Zdravím. Strelivo Norma a práve strelu po novom Whitetail v kal. .6,5 Creedmoor s váhou strely 9,1 g som začal používať asi pred rokom a zo 2 krabice som vystrieľal. Mám s ním výbornú presnosť, dostatočnú ranivosť, farbenie a za tú cenu super pomer kvalita a cena. Nemám s tým veľké kusy strelený, ale 2 diviaky mierne cez 100 kg po rane na komoru nemali dlhý odbeh. Ostatné líšky, srnčia, danielia a muflónia holá super. ◄ reagovať
Ahoj nemá niekto praktické skusenosti s ,,Norma Whitetail .308 Winchester 150gr,,? Malo by to byt klasický poloplášt a udajne to vyrábal pre nich RWS.Na Egun predavaju strely po 500,, 2500 ks baleniach a nezistil som prečo je tam toho toľko, či im nevyšla séria a Norma ju odmietla alebo čo.. ◄ reagovať
Jasné. Zabudol som podotknúť, že všetko ešte treba odskúšať na strtelnici. Nespoliehať sa na výpočet, lebo skutočné parametre náboja sa môžu aj dosť výrazne líšiť. ◄ reagovať
Len podotknem, že ten Bondstrike od Normy má v skutočnosti o niečo horší balistický koeficient ako udáva výrobca. Reálna hodnota sa pohybuje okolo BC G1= 0,49-0,5. Čiže prakticky rovnako ako Nosler Accubond. ◄ reagovať
kjuby - U Nosler Accubond 11,7 g v .30-06 Sprg. Pri Vo-823 ms ; BC-.507 a výške optiky 5 cm je to na 50 m+1,5 cm ; 100 m+4 cm; 150 m-2.4 cm; 200-3,8 cm;250 m-14,7 cm a 300 m -31,3 cm !!! ◄ reagovať
Ďakujem Vám chlapi za informácie. Ešte by som si Vás dovolil požiadať o balistické údaje, síce od témy, ale streliva Federal Premium Nosler Accubond 11,7 g v .30-06 Sprg. To je druhé strelivo, čo som používal a dneska sa mi podarilo zohnať pár krabičiek aj tohoto. Budem Vám vďačný za rady. ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od lanus, 6.9.2023 o 9:30 :
Ak je cieľom rýchle zabitie, tak by som vzhľadom na rýchlosť strely nad 300 m ani nešiel. Všeobecne sa za hraničnú rýchlosť u malorážových striel považuje min 2200 fps. Táto je aj bondovaná takže skôr viac. ◄ reagovať
kjuby - Doplním :miso243 ; Pri výške optiky 5 cm bude potom na 350 m pokles 47,1 cm a na 400 m až 71,9 cm !!! Preto pozor pri odhade vzdialenosti ! (Norma v tabuľkách udáva dĺžku hlavne 610 mm t.j. 24" čiže je dobré zmerať radšej skutočnú rýchlosť ) . ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od kjuby, 5.9.2023 o 10:53 :
S 5 cm ti stúpne ONV na 179 m, na 100 m prevýšenie 3,9 cm, 210 -4,2, 300 -27, rýchlosť na 300 m 699 m/s ◄ reagovať
Ďakujem Lanus. Myslel som si, že na 300 metrov bude pokles menší, tak 20 cm. Vzdialenosť osi hlavne a osi puškohľadu je 5 cm. ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od kjuby, 28.8.2023 o 14:57 :
Mohol by si aspoň zmerať tvoju vzdialenosť osi hlavne a osi puškohľadu. Je to dosť dôležité. Fajn by bola aj reálna úsťová rýchlosť. ◄ reagovať
kjuby - Pri Vo-840 m/s ; BC=.615 ; výške optiky 4 cm a ONV 170 m bude prevýšenie na 100 m +3,8 cm ; na 200 m -4,1 cm ; na 25O m -14,2 cm a na 300 m -29,4 cm . ◄ reagovať
Dobrý deň. Chcel by som sa Vás spýtať na ONV pre strelivo Norma Bondstrike 11,7 g kal. .30-06 Springfield. Prevýšenie na 100 metrov. Nikde konkrétne tento údaj neviem nájsť. Ďakujem Vám za pomoc. LaL Zdar. ◄ reagovať
Je tu niekto kto skúšal normu plastic point v 7x65r? ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od bronzo, 3.6.2022 o 17:26 :
odkaz
“SPCE sa na toto nechytá a to som ulovil dosť zveri aj s ním … napr. v 8x57-ke, v 7x64-ke a aj 7x57-ke” ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od pepies, 4.6.2022 o 14:18 :
