Zdravím, chcel by som sa spýtať, či by ste mi vedeli poradiť. Chcel by som si kúpiť auto no neviem sa rozhodnúť nemám žiadne skúsenosti. Bol som pozrieť na Mitsubishi pajero, r. v. 2004, bez havárie, 3-dverové, 2,5 TDi v ceľkom slušnej výbave. Chcel by som počuť váš názor pre toto auto či je lepšie do terénu ako niva. Ak sa tu taká téma v diskusii už objavila tak mi prepáčte....
U mňa jednoznačne Pajero, s obidvoma autami mám dlhoročné vlastné skúsenosti, Nivu vlastnil dlhé roky môj otec a Pajero ešte z prvej série( r.v. 1989!), 2,5 TDi, 3dverák používam už siedmi rok, výhradne len na poľovné účeli a nedám naň dopustiť, nikdy ma nesklamalo a nikde ma nenechalo. Niva tiež nie je zlé auto ale čo sa týka spoľahlivosti a pohodlia na Pajero nemá, ak na nej boli poriadné pneumatiky do terénu prešla všade ale stále na nej bolo čo opravovať, Nivu odporúčam niekomu kto si rád opravuje svoje vlastné auto, skoro všetko sa na nej dá opraviť svojpomocne ale stále na nej niečo bude treba robiť. Ja nepatrím medzi automechanikov ametérov a ak mám trocha voľného času tak chcem poľovať, minimálne ísť do prírody a nie pól dňa opravovať auto v ktorom som možno dva týždne nesedel. Aj preto som sa rozhodol pre Pajero, mal som s japonskými autami výborné skúsenosti, čo sa spoľahlivosti týka a Pajero ma do dnešného dňa nikdy nesklamalo. Používam ho len na poľovačku, čiže väčšinu roka stojí pod holím nebom pred chatou ale ešte sa my nestalo že by nechcelo naštarovať alebo by tam bol hocijaký problém s elektronikou, mám tam originálne elektricky sťahovatelné okná ešte z fabriky, ktoré bez problémov fungujú do dnes. Každé dva roky pred Stk, sa vymieňa olej, filtre, kvapaliny a batéria ak je to potrebné okrem toho max brzdové doštičky a ide ako hodinky. Jedinú nevýhodu vidím v menšom kufre ale ten je zhruba taký istý ako mala Niva, tri naložené vrecia a je plný, ak iné východisko nie je zmestí sa aj jeleň ale len s odretými ušami, preto by som odporúčal hlavne na transport ulovenej zveri, mrežu, ktorá sa uchytáva na guľu pre prívesný vozík, oveľa uľahčuje transport ulovenej zveri a hlavne nasledujúce upratovanie auta. ◄ reagovať
No já poznám aj borcov čo si mysleli že felícia je Pajero :-) ◄ reagovať
Stručne a jasne. Mal som Nivu r.v. 1983 (moje prvé terénne auto). Teraz mám Pajero 2.5 TD (3dver), r.v. 1995, T3 pneumatiky. Nivu nezatracujem, rozhodne to nebolo zlé, ale Pajero je Pajero. Kde Niva končila, Pajero ešte stále má čo povedať. Dôležité sú penumatiky a to, čo sedí za volantom. Lebo ako sa hovorí, čím viac si myslíš že máš offroad, tým ďalej pôjdeš po traktor :) ◄ reagovať
Jasne, len si ho vyjadruj ale skús nejakú dobu bez plakania ako ti komunisti ubližovali. A čo sa týka napríklad mojej identity pozná ma tu zopár ľudí aj osobne, tak určite sa za nič ani nikoho neskrývam. Ale tiež keď nemám čo povedať tak radšej mlčím, a nie aby som dával chalanovi odkaz na nejaký sexšop keď sa spýta či mu niekto nevie poradiť kde by zohnal umelé lebky, to je strašne vtipne. ◄ reagovať
