Heming hunting
dnes je štvrtok,  21. november 2024,  meniny má Elvíra,  spln: 15. november 2024,  dnes východ slnka: 07:08,  dnes západ slnka: 15:56
poľovnícke sety poľovníctvo Terem

Kalibre .222rem.223 Rem, 22-250 Rem, .243 Win a všetko okolo nich - diskusia

autor: off Jelsovec
pridané: 3.3.2011 11:00

Vaše skúsenosti s týmito kalibrami a aké strelivo používajte. Skúsenosti a postrehy s praxe.

počet zobrazení: 64 821
počet hlasov: 3
okruh tém: zbrane
 

Aký je dôvod vášho označenia za nevhodný?

najlepšia odpoveď

off jozef, 18.8.2013 o 11:38

MMaska toto je tá moja ´´233´´jka :) Kalibre .222rem.223 Rem, 22-250 Rem, .243 Win a všetko  okolo nich - diskusia

dať hlas príspevku | počet hlasov: 48

komentáre

zoradiť
zobrazené 81-120 z 439 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie
off BLEIKER, 12.7.2015 o 13:49

vivatvíkend-ja osobne to posledné,otec prešiel práve od spomínaného Federalu ku KJG a nevie si vynachváliť,GMX sa vraj v 243 správa dobre,takže by to mohlo byť ono ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off BLEIKER, 12.7.2015 o 13:46

Dakujem nemcekma.Takmer s istotou sa jedná o strelu SST od Hornady laborovanú firmou Fiochi.Výsledný produkt bude mať zrekme takú hodnotu-podla mňa-možno sa mýlim-ako ked vo Vlašimi nacpú do svojich nábojov Nosler Partition... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off BLEIKER, 12.7.2015 o 7:10

A kde si na to strelivo nadabil,Fiochi robí pištolové strelivo a malorážkové,ale o gulovom som ešte nepočul.Strela SST je patentovaná strela firmou Hornady a Fiochi určite lepšie nebudú,ani v presnosti,ani v účinku. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off henrik, 12.7.2015 o 2:59

Nie,tie poznam a mal som ich. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off BLEIKER, 11.7.2015 o 22:46

Henrik -nie nahodou od Hornady? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off henrik, 11.7.2015 o 20:47

Ahojte, ma niekto z vas skusenosti so strelivom 243 win SST od firmy Fiocchi? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off CT308W, 6.7.2015 o 15:08

Požiadaj o radu MMassku , Karol nedávno testoval strelivo do 223r . Héééj správca nespi , daj nejaké informácie s testu . ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off kaso79, 6.7.2015 o 14:47

a co tak 64grain od federalu ? mne sa zatial osvedcil ? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off vivatvikend, 6.7.2015 o 13:26

Poprosim o radu. Co by ste vybrali na srnciu z nasledovneho vyberu (223): Sako Gamehead 3,56g, Hornady SP 55gr alebo Hornady GMX 55gr.? Dakujem za odpovede ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off shoogo, 5.7.2015 o 22:42

hornady v-max vs norma V-max - Ahojte, chcel by som sa spýtať, či niekto porovnával tie dva náboje v .223. Práve som sa dostal k .223jke a rozmýšľam nad strelivom na líšky. Podľa toho čo som sa tu dočítal je to strela viac ako vhodná. Pýtam sa kvôli tomu, že sa mi zdá, že ta norma sa bude dať asi ľahšie zohnať ako hornady. Predpokladám, že norma bude mať originál hornady strelu aspoň podľa názvu.
možno ešte jedna otázka 40 alebo 50 grainov?