pepies,podľa mňa nemáš pravdu, mne sa zdá že na ňom ztenšili plášť. ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od MMasska, 4.6.2022 o 14:07 :
Však SPCE nebolo inovované od 80 rokov ak nie dlhšie o:) ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od bronzo, 3.6.2022 o 17:26 :
A počuli ste slovo Pánovo ámen! "Odbornik" toto keby vedeli muničky tak nemusia dať do vývoja ani jeden cent. Bronzo na hrad!!! :D ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od bronzo, 3.6.2022 o 17:26 :
To že to nedokážete vy neznamená že to nedokážu druhí... ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od bronzo, 3.6.2022 o 17:26 :
Bronzo - žiaľ vývoj nezastavíš, Ty myslíš, resp.zastávaš názor, že ide len akýsi novodobý ,, tuning "..... ? Akú máš zbraň, aké používaš strelivo, akú má pozorovaciu optiku, akú máš optiku na zbrani ( zbraniachm) taktiež neprešli ,, tunmingom "... ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od bronzo, 3.6.2022 o 17:26 :
Už si sa vyplakal, alebo ešte plánuješ pokračovať v ďalšej téme?! ◄ reagovať
Veľkým nešťastím je , že kopa "odborníkov" na poľovnícke projektily si myslí, že strely podliehajú móde podobne ako autá a ak interier auta je neni domodra vysvietený , tak auto je vlastne "nanič" ... nebudú ho kupovať ... čím je americkejšie komodita pomenovaná , tým má "Lepšie užitkové vlastnosti" ... no naivná a hlúpa hlava je hotové nešťastie ... a zovšeobecnievať niečo o projektiloch navyše tá istá značka v rozdielnych dľžkach nábojníc /iná navážka prachu/ a v rôznych priemeroch projektilu je len pre počítačových eskamotérov a v praxi je všetko aj tak inak... takže dávať niekomu rady a návody je iba taká zábava z nudy ... začínali sme klasicky s Mauserom 8x57S potom so strižnou hranou a to či zviera padlo hneď - alebo sa muselo dohľadať záležalo iba od dobrého oka, ruky a šťastia ... všetko ostatné /už za podstatne iné peniaze/ je už len "dizajn" pre naivky ...ale nakoniec aj snívanie je "fajn" ....ale stojí to zbytočnú hromadu peňazí a "skutek aj tak utek".....! ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od hunter73, 3.1.2021 o 17:48 :
S normou bondstrike v 30.-06-ke som naposledy ulovil na 96 metrov srnca. Srnec mohol po vyvrhnutí, bez hlavy vážiť cca. 18-19 kg. Vek cca. 6 rokov. Srnec mi stál bokom, mieril som za lopatku, do stredu tela, srnec sa však pohol smerom dopredu a zdalo sa mi, že ma už spozoroval, čomu nasvedčovalo aj mierne zrýchľovanie jeho chôdze k okraju lesa, od ktorého bol asi 20 metrov. Rozhodol som sa preto vystreliť, s tým že rana tak, ako som to videl v puškohľade v čase výstrelu, mala byť umiestnená v strede tela, a to tak vertikálne ako aj horizontálne (strieľané bolo v pokľaku a z trojbodovej streleckej palice). Srnec po zásahu neurobil, ani krok a zostal v ohni. Po príchode k srncovi som zistil, že srnec bol strelený na "mäkko", strela prešla cez žalúdok, bez zásahu rebrových kostí ... po vyvrhnutí a ošetrení zveriny boli vyrezané slabiny a 1/3 obidvoch rebier (kvôli) znečisteniu zo žalúdka. Inak zverina nepoškodená ... týmto príspevkom som chcel len prispieť k postrehom a skúsenostiam so strelou bondstrike extrem v ráži 30.-06., vzhľadom na miesto zásahu a to že srnec zostal v ohni, ako aj vzhľadom na to, že v dráhe strely boli pred srncom steblá trávy, sa mi zatiaľ táto strela v tejto ráži javí ako veľmi dobrá ... ◄ reagovať
Mám ťažkú otázku páni...kedže je problém zháňať strelivo,zaújima ma či neviete kde by som mohol zohnať normu plastic point do 30-06?..neviete kto by ju mohol mať skladom?ak áno tak prosím SS.. ◄ reagovať