bleskj sú aktívnejší pripievatelia v diskusii na lovu zdar a menej aktívny . Tiež som iba človek a môžem sa i mýliť . Takže neviem prečo by som nemal slobodne vyjadriť svoj názor . Napíšem ho každému rovno a nemusím sa schovávať .Ani meno ani adresu ani nič . Svoj každý príspevok si viem vyargumentovať .Keby tu nikto nepísal do debaty a nepridával fotky a diskusie bola by to nuda asi. Samozrejme kto si myslí ,že píšem sprostosti nemusí ich čítať . ◄ reagovať
To mi je tiež jasné, ale aj tak to tu neťahám do každej témy. To si mýliš stránku, tu sa nerobí a ani nerieši politika, tu len ty keď si nevieš pomôcť predstŕkaš každému a nazývaš všetkých komunistami kto má iný názor ako ty. Však už sa o tejto stráne začína hovoriť ako o stráne edu zdar. To už samé o sebe niečo hovorí. A zase tvoje :-D ◄ reagovať
bleskj keď platila 40 rokov vedúca úloha komunistickej strany v poľovníctve a museli ho riadiť len komunisti je to dosť dlhá doba na to aby sme ich v debatách obchádzali . Keby pľovníctvo riadili 40 rokov fašisti spomenul by som fašistov . Patrí to k dejnám . Tiež mi je záhadou prečo má SPK a SPZ výhradne ruskú reklamu na stránkach na ruský dom ladu a podobné kktiny :-D Že by to bola náhodička ??? Alebo iba nepretrhnutie puta ? :-D niekoľko tisíc % prezamestnanosť v SPZ a SPK a byrokracia ktorá sa nezmenila ani po roku 1989 v poľovníctve mi skôr hovorí ,že treba tieto veci nazvať správnym menom a položiť si otázku prečo je to tak a či to tak chceme i naďalej . Či potrebujeme SPZ a SPK schôdze ,zjazdy,snemy ,vešiana trápnych metálov s potleskom a podobné humorné scénky . Takže ja nikam neťahám komančov oni sú ešte stále tam :-D ◄ reagovať
Edu soráč, tým menej chápavým ako napr. ty rusy ho začali montovať do nív v 90tych rokoch. A ber to tak že aj iný majú postrehy, nielen ty. A čo ma stále radíš medzi komunistov, to nechápem, Ja som si za nich ani len poľovnícky nerobil ako ty, tak kto bol s nimi väčší kamarát. A vlastne čo ich zase ťaháš do debaty? Už nevieš čo dodať tak to riešiš posmeškami. Ozaj, nesadajú si pred tebou psi? ◄ reagovať
Suhlas.. Mna caka kupa zimnych pneu.. Auto zatial fachci aj ked som kupil macku vo vreci.. Uvidime ked bude mat aspon 20 tis. km.. ako to bude vyzerat. Gumy mam vybrate, hadam ich budu mat.. Dunlop Grandtrek SJ 6 ◄ reagovať
Solirov pajero je pohodlné autíčko samozrejme nezrovnatelné s pohodlím v maličkom suzuki alebo nivou. Základ sú však kvalitné pneumatiky . Jazdeniek je habadej za pár šupov . Každé auto má niečo pre i proti . Každý si musí uvedomiť na čo ho bude používať . bez TP len tak do lesa na polovačku postačí aj aro ,niva ,samuraj atď . Ale pneumatiky to musí mať super ! To je základ auta v teréne . ◄ reagovať
Zdar Edu, co sa tyka ARO 240 mozem len pozitivne skusenosti.. Do terenu to slapalo ako hodinky.. fakt je ze si sa troska narobil s volantom ale prejazdnost bola skvela.. A za tie drobne ked sa objavila nejaka preliacina, skrabanec, bolo to jedno. mali sme tri alebo styria vsetky slapali na jednotku.. Do jedneho otec supol splynovac takze ani spotreba nebola zla.. do lesa na vybornu.. ale teraz ma uz clovek viac na vyber aj z jazdeniek, tak by som siel do niecoho ineho - a k teme - osobne by som siel do toho pajera, aj ked znamy s nivou u nas robil tiez divy.. ale nissan je nissan. :) ◄ reagovať
