

takže zbraň kategórie"C"(väčšina poľovníckych zbraní, opakovacie, jednoranové, napr. aj broková pumpa, podmienka u zbraní bez drážok v hlavni - brokovnica dĺžka hlavni nad 60 cm -to je len v skratke, NP není treba. Nerobí sa odhlásenie ale ohlásenie o prevode zbrani kat.C. Nemusí sa robiť v mieste predávajúceho dá sa aj v mieste bydliska kupujúceho, v každom prípade sa musí kupujúci do 7 dní prihlásiť v mieste tr. bydliska a dať si zbraň zaevidovať 4,50 €. Krátka zbraň alebo samonabíjacia alebo brokovnica hlaveň kratšia ako 60cm treba NP 16,50€ potom postup podobný ako pri zbrani kat. C. Predávajúci musí odovzdať starý PZ(preukaz zbrane) do 7 dní na príslušnom odd. dokladov.Zbrane sa podľa zákona 190, nerozdeľujú na automatické a poloautomatické ale na samonabíjacie a samočinné - na tú treba mať výnimku. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie nakupne povolenie (autor: pytlak).

off pytlak, 23.1.2013 o 20:22

ok... Peťo určite pridám foto. Borgeo neviem )-: veď uvidíš foto ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie nakupne povolenie (autor: pytlak).

off pepies, 23.1.2013 o 20:16

Jožko potom sem hod foto čo si to kupil ak to neni tajne. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie nakupne povolenie (autor: pytlak).

off borgeo, 23.1.2013 o 20:15

OK. A bude to bezna pracovna dvojka, alebo nejaka fajnovka? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie nakupne povolenie (autor: pytlak).

off pytlak, 23.1.2013 o 20:10

nakúpil ale posledný krát som kupoval zbraň asi pred 5-timy rokmi a od vtedy sa všeličo zmenilo. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie nakupne povolenie (autor: pytlak).

off borgeo, 23.1.2013 o 20:04

Pytlak, dobre si to pochopil. A ako pozeram do tvojho profilu, tak tvoj vek a tvoje flinty nasveduju ze uz si nieco nakupil, tak skusenosti ohladom nakupu zbrani by mali byt.. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie nakupne povolenie (autor: pytlak).

off mibe74, 23.1.2013 o 19:38

ano, len si nezabudni doklady... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie nakupne povolenie (autor: pytlak).

off pytlak, 23.1.2013 o 19:18

tak ak som to dobre pochopil tak nepotrebujem nákupné pov. len pôjdem s majiteľom brokovnice v jeho miesta bydliska na políciu tam ju on odhlási, ja si beriem od neho odhlasovací papier, pušku a do 7 dni prihlásim v TT na polícii a vybavené... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie nakupne povolenie (autor: pytlak).

off pytlak, 23.1.2013 o 18:55

bude to brokova dvojka cal.16 padla mi do oka a je na ňu prijateľná cena. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie nakupne povolenie (autor: pytlak).

off mibe74, 23.1.2013 o 15:20

borgeo pardon :-D ono este nevieme, aku zbran si chce dotycny kupit-predpokladam, ze dvojku, alebo kozlicu ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie nakupne povolenie (autor: pytlak).

off borgeo, 22.1.2013 o 21:58

mibe74, iste ze ano. To moje predchadzajuce "nie" nebola reakcia na tvoj prispevok, ale odpoved na pytlakovu otazku v zadani diskusie, ci potrebuje nakupne povolenie. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie nakupne povolenie (autor: pytlak).

off mibe74, 22.1.2013 o 21:30

a co to ma byt za zbran? ked teda mozeme vediet? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie nakupne povolenie (autor: pytlak).

off pytlak, 22.1.2013 o 21:28

veľmi pekne ďakujem. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie nakupne povolenie (autor: pytlak).

off mibe74, 22.1.2013 o 21:27

borgeo-samozrejme, ze potrebuje pytlakove udaje-na koho bude zbran prevadzat ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie nakupne povolenie (autor: pytlak).

off Andrejoff, 22.1.2013 o 21:27

podla toho ci je ta brokovnica kat. B alebo C. ,to znamena ci je poloautomat alebo zlamovacka ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie nakupne povolenie (autor: pytlak).

