Heming hunting
dnes je sobota,  23. november 2024,  meniny má Klement,  spln: 15. november 2024,  dnes východ slnka: 07:11,  dnes západ slnka: 15:54
poľovnícke sety poľovníctvo Terem

Guľobrok - výhody - nevýhody - diskusia

autor: off dodo2307
pridané: 6.1.2011 21:17

Je v praxi výhodnejší guľobrok alebo nie a prečo?

počet zobrazení: 76 668
počet hlasov: 2
okruh tém: zbrane
 

Aký je dôvod vášho označenia za nevhodný?

najlepšia odpoveď

off Edu, 20.5.2015 o 15:51

petjan spomenul som to viackrát . GB sabatti 7x65 x 12 som predal kupil som si klasickú opakovačku v kalibri W 270 . Kúpil si ho Karči a je veľmi spokojný . Zbraň mu vyhovuje čo som veľmi rád . Vôbec nejde o to či niekto vie strielať alebo nevie .Ano strielať viem i dosť presne . Ako spomenul jaro1 , ktorý si vymyslel príbeh že GB si kupuju super strelci je samozrejme dosť veľký nezmysel . Proste ja som brokovú hlaveň vôbec nevyužíval naopak skôr mi chýbalo napríklad na spoločnej poľovačke rýchle prebitie . Komu vyhovuje GB nech si ho kúpi nikoho neodsudzujem . Niesť si na posed na srnca , diviaka , jeleňa, daniela atd ešte brokovú hlaveň mi neprišlo dobrým nápadom . Prečo som si nekupil jednohlavnovu zlamovačku tiež odpoviem . Lebo neboli na trhu a preto lebo GB sa mi zdal dobrý nápad .Prax ukázala že to dobrý nápad nebol opakujem pre mna . Nie pre každého orol si nevie GB vynachváliť ako i mnoho dalších polovníkov . Je to vec názoru a využitia v praxi .

dať hlas príspevku | počet hlasov: 15

komentáre

zoradiť
zobrazené 481-520 z 635 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie
off Blaser300VM, 24.1.2011 o 21:52

Pocuva s otvorenou hubou dristy majitelov GB pri poslednom kole. Nech sa paci, uz zareagoval 12-nast rocny honec, co uz styri sezony chodi po spolocnych. :o)))))))))))) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off sovo51, 24.1.2011 o 21:49

BLASER tu nejde o doškriabanie... po spoločnych som si už čoto odchodil chodim na spoločne od 12 rokou... a videl som už vela ran ... a videl som ludi jak do kriku kde behol diviak jebol S ball a diak tam lahol ... všetci čo mali zo sebou gulovnice tak sa divali ako po kokotovy že s gulou by si to nikdy nedovolil... aby sa gula nepoodražala...mylsel som to tak že S-ball je kladivo a mežeš ju pustit skoro všade a nemusiš sa bat že sa to bude enviem ako odražat ... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off sniper7x57, 24.1.2011 o 21:43

no vidis ako vravim je to vec nazoru :D a aku skusenost ma ten 16rocny by ma zaujimalo??? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Blaser300VM, 24.1.2011 o 21:38

Ked tu 16-rocny napise dovod, ze GB je lepsi, lebo vela ludi nechce strielat gulovnicou do krikov, asi z dovodu, ze by si gulovnicu poskriabalo, este pochopim, ale Tvoj dovod je mimo mojho chapania. Ked mam stastie aj ja obcas nieco z hory donesiem a GB som v zivote ani nedrzal v rukach, nieto este vlastnil. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off sniper7x57, 24.1.2011 o 21:30