bleskj rusi ho nezačali robiť iba ho odkúpili od peugeota :-D rusi nevedia vyrobiť diasel motor dodnes :-D Samuraj nemá pedále lebo by nebol priestor kde nimi točiť . Neber to ako vychvalovanie a pohanenie niečoho ani ako posmešky . To sú iba moje postrehy v praxi . Benzínový samuraj je výkonovo dostatočne skonštruovaný v akomkolvek kopci mu nedojde dych. Samuraj sa nerobil 40 rokov ako niva ale to je špeciality všetkých komančských výrobkov to vám na schôdzach dúfam okrem básničiek prednášali bleskj ??? Myslím na tých schôdzach kde si vysedával keď slušný ľudia a tvoji kolegovia museli pracovať . Samuraj sa robil 12 rokov od roku 1986 do roku 1998 . Už sa 3 roky nevyrába a nahradil ho nový model jimmy odkaz práci česť a už toľko ten komančizmus neoplakavaj .Žiadne schôdze už nebudú ani červené knižky.:-D ◄ reagovať
Edu to chceš povedať že ten tvoj vychvaľovaný samuraj má aj pedále? Lebo výkonovo som si nevšimol ani v teréne ani v parametroch ktoré udávajú výrobcovia žeby tam bol nejaký rozdiel. (Teraz tvoje posmešné :-D) a ešte taká maličkosť, ten diesel sa začal robiť myslím že v deväťdesiatych rokoch nie v sedemdesiatich. ◄ reagovať
každý si pomôžeme ako vieme . Utrapu ara som si tiež vychutnal keď ho vlastnil pred desaťročiami moj švagor. ◄ reagovať
Edu,potreboval som auto do terénu,grošov nazbyt nebolo,tak som zobral,čo bolo.Namontoval som do neho nafťák,asfalt síce netrhá,ale do lesa a k vode mi stačí, kabínu má tiež veľkú,takže spokojnosť.Nie že by od neho neboli lepšie tátoše,ale,čo už.Malé Aričko mal švagor,odsťahoval sa do mesta,ja so ho spojazdnil a prischlo mi,a začínam mu prichádzať na chuť,akurát ten priestor mi tam chýba.takže tak :-D ◄ reagovať
ten diesel 1,9 je tiež super nápad a výkon :-D ešte prirobiť pedále mali rusi nech je tá humorná vec zo sedemdesiatich rokov minulého storočia kompletná.Treba dodať že ten diesel je motor peugeot :-D Našťastie to by súdruhovia asi nezvládli taký náročný motor :-D ◄ reagovať
A čo by ste povedali na nivu z naftovým motorom. Aj tá má veľkú spotrebu? ◄ reagovať
yegi ty máš určite výborné znalosti o terennych autách preto si si kupil čaučeskovu pomstu aro a ešte k tomu 2 x :-D ◄ reagovať
všetko je to o tom na čo hlavne chceš používať to auto, ja mám jedno na cestu aj do terénu lebo nikdy nevieš kedy si zmyslíš zísť z cesty. Mám Pajero III a je perfektné na ceste aj v teréne. ◄ reagovať
dobre Edu,ako súdruh povie :-D ◄ reagovať
cau,zo skusenosti pretoze mame obidve auta mozem povedat ze aj jedno aj druhe je do terenu super,ak sa nezavesis tak prejdes vsade na dobrych pneu.No niva je urcite priechodnejsie auto ale ma velku spotrebu,mi mame rok 2010 a zerie aj travu kolo cesty a oproti pajeru je nepohodlna,keby som mal ja kupit tak pajero je pohodlnejsie a ak nechces chodit na polovacky cez extremne tereny tak prejdes urcite vsade.caf .Inak mali sme uz samuraj,gaz,vitaru,jeep.vsetko su to dobre auta vsak su stavane do terenu...... ◄ reagovať
