Heming hunting
dnes je nedeľa,  24. november 2024,  meniny má Emília,  spln: 15. november 2024,  dnes východ slnka: 07:12,  dnes západ slnka: 15:54
poľovnícke sety poľovníctvo Terem

Preukaz zbrane-rozšírenie ZP-predĺženie ZP-Psychotesty, nákupné povolenie - diskusia

autor: off Brianxxx
pridané: 30.1.2014 10:19

Všetko čo sa týka zbrojného preukazu, rozširovanie, skúšky testy , zdravotná spôsobilosť, psychologické testy a všetko okolo toho, skúšky......

počet zobrazení: 39 916
počet hlasov: 1

Aký je dôvod vášho označenia za nevhodný?

najlepšia odpoveď

off Stagstalker, 18.11.2013 o 13:29

Ja len doplním a najmä poopravím, ak nájdete niekto niekde nelegálnu zbraň, hoc i vášho deda, nič na polícii osobne neodovzdávajte, ale políciu o náleze vyrozumte- §63 ods.2 zákona 190/2003 Z.z., oni si pre zbraň prídu a musia ju podľa príslušného zákona zaistiť. V opačnom prípade riskujete spáchanie trestného činu nedovoleného ozbrojovania podľa § 294 ods.2 Trestného zákona, ten totiž nespočíva len v držbe, ale vo výrobe, dovoze, vývoze, preprave, zadovážení alebo držbe strelnej zbrane, jej súčasti alebo komponentu bez povolenia alebo bez označenia zbrane určeného na jej identifikáciu podľa medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná alebo v sprostredkovaní takejto činnosti. Dávam do pozornosti alternatívnu spojku alebo. Ak by to bola zbraň legálna a máte na zbraň danej kategórie povolenie, avšak nemáte doklady od tejto zbrane či potvrdenie o prenájme danej zbrane, taktiež prepravou riskujete minimálne priestupok na úseku zbraní a streliva(to, že aj pre takúto zbraň si má prísť polícia nepriamo odkazuje § 60 zákona 190/2003 Z.z.). Legálne držaná zbraň po niekom, ktorá by bola neskôr nájdená by však bola dodatočne zaradená do dedičstva a prebehlo by na ňu dodatočné dedičské konanie z dôvodu novoobjaveného majetku, čiže jej zapísanie by do úvahy pripadalo. Avšak si neviem predstaviť preukazovať, že nezapísaná, nelegálna zbraň bola môjho deda, (na základe čoho sa to dá preukázať?)- treba si dať nato pozor, prakticky sa to veľmi ťažko dokazuje, aby vám nejaké nedovolené ozbrojovanie neostalo na krku. Takáto zbraň, pokiaľ by sa nenašiel jej pravý majiteľ, alebo by jej zlegalizovanie nepripadalo do úvahy, by pravdepodobne prepadla štátu. Čiže nič také ako "da sa to tym istym sposobom ako pri amnestii" neplatí, keby to platilo, nebola by potrebná zbraňová amnestia. Preto odporúčam každému kto si tu nejakú radu prečíta, nech si ju aj overí, pretože sa ľahko môže stať, že kvôli zlej info dopoľuje.

dať hlas príspevku | počet hlasov: 14

komentáre

zoradiť
zobrazené 121-160 z 509 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie
off shoogo, 18.12.2014 o 14:29

Ano raz za zivot. Ale aspon u nas v za plati ze ked ides vybavovat ZP a nesies aj psychotesty nesmu byt starsie ako tri mesiace. O potvrdeni o clenstve neviem nic ohladom doby. Ale je mozne ze iny kraj iny mrav ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off apple, 17.12.2014 o 16:06