ANO beriem som neskuseny a mlady ale kazdy sa uci celi zivot a mozna ze za par rokov budem aj ja obhajovat solovky !! a ked mam mat stastie tak aj s GB mi padne pekny ulovok a nemusim mat sologulovnicu ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Blaser300VM, 24.1.2011 o 21:27

pusikoo, si mlady a neskuseny, ale dam Ti lepsiu radu, ako Ti dali Tvoji ucitelia. Ked chces dat zveri sancu, tak zostan doma a netrep sa s GB-ckom do hory. Ja ked chcem polovat, rozmyslim si, ci chcem strielat alebo nie a sance potom uz nedavam. Netusim, aku mas vyhodu s GB-ckom. Pouc teraz Ty mna. Ja som raz zazil, ze polovnik prisiel na polovacku bez pusky. To bola podivana. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off sniper7x57, 24.1.2011 o 21:18

TREBA VYSKUSAT A UVIDIS SAM PODLA SEBA co ti najlepsie sadne do ruky!!! ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off sovo51, 24.1.2011 o 21:17

ja neviem podla mna je GB dobry na spoločnu polovačku do pohonu.. nabijete S-ball a možte bit aj do krikov .. pričom gulovnicou malo ludi chce strialat cez naike kriky..ale zase solo gula mi pride na posedy a na prechadzky lepšia preda sa ked vam uteka viacej kusou možte rychlejšie opakovat strelu ako pri GB... ale ako tu už zaznelo všetko je vec nazoru... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off sniper7x57, 24.1.2011 o 21:12

EDU uz som zazil ze na spolocnu polovacku na bazantov prisla jedna polovnicka z GULOVNICOU raze 30-06 , a polovnik 55r. s GB s strielal veselo cez puskohlad bazantov aka podivana len skoda ze som nemal kameruuuuuu ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off sniper7x57, 24.1.2011 o 21:10

ja polujem s GB mam aj solo 7x64 ale GB je pre mna vyhodou a ako ma ucili aj zver potrebuje sancu na zachranu a nie vystrielat Xx ako z gulometu to nieje polovacka!! je to moj nazor aj ked som este mladi a neskuseny :D GB nemienim nablisiu dobu vymenit ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off orol, 24.1.2011 o 21:08

Trojak, resp. kombinovaná zbraň môže byť "hovadina" len u tých ľudí, ktorí takúto zbraň nikdy nemali, alebo ju naplno nevyužili z dôvodov im dobre známych, alebo tomu nerozumejú, alebo nevedia najmä individuálne poľovať na isté druhy zveri a zúžitkovať ich trofej, alebo zverinu, či už pernatej, alebo srstnatej zveri, alebo im stačí len kombinácia zbraní guľovnica a brokovnica. Nezatracujte páni hlavne z hľadiska neznalosti kombinované zbrane, tieto majú naviac originál poľovnícky pôvod, kdežto opakovacia guľovnica má pôvod vojenský. P.s- Edu, neviem, ktorý blázon by riskoval a strieľal brokmi na raticovú zver. Čiže Tvoj názor, že diviaky chodia "poflákané" brokom, je naprosto scestný, tak, ako ja môžem veľmi tvrdo na oplátku povedať, že diviaky chodia poflákané najmä guľou z guľovnice pri bezhlavej streľbe samonabíjacími guľovnicami, resp. sólo guľovnicami. Ešte šťastie, že zákon upravil a redukoval u samonabíjacích guľovníc, či brokovníc počet nábojov v zásobníku... P.s- ja nehaním žiadnu zbraň, blízka mi je aj guľovnica, aj guľobrok či iná kombinovaná zbraň, aj brokovnica, aj malokalibrovka a každý podľa druhu a spôsobu poľovačiek, typu revíru a druhu lovenej zveri si má vybrať takú zbraň, ktorá je na to prioritne určená. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off MSmarian, 24.1.2011 o 17:16

Ahoj Edo, súhlasím s Tebou, troják je úplná hovadina. Ja som mal guľobrok, a tiež mi bol k ničomu. Zase chápem, že každý poľovník má iný vkus a predstavy o zbrani. To je v najväčšom poriadku. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 24.1.2011 o 9:48