Ďakujem ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off agbar, 11.5.2015 o 22:35

Lysec, pokial ja, zo svojou axiskou 22-250;rem s hornady 40 gr vmax zasiahnem lisku ci na 50 ci na 300 m na lopatku tak priestrel chyba a na komoru niekedy prestreli no vystrel max 1 cm pripadne prejde fragmet. Ak strelim na krk tak ci na 40 ci na 300 krk rozbije. Tie vmaxi treba opierat najlepsie na lopatku!!! Ale po kazdej aj horsej rane liska ostava na mieste bez pohnutia a to je to najpodstatnejsie. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

off Lysec, 11.5.2015 o 20:42

No teda to sa divím !S kalibrom .5,6 mm sú obyčajne iné starosti - tie "včeličky" líšky skôr ničia ako šetrne prestreľujú! Pokiaľ ja s mojim .Rem. 223 (ZKK 601 ,52 cm hlaveň ,strelivo celoplášť SaB) zasiahnem líšku na komoru ,tak nikdy neodíde ďalej ako nejakých 15-30 m. Pritom vstrel = výstrel. A to aj pri vzdialenosti okolo 200 m. Väčšinou zostávajú v ohni (aj keď ich často ešte na mieste chvíľu "trepe"). Ale ako sa hovorí - každej hlavni môžu chutiť iné gule. Ale akýkoľvek poloplášť mi (a to aj v 5,6x50 R Mag.či .243 Win.) mi líšky neúnosne rozbíjal. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

správca MMasska, 8.2.2015 o 17:15

Áno BLEIKER to napísal úplne presne. Rýchla ráž potrebuje kompaktnú strelu a to buď dajaky bonder , alebo dvojadro. Moja voľba by bol nosler ,ale nie partition ,ale accubond 90g . Je taký presn , že sa da s ním navliecť niť do ihli. Zaručí ti priestrel a predĺži ti účinnú vzdialenosť. Praxou a rokmi overená strela. Vrelo odporúčam. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off moravak, 7.2.2015 o 21:51

Ďakujem za odpoveď.Poĺujem s 243w 17rokov a okrem prvých 4-5rokov čo som strielal SaB odvtedy skoro každýrok niečo vyskúšam.Strielam max do 150m, ďalej iba výnimočne.Teraz som mal po 2sezóny Geco 6,8g(dosť podlieva slabšie kusy, síce som strelil iba 4ks srnčej) a nenašiel som ani jednu strelu, všetko boli priestrele.Páčilo sa mi PMC ale nedalo sa zohnat.Používam hlavne na posliedky lebo ju mám v sólovke a je lahšia ako GB ten mám v 7x57R a tam mám prebité vulkány do lesa a na posed super.I NP si dám prebiť. Čo som skúšal prebité strelivo má lepší rozptyl. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Hunter243, 7.2.2015 o 20:04

Momentálne používam u 243-ky Power Shoky a zatiaľ som s nimi spokojný, presnosť je super a strely, ktoré sa mi podarilo nájsť pri rozpracovaní diviny, tak boli kompaktné úbytok na váhe minimálny, "hríbik" dostatočný vzhľadom na priemer strely. Tiež som chcel ísť do NP, ale sa mi ich v tom čase nepodarilo zohnať. Inak veľa ľudí odrádza nízka cena tohto streliva, ale nie je to na úkor kvality, ja zatiaľ spokojnosť, momentálne iba po ulovení 10tich kusov raticovej, zväčša diviačej, na jeleniu používam 270W, ak je možnosť voľby pred poľovačkou, prajem LZ! ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

off BLEIKER, 7.2.2015 o 17:32

moravak-ak sa rozhoduješ medzi týmito dvomi strelami,tak jednoznačne Federal so strelou Nosler Partition 100gr,teda 6,5g.Soft Point je v podstate poloplášt a rýchla ráž s makkou strelou nejdú moc dokopy.S NP budeš určite spokojný,len to pri uvedenej zveri nesmieš prehánat so vzdialenostou a zásah by si mal umiestnit čo najpresnejšie. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off moravak, 7.2.2015 o 14:01

Upresnenie strela Soft Point a Partition 100grs. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off moravak, 7.2.2015 o 13:40