nuž, ja ti neviem.... skúsim to na príklade: ... "potvrdenie o členstve v poľovníckej organizácii, v ktorej je registrovaný, ak žiada o vydanie skupiny D zbrojného preukazu,"... to má byť tiež do troch mesiacov? ja ich vydávam pri platbe za člensto a poistení na obdobie 5 rokv. a nemusí sa to zhodovať s termínom predlženia ZP. no potvrdenie platí, hoci má i rok... je totiž o tom, kedy zaplatil žiadateľ poistku... no v skutočnosti máš pravdu, lebo zákon o zbraniach to nezmyselne uvádza, aj psychotest na obdobie troch mesiacov. moja skúsenosť z viacerých okresov je však taká, že polícia tu rešpektuje aj staršie ptvdrenia bez komentov, aj staršie psychotesty. má to i iný dôvod: ak som absolvoval psychotest pred 15 rokmi, tak mi v zmysle zákona na poľovné zbrane platí - podmienka je mať ich aspoň raz absolvované... takže asi tak... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off heimdall, 17.12.2014 o 15:26

p. Apple tak s tým psychotestom sa poriadne mýliš...nech sa páči, študuj odkaz hlavne si poriadne prečítaj poslednú vetu: Predložené doklady nesmú byť v čase podania žiadosti o vydanie zbrojného preukazu staršie ako tri mesiace. S psychotestom starším ako tri mesiace (to isté platí aj pre posudok - kartu zdravotnej spôsobilosti) pri podávaní žiadosti o ZP neuspeješ. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off apple, 17.12.2014 o 15:07

psychotesty nemajú záručnú dobu, takže neplatí, že 3 mesiace... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off shoogo, 17.12.2014 o 10:43

radsej by som sa spytal policajtov lebo tak sa mi zda ze co policajt to iny vyklad. v kazdom pripade platnost psychotestov je tri mesiace teda ak ich nedas na policiu do troch mesiacov od ich vykonania su neplatne. ale to v tvojom pripade neplati. inac myslim ze apple ma pravdu ze nebudes musiet. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off apple, 16.12.2014 o 22:13

nie, nemusíš ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off granko1982, 16.12.2014 o 21:55

Dobrý večer aj ja by som sa chcel opýtať fo februári mi končí platnosť ZP idem na psychotesty a v máji zložím polovné skúšky tak musím ísť opäť na psychotesty ďakujem za rady. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off apple, 16.12.2014 o 19:47

dodám ešte čosi, dohodni si, na koho bude zbraň legalizovaná, ty ešte nemáš ani zbrojný preukaz.... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off valo7319, 16.12.2014 o 19:37

aha veľmi pekne ti dakujem apple :) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off apple, 16.12.2014 o 19:34

áno, a chod hned zajtra, majú dlhý deň. práve je amnestia, takže sa nemusíš ničoho obávať. oni ti ju zadržia, pošlú na balistiku a pokiaľ bude negativ, tak si ju môžeš legalizovať. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

off valo7319, 16.12.2014 o 19:27

a ked nemam papiere to mozem ist normalne stou zbranov na policiu? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off apple, 16.12.2014 o 19:13

valo, zajtra zbraň do ruky a šup ku policajtom. tam si už dohodneš všetko, čo chceš... chvilku to potrvá, pár eur ťa to vyjde, ale ide to! ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off valo7319, 16.12.2014 o 18:32

ja by som mal otazku ohladom papierov k zbrani. Ked je zbran bez dokladov a teras je amnestia zbrani ci sa da zbran zlegalizovat a ako by sa malo pritom postupovat dakujem za rady. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie rekreačná streľba v poľovnom revíri (autor: aparapi).

off henrik, 21.9.2014 o 18:15

Ahoj.kym som sa stal polovnikom,tiez som nad tym dumal.podla citovaneho zakona je sice strelba zo zbrane kat.D mozna vsade,kde splnas podmienky bezpecnosti,ale narazis pri zakone o polovnictve,lebo zbran v reviri bez potrebnych povoleni = pytliactvo.a nasledne trestny zakon.zasiel som tak daleko,ze som napisal na ministerstvo podohospodarstva,ci vnutra,uz neviem.odpisali mi salamunsky ze strielat zo vzduchovky je najlepsie s vedomim miestneho pz.inak,da sa to vyriesit tak,ze budes strielat na nepolovnych pozemkoch alebo napr. v nejakej rozvaline,ak majitel pozemku nema vyhrady.myslim,ze ak pouzijes zdravy sedliacky rozum,urcite najdes par miest,kde vzduchovka nebude vadit polovnikom,ani nikomu inemu.samozrejme,nad 15J by som urcite nesiel. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie Tlačivo na potvrdenie zdravotnej spôsobilosti na zbrojný preukaz (autor: Matus991).