dusab ja neporovnávam samuraja s H1 :-D iba som reagoval na výrok Andrejaoff že Hummer H3 je v teréne slabota :-D Inak s jeho príspevkom súhlasím a v 99% sa zhodujem . Poopravím snáď len omyl že hummer H1 neváži 3,5 t ale 5 ton :-D odkaz Je to normálne seriovo predávané auto ktoré samozrejme bolo niekedy pred desaťročiami robené pre armádu :-D súdruh Yegi veď to zasa tak neprežívaj :-D ◄ reagovať
:-))) Zaujimava diskusia....Hummer nemozno porovnavat s aligatorom, ale zato ho mozno porovnavat so Samurajom, alebo Nivou???? :-))))))))))) ◄ reagovať
Edu precitaj si to cislo za pismenkom H v mojom prispevku. Preto porovnavam H1 s aligatorom, lebo to je auto vojenske a vazi vyse 3,5 tony to znamena, ze to nieje osobne auto. tak ho ani s osobakmi neporovnavam. hummer mozes porovnavat s unimogom tatrou 805 a gazom 66. ◄ reagovať
Uraziť ma ty nemôžeš,už mi leze kktom to tvoje neustále vychvalovanie niečoho a hanenie iného a aj poznámky k ničomu.ak nemám čo povedať,len čítam a nezhovaďujem iných ty truhlík, howg...pekný večer všetkým,v sobotu Ludanice,ruka hore. ◄ reagovať
Angerejoff čo má spoločné H 3 spoločné s aligátorom ktorý stojí približen 10 x toľko ako hummer ?A v teréne je to chudáčik oproti proti H 1 ktorá sa predáva ako seriové osobné auto ! To akože aligátor má byť v terene lepšie auto ako hummer ? Yegi Ty a tvoja strana ma raz zničíte :-D Porovnávať vojenské obrnené kktiny socialistického bloku so seriovo vyrábaným osobným terennym auto môže napadnuť len teba :-D Tak teda ostanme na tom ,že hummer H 3 je v terene úplná slabota :-D práci česť . ◄ reagovať
yegi spravne ! H1 treba porovnavat s takymito autami alebo OT a nie so samurajami a pajerami ◄ reagovať
A čo tak Aligator,Pandur,alebo BRD?Skús porovnať edu... ◄ reagovať
ešte k tej hmotnosti H 3 má 2100 kilo oproti Mitsubishi Pajero LWB ktoré má 3030kg je to o veľa ľahšie autíčko a samozrejme i šikovnejšie . Samozrejme i oveľa pohodlnejšie :-D V podstate s tebou súhlasím ale že H 3 je slabota to ma naozaj soš pobavilo :-D ◄ reagovať
Andrejoff že má hummer 3,5 tony vôbec nič neznamená veď je obutý nie na 13 palcových 165mm gumách zase . Dobré pneumatiky sú samozrejme základ . Súhlasím ,že samuraj je malý šikovný v terene . Navozil som sa a ešte navozím v tých samurajoch habadej :-D Na hladkých ako i na poriadnych gumách . Tá vozba je naozaj katastrofa a ked si maju sadnuť taký 120 kilový 2 m vysoký ludia do zadu je to alchýmia :-D Hummer prejde terenenom kde to nikto samurajom nebude ani len skúšať . Samozrejme tým nechcem doporučiť hummer pre poľovnícku verejnosť . Niva je asi naj slabota čo som kedy videl v terennych autách . Samozrejme auto z roku 1970 aj niečo môže ťažko konkurovať dnešnej technike . Viezol som sa aj v hummri a vrelo doporučujem najmä tým neveriacim prekvapenie je dosť drsné . To je auto neuveriteľných možností v ťažkom teréne naozaj nenájde konkurenciu v osobných tereniakoch najmä H1 . H 3 nie je žiadna slabota je to poriadny plnokrvník ktorý keď zavrie 4 obrovské kolesá ide ako tank ako je ho surodenci H2 či H1 . Skús prejsť cez buka ktorý má priemer 40cm na samuraji :-D Pre hummra je to hračka . Je to auto do absolútnych extremov . ◄ reagovať