Máte niekto skúsenosti s Federalom a strelou Power Shok alebo Nosler Partition.Neviem ktorú mám skúsiť.Polujem hlavne danielia a diviačia zver.Chcem aby to malo 6,5g.Ďakujem. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off henrik, 10.1.2015 o 22:23

(nielen) podla hornadyho je v-max varmintove strelivo, teda urcene na lov zveri skodiacej polovnictvu. vdaka polymerovej spicke a velkej rychlosti sa strela hned po naraze zacina rapidne rozkladat. vysledkom byvaju devastacne zranenia. ja pouzivam toto strelivo v 243, co nie je az tak daleko od 223, ale po desiatkach ulovenych lisok by som si na srnca vystrelit netrufol s takouto strelou. lisky ostavaju v ohni aj po slabsich zasahoch, asi preto, ze strela okamzite fragmentuje kde-kade do tela. svojho casu s tym strielal v 22-250 tibi 1, aj srnciu, ale po par kusoch to vzdal. stazoval sa na mizerne farbenie a vnutornosti rozbite na kasu. ten vmax je vyslovene stavany na drobnu skodnu aj na velke vzdialenosti, ako je v amerike napr. preriovy pes, atd. myslim, ze srncia si zasluzi vhodnejsie strelivo, tym duplom, ze je ho na trhu dost, aj pre 223. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 7

off Kasi, 10.1.2015 o 21:35

Henrik, pokiaľ mám správne informácie strela V-max je vhodná k lovu škodnej zveri a menšej raticovej zveri za ktorú ja pokladám srnčiu zver. Po stránke legislatívnej dosahuje predpísaných 1000J na 100 metrov. S pozdravom Kasi. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off igoret, 9.1.2015 o 19:20

pridám foto srna rana na komoru ,,aj to je srdce Kalibre .222rem.223 Rem, 22-250 Rem, .243 Win a všetko  okolo nich - diskusia ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

off igoret, 9.1.2015 o 19:15

všetko bolo okolo 120m foto mám len vystrel Kalibre .222rem.223 Rem, 22-250 Rem, .243 Win a všetko  okolo nich - diskusia ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

off agbar, 9.1.2015 o 18:41

Igoret. Mozes popisat aj celkovy ucinok SP - cka na rebrach, vstrel, vystrel, vzdialenost... pripadne foto do ucinkov by sa nenaslo? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off igoret, 9.1.2015 o 9:23

ja na srnca 223 REM 55 GR SP Hornady ,,,učinok neskutočný ..rana na komoru srdce na kúsky Kalibre .222rem.223 Rem, 22-250 Rem, .243 Win a všetko  okolo nich - diskusia ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off henrik, 9.1.2015 o 9:04

Kasi, nechcem tu nejak moralizovat, ale predsa - V-max je varmintove strelivo. Na srnciu by sa pouzivat nemalo. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Kasi, 8.1.2015 o 21:17

Používam Hornady V-max 53gr superformance na líšky aj srnčiu. Maximálna spokojnosť. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off tihuanna, 8.1.2015 o 20:02

Mám to iste čo písal agbar v kombinacii s kal 223. Rem a musím povedať, že som maximálne spokojný ... Líška uložená na 243 krokov bez akýchkoľvek problémov, podľa mna to 16 x úplne stačí na klasické polovanie... Hawk, dohovoril som :-) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off rado100, 8.1.2015 o 19:47

Gratulujem k úlovkom. Ja si V-maxi tiež laborujem sám. 50gr má rýchlosť 980 m/s a pri zásahu lopatky mi líšky prestreľoval. Neprestrelil iba ak bol zásah zo šikma a strela chytila kosť. Naproti tomu 40 gr V-max má rýchlosť 1180 m/s a spoľahlivo sa triešti. Ten vietor moc neriešim ak veľmi fúka som doma. Holt stáva sa že dvaja majú rozdielne skúsenosti s jednou strelou. Tak nech sa ti darí aj naďalej. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Walter, 8.1.2015 o 12:25

alebo tento strieborný lišiak: Kalibre .222rem.223 Rem, 22-250 Rem, .243 Win a všetko  okolo nich - diskusia ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Walter, 8.1.2015 o 12:20

alebo toto: Kalibre .222rem.223 Rem, 22-250 Rem, .243 Win a všetko  okolo nich - diskusia ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Walter, 8.1.2015 o 12:18