off kubik856, 15.9.2014 o 18:38

Takže ked to zhrniem takže treba mať: Kartičku psychická spôsobilosť z oboch strán (odkaz ), kartičku zdravotná spôsobilosť z oboch strán ( odkaz a ešte odkaz ), čestné vyhlásenie ( odkaz ) a ten výpis chorôb stačí ked tam donesiem zdravotný záznam nie? a to by bolo asi všetko nie? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie Tlačivo na potvrdenie zdravotnej spôsobilosti na zbrojný preukaz (autor: Matus991).

off LuboT, 23.7.2014 o 21:17

mne dal tlačivo sám doktor, najprv sa ma pýtal či nejaké mám , nemal som tak mi ho dal on .. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie Tlačivo na potvrdenie zdravotnej spôsobilosti na zbrojný preukaz (autor: Matus991).

off Matus991, 23.7.2014 o 13:42

Chlapi dakujem pekne ! Pomohli ste mi... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie Tlačivo na potvrdenie zdravotnej spôsobilosti na zbrojný preukaz (autor: Matus991).

off orol, 23.7.2014 o 13:32

V §2 ods.7 v tretom riadku su uvedene rozmery lekarskeho posudku 86x55mm (karticky), ktore by mali byt jednotne pre celu SR. P.s- ale nie su, lebo napr. moj ma 105x73mm (merane od krajov) a merane od oramovania 98x69mm. Z tohoto pohladu sa mi zda, ze na Slovensku je mozne vsetko... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

Príspevok presunutý z diskusie Tlačivo na potvrdenie zdravotnej spôsobilosti na zbrojný preukaz (autor: Matus991).

Príspevok presunutý z diskusie Tlačivo na potvrdenie zdravotnej spôsobilosti na zbrojný preukaz (autor: Matus991).

off pandur1, 22.7.2014 o 18:40

a ešte tlačivo na psychtesty nepotrebuješ žiadne, tak ako píšu chlapi, dostaneš dve kartičky, z ktorých jednu odovzdáš na polícii a druhú si nechávaš Ty. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie Tlačivo na potvrdenie zdravotnej spôsobilosti na zbrojný preukaz (autor: Matus991).

off pandur1, 22.7.2014 o 18:37

Matuš k žiadosti o vydanie ZP treba predložiť 2x foto 30x35 mm, lekársky posudok o zdravotnej spôsobilosti držať alebo nosiť zbraň a strelivo, psychologický posudok o psychickej spôsobilosti držať alebo nosiť zbraň a strelivo, potvrdenie o členstve v PO v ktorej si registrovaný ( vydáva to OkO SPK), a ak si robil skúšku vrámci poľovného kurzu, tak potvrdenie podľa ktorého sa ti započítava táto skúška. Čiže potrebuješ aj kartičku od klinického psychológa ako aj potvrdenie od obvodného lekára. A ak by mi lekár povedal, že si mám doniesť tlačivo a ešte by chcel vypýtať peniaze za potvrdenie, tak by som ho veľmi rýchlo poslal tam, odkiaľ vyšiel. Tie tlačivá majú mať lekári. Ak ho nemá nech si ho z internetu stiahne on. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

Príspevok presunutý z diskusie Tlačivo na potvrdenie zdravotnej spôsobilosti na zbrojný preukaz (autor: Matus991).

off MartinHudak, 22.7.2014 o 18:17

Ahoj Matus tu mas odkaz na stranku odkaz ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie Tlačivo na potvrdenie zdravotnej spôsobilosti na zbrojný preukaz (autor: Matus991).