Edu ako mozes napisat ze hummer kraluje ? hummer je auto kt. ma 3,5 tony tzn. ze sa moze ist zrovnavat tak akurat z mercedesom Unimog a podobnymi a myslim, ze na unimog sa ani zdaleka nechyta. Bol som na vselijakych offroadovych akciach a kazdy ked zbadal Hummer tak cakal, ze to bude nieco extra, ale opak je pravda. V terene 0 bodov a to myslim H1 vojenske. H2 a H3 uz je uplna slabota.Kludne mi tu mozes davat odkazy na You tube. To su len bludy a realita je niekde inde. Este som nevidel hummer na ziadnej Offroad Trophy. Ked chces auto do terenu, kt. nebudes pouzivat na cestu, ale cisto len na pracu tak stary Mercedes G, LR Defender , Jeep Wrangler alebo Nissan Patrol- hlavne vsetko v kratkej verzii. Lenze tam si musis priplatit. Ked lacne tak bezkonkurencny je Suzuki Samurai, obidve tuhe napravy uzavierka, lahko upravitelny, das tam pneumatiky ake chces. To sa s Nivou porovnat neda, v predu nezavisle zavesenie kolies a vzdadu sice tuha naprava, ale ked das gumy sirsie ako 200mm tak pri malych hrboloch pri vykrizeni napravy ti uz bude skret o blatniky. A k Pajeru. Myslim, ze je to pohodlnejsie kvalitnejsie jazdenie, ale o polovicu drahsie ako Samurai alebo niva a nedajboze ho niekde opres o strom alebo nieco utrhnes a znova v predu chyba tuha naprava! U mna jednoznacne vyhrava na rozbijanie a drinu v terene Samurai. Mozete sa hadat kolko chcete, Niva ani pajero sa nan nechyta. Mal som 5 kolegov co mali Nivy uz ju nema nikto.Je to tiez pracant a ked sa sofer neboji vie divy, ale Samurai prejde stale viac. Malicky, lahucky, velke pneu a a na akciach si kruzi okolo zapadnutych tazkych Pajer a podobnych aut. A takisto mi nedavajte videa kde je Samurai na hladkych gumach, kde sa trapi na plny kotol v malickom kopci. Dobre gumy a dobry sofer, to je zaklad. Takze este raz! Ked je dost financii tak LR Defender, Jeep Wrangler, Mercedes G, Nissan patrol. Ked menej penazi tak na prvom mieste Samuraj na druhom Pajero a kdesi vzdau je Niva. A nevymyslam si bludy, ale vsetko je prax. Povozte sa na vsetkych tychto autach a uvidite rozdiely. Nie sledovat videa na you tube a hlavne prve stranky, kde su najvecsie blbosti. Kdo nesuhlasi mozete sa do mna obut :) ◄ reagovať
Pajero..nie vagon ale 3dverove,ide super v teréne...3dverove je obratnejšie a šikovnejšie podľa mojho gusta,ale ani vagon nieje zlí..keď su nanom dobre pneumatiky tak je to super...vlastním Pajero 2,8 3-dverove..ktomu mám ešte naviják ...žiadna prekaážka v teréne nehrozí..prejdeš všade(samozrejme pokiaľ su podmieky aké-také..kde sa neda tak sa nedá a tam neprejdeš z ničím)..poruchovosť skoro žiadna..aj niva je dobraá,ale podľa mna je pajero lepšie..a pohodlnejšie..a za ním možeš tahať hocičo,silu to má poriadnu:).. ◄ reagovať
pokial chces smrdiet od benzinu tak niva :) ◄ reagovať