Zdravím, ma niekto skúsenosť Norma Evostrike 8x57 ? ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od MMasska, 21.2.2021 o 14:09 :
Áno súhlasím že po rane za lopatku nepomôže ani vulkán ale ak už to má pár m odbehnúť tak aspoň nech to dobre farbí..vravím to preto lebo ja mám veľký problém hladať farbu...teda pokiaľ nie je sneh tam to vidí aj slepý...vulkán som nikdy neskúšal ale myslím že sa bude lepšie otvárať pri rane bez zásahu kostí..vyzerá to byť mäkšia strela kdežto bondstrike je zjavne tvrdší a asi je lepšie ho poslať cez lopaty..ale ako vravím to je len môj pohlad na samotné strely hodnotiť to nemôžem z vulkánom som nelovil a z bondstrikom len pár kusov...skôr ma zaujíma ako sa chová bondstrike na diviačiu pri zásahu cez lopatky...to som ešte nevyskúšal..ale rád si nechám poradiť skúsenejšími...ja mám megy ešte od minulého roku tak neviem ako je to z novšími dodávkami..kombinujem ich z normou podla toho kam idem..keď idem niekam kde sa dá loviť na 100m+ tak beriem normy...pokiaľ sedím v hore alebo nejakej rúbani tak beriem megy.. ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od hunter73, 20.2.2021 o 23:44 :
Áno mám skusenosti s Norma BondStrike všetko zdokumentované na fotkách a niektoré aj na videach. Od srnčej, diviaky , vysoká cca 45ks. Zatiaľ sa tá strela ukazuje "a to ma priaznivci Noslera ukameňujú " ako lepšia alternatíva accubondu. No vidíš a ja mám s Megou s poslednych dodávok úplne ine odlišné skúsenosti, účinky nevyrovnané skôr horšie ako lepšie. Čo sa týka že chceš aby zver padla v ohni po ranách za lopatku V tom ti určite nepomôže ani Vulkán. To že zver po takejto rane pane na mieste je skôr náhoda, je to v prípade že zásah umiestniš hore pod chrbticu a nastane miechovy šok inak dobieha. Za mňa odbeh do 50m s dostatočným farbením je v pohode. Ondrík aj pre mňa je Vulkán v 7x65R stále TOP, ale ak by spravili bondstrike v tejto ráží alebo accubond LR neváham a vymením . ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od Ondrik, 22.1.2021 o 7:44 :
Tak prispejem aj ja aj keď len na pár kusoch...jelienča ulovené na približne 80-90m mierne zo šikma otočené na mňa rana cez ľavú lopatu,výstrel za pravou lopatkou,prestrelené srdce zo srdca ostal len "červený špagát".Na vstrele dierka o priemere strely,na výstrele dirka o priemere eurovky..odbeh nejakých 5m za silného farbenia padlo pár sekúnd odkazovalo...(foto farbenia v komentári)poškodenie neviem nedral som ho..druhé jelienča ulovené na približne 60m na blat rana za pravou lopatkou,výstrel za lavou lopatkou jelienča značilo, odbeh asi 40m a padlo bez odkazovania...farbenie som neskúmal nakoľko som ho videl po celej dráhe úniku...poškodenie aspoň čo som videl počas vyvrhovania tak žiadne len dierka dierka viacej neviem nedral som...ďalej lanštiak,vzdialenosť do 30m,rana za pravú lopatu výstrel za ľavou...odbeh asi 40m,farba od nástrelu bez poškodenia...ešte líška vzdialenosť na nejakých 160-170m rana pod chrbát líška v ohni...kusy na hlavu nebudem písať...tolko moje skúsenosti z bondstrike extreme v 30-06 takže nejaké objektívne hodnotenie robiť nemôžem..ale čo sa týka balistiky tak nieje o čom..kam to položím tam to ide..z účinkami zatial vedie 12g mega...keď domíňam bondstrike možno vyskúšam vulkán,mám radšej keď to ostáva na fleku vzhladom na terén..zväčsa lovím do 130m a väčšinou strielam tesne za lopatku..ak máte viacerý praktické skúsenosti podelte sa :)
◄ reagovať
Reakcia na príspevok od hunter73, 3.1.2021 o 17:48 :