off krajec, 22.7.2014 o 16:21

Este dodám nad rámec témy že psychologička ti dá 2 takéto kartičku odkaz Jednu dáš policajtom a druhú musíš mať pri sebe. Takže s touto kartičkou a tou o zdravotnej sposobilosti ktorej link som uviedol nižšie pojdeš policajtom. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie Tlačivo na potvrdenie zdravotnej spôsobilosti na zbrojný preukaz (autor: Matus991).

off jozef, 22.7.2014 o 16:15

Tak tak tlačivo nestačí policajti len tak otáčali ludí čo prišli s tlačivom treba mať karťičku zdá sa mi že som platil cca 30eur. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie Tlačivo na potvrdenie zdravotnej spôsobilosti na zbrojný preukaz (autor: Matus991).

off krajec, 22.7.2014 o 16:08

Ahoj Matus991. Ja som to riesil pred cca 4 mesiacmi. Ked pojdes na psychotesty potrebujes vypis zo zdravotnej dokumentácie vyplyva to zo zakona(nepamatam cislo) je to A4 a tam su vypisane tvoje choroby a neviem co este odkaz - to potrebuje psychologicka. a ked pojdes policajtom potrebujes takuto karticku odkaz To je vsetko. za kazdu zaplatis cca 20 € - zalezi od doktora. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie Tlačivo na potvrdenie zdravotnej spôsobilosti na zbrojný preukaz (autor: Matus991).

off Matus991, 22.7.2014 o 15:31

Aku kartičku ? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie Tlačivo na potvrdenie zdravotnej spôsobilosti na zbrojný preukaz (autor: Matus991).

off 650525, 22.7.2014 o 15:30

Pozor tlačivo nie ,ale treba mať kartičku! ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie Môzu vlastnit jednu zbran dvaja majitelia ?? (autor: MiroSR).

off lct-S, 6.7.2014 o 21:58

apple pridal 31.1.2012 o 18:27 dva odkazy, ktore mi pomohli. apple dakujem. Chcel som ich nacitat, este aj teraz, ale uz to nejde. Neviem, ci sa to odvtedy zmenilo, alebo iba sa to da stiahnut niekde inde? Ak, by to niekto vedel, poprosim vas poradte. Dakujem ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie Myslivci se bojí o zbraně, vyděsil je nápad švédské eurokomisařky (autor: balance).

off SIAD, 16.5.2014 o 16:27

odkaz, zaujímavá štatistika k tomu nezmyslu ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 3

Príspevok presunutý z diskusie Myslivci se bojí o zbraně, vyděsil je nápad švédské eurokomisařky (autor: balance).

off Stopinko, 12.5.2014 o 15:22

Debata o ničom, doma by ju ukamenovali. :-D ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie Myslivci se bojí o zbraně, vyděsil je nápad švédské eurokomisařky (autor: balance).

off Baikal, 12.5.2014 o 14:24

navrhne luky, šípy a kopije :-D ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

Príspevok presunutý z diskusie Myslivci se bojí o zbraně, vyděsil je nápad švédské eurokomisařky (autor: balance).

off lupty, 12.5.2014 o 13:58

Jednoznačne by som sa pani eurokomisárky opýtal že ako chce riešiť reguláciu početnosti stavov zveri, ktorú musia vykonávať poľovníci. Ktovie čo by zase navrhla :) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie Myslivci se bojí o zbraně, vyděsil je nápad švédské eurokomisařky (autor: balance).

off goret, 12.5.2014 o 9:10

Madam sa chce zviditelniť a českí euroskeptici sa toho chytili. Show must go on :) Eurologika: najprv umožniť široké prisťahovalectvo z nedemokratických krajín a po zvýšení kriminality sa demokraticky zasadzovať o odobratie legálne držaných zbraní o.i. aj poľovníkom. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie Myslivci se bojí o zbraně, vyděsil je nápad švédské eurokomisařky (autor: balance).

off Stopinko, 11.5.2014 o 20:36

Treba sa troska pozrieť kde sú najsilnejší výrobcovia športových a loveckých zbraní... Sú to štáty ktoré, majú najsilnejšie slovo v EÚ parlamente. Nemecko, Taliansko, Francúzsko, Anglicko. V USA to vyriešili už v roku 1791, druhým dodatkom v ústave. Zišiel by sa aj v Európe. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

Príspevok presunutý z diskusie Myslivci se bojí o zbraně, vyděsil je nápad švédské eurokomisařky (autor: balance).