plidinsky sorry zle som sa vyjadril úzavierka zadných kolies na lade existuje . Myslel som uzávierku všetkých 4 kolies . Žial uzávierku treba zapínať v tých najošemetnejších situaciach kde zaberajú práve tie odlahčené kolesá .Tento neduh je na normálnych offroadoch riešený na rozdiel od lady niva ktorá od 70 rokov minulého storočia nezaznamenala žiaden vývoj riešený elktronicky tak že zaberajú práve kolesá ktoré sú zaťažené .Prípadne sa na určitých typoch aut dajú uzatvoriť na tvrdo všetky 4 kolesá . Ako defender ,mercedes G ,hummer atď. Pajero nie je zďaleka najlepšie auto do terénu . Tu kraľuje bez akéhokoľvek okúňania americký hummer . Pajero v teréne prekoná defender i mercedes G a mnohé iné osobné automobili. Veľké % prejazdnosti zaleží samozrejme od výšky podvozku ale na 80% od kvalitných pneumatík . Dobré pneumatiky robia ofroad . odkaz Sused má ladu nivu ako i ochranári a mnoho iných ľudí včetne nášho poľovného hospodára a vozba je taká aká je proste auto zo sedemdesiatych rokov minulého storočia . Na moje gusto nadštandartne poruchové s veľkou spotrebou ale samozrejme pre poľovníka poslúži veď na gerlach hádam nejdeme autom . Pajero je oveľa luxusnejšie pohodlnejšie s minimálnou poruchovosťou . Na vagone 2,5l turbo pajere mám odjazdených viac ako 100 000km . Vagon je naozaj v teréne dosť ťažké auto to je fakt . ◄ reagovať
Edu, 19.6.2011 o 14:34 Reagujem na tento príspevok: Lada Niva je 4x4, ktorý má možnosť zapnúť redukciu a uzamknúť diferenciál. Prosím nepíš o niečom o čom nemáš znalosť - ja som majiteľom Nivy a vcelku spokojným ;) Reakcia na celkovú diskusiu: Niva je samonoska, problém je, že pokiaľ za ňu chceš zapriahnuť ťažší vozík alebo niečo podobné, tak má trošku v teréne ťažkosti, ale pri naložení nákladu do kabíny prejdeš čokoľvek (samozrejme nutnosťou určité znalosti šoférovania v teréne). Ale videl som, čo dokáže Pajero v metrovom snehu v kopci na tráve a poviem, že lepšie auto v teréne som ja osobne na vlastné oči nevidel. To je iba môj názor. Peťo ◄ reagovať
Tobě je 17 let a zajímáš se o to jaké auto si koupit do terénu ? Celkem předčasná záležitost a jestliže píšeš o pajeru z roku 2004, tak na to mít asi v prasátku nebudeš mít dostatek euříček a stejně tak možná ani na Nivu. Ale každopádně volba jasná... jedině Pajero. Ale kdybych mohl doporučit lepší variantu, tak Nissan PatrolGR Y60.... trošku dobré gumy,šnorchl, přizvednout a je to nezmar lezoucí po skalách, plavoucí vodou a brodící se bahnem na tankodromu. ◄ reagovať
vsetko zalezi od toho aky teren mas, ci pole, ci les, ake stupanie atd. a samozrejme kolko mas penazi lebo je rozdiel opravovat nivu a pajero :) v terene dokantris vsetko, nedaj sa obalamutit. ked budes mat mazlave rozmocene blato, s pajerom dole zijdes, ale hore urcite nie. zalezi od koho to kupis, nakolko nikto kto je polovnik nepredava auto ktore je v poriadku. na kazdom treba nieco robit, to nech mi nikto netvrdi. ◄ reagovať
Užívaním portálu LovuZdar.sk užívateľ prehlasuje, že sa oboznámil s autorskými právami, podmienkami používania a všeobecnými pravidlami tohto portálu, plne rozumie ich obsahu, súhlasí s nimi, bude sa nimi riadiť a na znak súhlasu s ich obsahom sa zaväzuje ich dodržiavať pri užívaní portálu www.lovuzdar.sk a využívaní jeho služieb.
Admin nezodpovedá za obsah pridaný návštevníkmi LovuZdar.sk
Admin si vyhradzuje právo vymazať akýkoľvek obsah pridaný návštevníkmi portálu ak tak uzná za vhodné.