Tak napíš Ty tvoje skúsenosti, hoci len na pár kusoch. Ja strielam Vulkán 7*65R. Zatiaľ nemám dôvod ani len rozmýšľať o výmene ◄ reagovať
Taktiež som zvedavý na účinky strely Bondstrike, ale v ráži 6,5x55, Ďakujem ◄ reagovať
No čo nikto nič z tou normou bondstrike v 30-06? Nejaké praktické skúsenosti? Ulovil som s ňou len pár kusov tak zato ma zaujíma praktický účinok hlavne diviaky a vysoká do 150m...hlavne stop efekt a farbenie vzhlafom na terén... ◄ reagovať
375 HH NORMA ECOSTRIKE odkaz Do 375H&H, skúsim objednať a uvidíme, ako sa to bude správať ◄ reagovať
Zdravím páni...na nete som toho veľa nenašiel tak sa podelte zo skúsenosťami z normou bondstrike v 30-06..ako sa vám pozdáva?hlavne na diviaky a vysokú?? Farbenie,stop efekt,poškodenie diviny? :) ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od Mirec99, 5.6.2020 o 20:49 :
No v niečom pravda v niečom nie . Norma dlhé roky využívala a osádzala strely inych výrobcov ako Swift alebo Nosler a nerobila nič. No ku cti im slúži že venovali tri roky vývoja a testov kým pustila von radu Strike a čas ukáže či budú úspešne. Viem ale že ani Nosler nespí na vavrínoch a momentálne pracuje tiež na troch stranách niečo pre afriku a domácu klientelu ako aj pre európsky trh, tak isto vyvíja aj Swift, Lapua pracuje na strele pre športových strelcov . Tak isto aj ostatne muničky musia vyvíjať radu ECO alebo tzv "zelene" guľky bez olova aj ked už nejaké sú ale zatial žiadne terno to niej. :) čiže nedá sa povedať že sa nič nerobí , len niektoré kroky nieje vidieť. ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od Mirec99, 5.6.2020 o 19:01 :
Norma jediná? To asi preto tí neschopáci spoza mora si dávajú osádzať svoje zastaralé strely Norme... ◄ reagovať
Určite tolko nových striel nevyrobila žiadna munička ako Norma....Kolko nových má napr. Sako, Hornady,Laupa? Aj keď treba uznať že tieto muničky ponukajú dlhé roky dobrý výber streliva za velmi priaznivú cenu. Je to idividuálne,každý má iné nároky na výber vhodného streliva. Keď niekomu vyhovuje Oryx tak nech ho naďalej používa a budem rád ak podelí aj o zážitky v akom kalibri a akú zver loví ◄ reagovať
Že by munička Norma bola jediná s množstvom streliva čo vyvíja stále niečo nové, si nemyslím, veď to robia všetky muničky. Oryx sa neosvedčil čo sa ranivosti týka ani v diametri 6,5mm, mne ani v 8x57js, ale stále sú ľudia čo to kupujú a chvália. Ináč ,,tvrdá strela to nieje, otvára sa už pri nižších dopadovkach okolo 550m/s, ale má nevyrovnané účinky, zato má trocha povest strely so slabším stop efektom. ◄ reagovať
Oryx nieje vhodný pre diameter .30 , 8x57 a už voôbec nie 9.3x 62....Je to velmi kompaktná strela ktorá potrebuje vyššiu rýchlosť. Mne v 7x57 fungovala dobre. Munička Norma je jediná čo vyrába množstvo striel a stále vyvíja niečo nové,takže každý si najde svoj ideál strely pre svoje podmienky ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od MMasska, 4.6.2020 o 17:20 :
v 270 WSM spokojnost. ◄ reagovať
Užívaním portálu LovuZdar.sk užívateľ prehlasuje, že sa oboznámil s autorskými právami, podmienkami používania a všeobecnými pravidlami tohto portálu, plne rozumie ich obsahu, súhlasí s nimi, bude sa nimi riadiť a na znak súhlasu s ich obsahom sa zaväzuje ich dodržiavať pri užívaní portálu www.lovuzdar.sk a využívaní jeho služieb.
Admin nezodpovedá za obsah pridaný návštevníkmi LovuZdar.sk
Admin si vyhradzuje právo vymazať akýkoľvek obsah pridaný návštevníkmi portálu ak tak uzná za vhodné.