Príspevok presunutý z diskusie Myslivci se bojí o zbraně, vyděsil je nápad švédské eurokomisařky (autor: balance).

off mibe74, 11.5.2014 o 17:34

zbran sa da vyrobit podomacku a naboje neni problem zohnat...ked chcu mat pod kontrolou zbrane, tak tymto sposobom to spravit nemozu, pretoze postvu proti sebe ludi a aj vyrobcov zbrani. Predsa kazdy robi skusky na zbrojak-inak zbran nemoze mat legalne a aj psychotesty...no tahaju z ludi peniaze debili...to eurokomisakru by mali odstrelit ako prvu za to, ze taku hlupost pusti do sveta...pokial by to tak malo byt, tak by museli zrusit vyrobcov zbrani a to je hlupost. No a keby aj, tak pani policajti, ukradli mi zbrane-a ti nech vysetruju...zatial, co su pusky schovane :-D aj tak sa da...ale podla mna je to cele hlupost, to by sa ludia vzburili a celkom iste by sa ozvali vsetky lovecke a strelecke spolky... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

Príspevok presunutý z diskusie Myslivci se bojí o zbraně, vyděsil je nápad švédské eurokomisařky (autor: balance).

off lorgarius, 11.5.2014 o 15:44

len pozor, pokiaľ sa k tomu nik nevyjadrí, moze sa kludne stat, ze jedneho dna bude nieco take prijate v nasom parlamente, "lebo europska unia" ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 2

Príspevok presunutý z diskusie Myslivci se bojí o zbraně, vyděsil je nápad švédské eurokomisařky (autor: balance).

off jozef, 11.5.2014 o 15:36

Netreba to ani riešiť toto je návrh pri ktorom sa osoba zmedializuje a potom je tichúčko..a potom zas príde niekto s jebnutý* návrhom príklad u nás a to napríklad ´´bojové plemená´´ jak ich všetci išli vyhládzať a teraz ani zmienka o tom...tak isto skončí aj tento návrh.. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 2

Príspevok presunutý z diskusie Myslivci se bojí o zbraně, vyděsil je nápad švédské eurokomisařky (autor: balance).

off lorgarius, 11.5.2014 o 15:08

prečo rovno nezakážu výrobcom zbraní vyrábať, silové zložky zrušiť a chodiť budeme povinne v ružovom, pretože je vedecky dokázané, že táto farba znižuje agresivitu. Rovnako povinne budeme chodiť na diskusie so známym kaderníko rochniakom, aby sa nám rozšírili obzory a budeme žiť šťastne až kým nás nevymlátia arabi alebo iná zberba. Lobisti to už preháňajú, grázli si zbraň zaobstarajú tak či onak, zákon nezákon, zasa len ľuďom by najradšej zakázali aj motyku v záhrade. Samozrejme naši zástupcovia držia hubu a tichučko prdkajú tak v europarlamente ako aj v našom parlamente a to je značná časť poslancov vraj poľovníkov. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

Príspevok presunutý z diskusie Myslivci se bojí o zbraně, vyděsil je nápad švédské eurokomisařky (autor: balance).

off orol, 11.5.2014 o 14:47

Stopinko, je to jednoduchy a logicky vyvod a bodaj by to tak dopadlo, tiez by som bol len a len rad ! Ale dianie a spravy zo sveta ma znepokojuju a zamyslaju vidiet veci aj inak. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

zobrazené 121-160 z 509 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie

reklama

Zelené zápisky z poľovníckych chodníkov