Rado100, asi si si nevšimol, v príspevku som uviedol, že strieľam na lopatku,..náboje na líšky so strelami V-MAX si laborujem na nižšiu úsťovú rýchlosť ako sú nalaborované fabrické,.. majú aj pri nižších rýchlostiach vynikajúcu trieštivosť poprechode tvrdším tkanivom a hlavne kosťou,... na presnosti to neuberá, naopak,..zásadne strieľam na lopatku, hodené rany a rany kde nie je predpokladaný presný zásah z guľovej zbrane, si odpúšťam, sú mi cudzie na všetku zver, na škodnú nevynímajúc,...strieľal som aj 40 greinovými strelami V-Max, ale tie sa mi zdali hodne chúlostivé na vietor, aj keď bol stop efekt vynikajúci, s fotografiami zatiaľ moc neposlúžim,líšky nefotím, ale najbližšie úlovky sa pokúsim zväčšniť, zatiaľ len toto" Kalibre .222rem.223 Rem, 22-250 Rem, .243 Win a všetko  okolo nich - diskusia ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 2

off rado100, 13.12.2014 o 18:25

A ďalšia po V-Maxe 50gr. Kalibre .222rem.223 Rem, 22-250 Rem, .243 Win a všetko  okolo nich - diskusia ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off rado100, 13.12.2014 o 18:21

Walter pravidelne výstrel absentuje iba pri hmotnosti V-Maxu 40gr. Strieľal som aj V-Max 50gr a tam výstrel väčšinou bol. V-maxi 55gr teda 3,6gramu som nepoužíval, ale predpokladám že to líšku prestreľovať bude nakoľko 55gr je dosť veľká hmotnosť na to aby sa strela v tele líšky rozložila. No ak ty máš inú skúsenosť dohoď fotky. Pridaná fotka je líška po zásahu V-Maxom 50gr. Kalibre .222rem.223 Rem, 22-250 Rem, .243 Win a všetko  okolo nich - diskusia ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

off Walter, 13.12.2014 o 10:16

na líšky v 223Rem jedine strelu Hornady V-Max 3,6g, presnosť vynikajúca, strela sa po vniknutí do tkaniva rozloží na malé fragmenty ktoré pod rôznym uhlom od osi vstrelu devastujú vnútorné orgány, najlepšie mieriť na loptku, výstrel žiadny, kožušina neporušená, len jedna dierka dnu, líšky zostávajú na nástrele, len ich zloží k zemi, celé odkazovanie je len švihnutie chvostom,...s V-Maxom je to odlov bez trápenia do jednej sekundy ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 4

off steyr, 27.8.2014 o 9:54

Ja som si Hornady objednal v tn IBO ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off SIAD, 27.8.2014 o 9:10

Skús u Fraňa v NR, bol som tam asi pred týždňom a od Hornadyho mal široký výber streliva ... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off henrik, 27.8.2014 o 9:06

Hej, len kde to tu zohnat... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

off steyr, 27.8.2014 o 7:30

tie v odkaze SST sú 87 gr, inak GMX je super a robia aj 80 gr.odkaz ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off henrik, 26.8.2014 o 16:41

lanus, ja som nepisal nic o ucele, len o samotnom strelive. chcem to na lisky a srnciu. steyr, hornady je tusim 95 grs? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

on lanus, 26.8.2014 o 16:30

henrik - 85 grainov je len 5,5 g ! t.j. použitie len na srnčie,škodnú a terč !!! ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

zobrazené 81-120 z 439 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie

reklama

Zelené zápisky z poľovníckych chodníkov