off mibe74, 22.1.2013 o 21:27

tu je odpoved priamo od policie Majiteľ zbrane v mieste trvalého bydliska, alebo OR PZ ktoré vydalo zbrojný preukaz musí odhlásiť prevod zbrane na prepísanom tlačive, pričom zbrane nie je potrené nosiť zo sebou. Zaevidované odhlásenie prevodu zbrane originál odovzdá novému majiteľovi spolu so zbraňou a tento zaeviduje ju do 7 dní na svojom OR PZ. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie nakupne povolenie (autor: pytlak).

off borgeo, 22.1.2013 o 21:25

Nie. Predavajuci zbran odhlasi, ty ju prevezmes a do 7 dni ju zaregistrujes na policii u seba doma. Nakupne povolenie treba len na automaticke a tusim aj poloautomaticke zbrane. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie nakupne povolenie (autor: pytlak).

off mibe74, 22.1.2013 o 21:24

prevod zbrane-predavajuci potrebuje tvoje udaje-on ju odhlasi na policii tam, kde ju ma registrovanu a ty obdrzis od neho zbran aj s papierom z policie od predavajuceho a s tym pojdes zbran prihlasit do 7 prac. dni. kolok myslim sa plati 4,50 eur-predavaju ho priamo na policii aspon u nas. nie je to ziadna veda. robil som to par krat. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie Európsky zbrojný pas + spoluvlastníctvo zbrane (autor: plidinsky).

off snipko, 21.12.2012 o 16:22

opravujem spoludrzitel. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie Európsky zbrojný pas + spoluvlastníctvo zbrane (autor: plidinsky).

off Hekler, 21.12.2012 o 13:42

druhý nie je spolumajiteľ (to by sa muselo zmeniť vlastníctvo na podielové so synom a to sa nedá zrealizovať vyplnením tlačiva o spoludržbe na polícii, podľa zákona o ZaS), vlastníkom zostáva stále majiteľ, ten druhý (a nemusí to byť len syn, ale aj kamarát, kolega) nemá na zbraň žiaden vlastnícky nárok napr. pri smrti majiteľa alebo predaji zbrane lebo je len spoludržiteľom ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie Európsky zbrojný pas + spoluvlastníctvo zbrane (autor: plidinsky).

off snipko, 21.12.2012 o 12:17

Spoludržba zbrane je možná, mam to tak urobené s otcom. Jednoducho prídeš na políciu, dajú ti tlačivo o spoludržbe zbraní, zaplatíš poplatok 4,50€ za každú zbraň a vystavia ti nové preukazy zbraní. Jeden je majiteľ a druhý je spolumajite ( spoločná držba ). Majiteľovi zostáva preukaz od zbrane v ktorom je uvedené že zbraň je v spoludržbe so zbrojnym preukazom č. AA... atď. To je všetko. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie Európsky zbrojný pas + spoluvlastníctvo zbrane (autor: plidinsky).

off Hekler, 21.12.2012 o 8:46

dobrá rada, len upresním že zbraň v takom prípade nie je v "spoluvlastnícte", ale len v spoludržbe čo sa vyznačí do nových preukazov zbrane, vlastníkom zbrane stále zostane otec ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie Európsky zbrojný pas + spoluvlastníctvo zbrane (autor: plidinsky).

off maty, 20.12.2012 o 23:03

K tomu EUZP, zbraň ti stačí len vypožičať, len na dobu pokiaľ Ti nebude vystavený EUZP, čo je asi týždeň, potom sa môže vypožičanie ukončiť a EUZP Ti ostane. Nie je to nič zložité. Potom je pre Vás oboch výhodnejšie spraviť spoluvlastníctvo, aby ste zbraň mohli používať obaja. Bute to stáť 4,5€, za nový preukaz zbrane, kde bude uvedený aj spolumajiteľ. Následne sa môže obom uvedená zbraň vpísať do EUZP. Vypožičanie sa robí podľa 190/2003 zákona o zbraniach, spoluvlastníctvo niekto "múdry"vložil do EZP( systém evidencie zbraní) bez toho, že by to bolo ošetrené aj zákone o zbraniach. Takže sa to dá rôzne zneužiť. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

zobrazené 321-360 z 509 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie

reklama

Zelené zápisky z poľovníckych chodníkov
www.LUK.sk