Naozaj také sprostosti sem nepatria. Kde malé deti dávajú odpovede ohladne zbraní . Trojak je zbraň uplne k ničomu akurat naozaj že potom chodia diviaky poflágane brokom . Kto si na bažanty zoberie trojak určite neni kompletný !!!dados prosím ťa nedebatuj zbytočne o veciach o ktorých nemáš ani šajnu. Malé deti zo zakladných prípadne materských škôl veľmi ťažko môžu hodnotiť akou zbraňou sa ako poľouje .Naozaj sa opýtaj tatu že si mám radil ako je dobre brokmi dostreliť diviaka a na bažanty trojak ako i na jariabka tiež ma zaujíma čo Ti povie . ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off lubenko, 23.1.2011 o 21:36

tak skus dat tuto otazku napred tatovi a potom nam tu napiš čo ti poradil ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off dados, 23.1.2011 o 21:32

prosím , teraz mi povec ze kde je problem a preco to je zly napad ???? tato ma sice jednu gulu a jednu brokovu kozlicu ale , mna napadloi ze keby si si kupil jednu zbramn s cim sa da strielat vsetko bolo by to vyhodnejsie , jeden kolega nebudem menovat ma trojak a pouziva ho vsade ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off lubenko, 23.1.2011 o 21:08

dados,napred si oprav udaje v profile a potom si tu skušaj z niekoho robit srandu,toto čo si tu napisal by ani začinajuceho polovnika určite nenapadlo ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off dados, 23.1.2011 o 20:37

mMám jeden dotaz , pýtam sa ako buduci polovnik , a neskuseny , nie je náhodou lepsie kupit si jednu kvalitnu zbranm kt. sa da pouzit na vsetko a tým je trojak , ma presaa brok. hlavne , kt. sa dajú viuzitaj na bazanty a jednu gulovu , co sa puziva na vsetko , a este moznost dostrelit brokmi diiaka alebo ako pisal orol , jariabka , kunu .... co si o tom myslite ?? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off orol, 13.1.2011 o 16:08

:-)) A vieš že som rozmýšľal aj nad tým, či to nemá tak trošku vplyv? No, ale to by bolo ale zrejme len pár "gramov". Edu, ono je ale aj mnohokrát dobre mať komb. zbrane tak okolo 3,20- 3,40 kg, hlavne tie veľkorážne. Určite aj menej kopú, oproti zbraniam moc ľahkým. Ale zas naopak je pravdou, že hlavne pri dlhých "potulkách" cítiť každé deko naviac, teda pri ťažkých, či ťažších zbraniach. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 12.1.2011 o 20:06

Orol asi Ti vyschlo drevo :-D ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off orol, 12.1.2011 o 20:04

Som teraz vážil GB Brno super 7x65R/12 na kuchynskej a vzápätí pre kontrolu aj na osobnej váhe. Tento GB som vážil vrátane remeňa a nasadenej ventilovanej botky Československej výroby ( tá botka je na môj vkus opacha, zbytočne dlhá a ťažká, dnu - spodok je akási platňa zo železa či ocele ). P.s- Uvedená zbraň váži presne 3,40kg. Keby som dal dole tú botku a nahradil ju inou, 100% som si istý, že dole pôjde ďaľších 10-20Dkg. Uvedený GB má drevo pôvodné - neupravované. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 12.1.2011 o 19:46

veď práve to je tema kedy je vhodnejší guľabrok . Ja ho mám a nejako som za 12 rokov vystrelil brokovou 2 krát. Ja mám sabatti 7x65/12 váži 3,3 kg ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off dusab, 12.1.2011 o 19:39

Uvediem este pre istotu vahu niektorych zbrani pre porovnanie a pre par ludi ktori tu siria teorie o "lahkych" solo gulovniciach a "tazkych" gulobrokoch a kombinovanych zbraniach. Vsetko su udaje bez optiky a montaze priblizne v tych istych kalibroch - 7 az 8 mm. - gulobrok Sauer 54: 2,8 kg - gulobrok Brno Super: 3,4 kg - gulobrok Brno 802: 3,4 kg - gulovnica CZUB FS: 3,3 kg - gulovnica K98 v polov. uprave (60cm hlaven polopazba): 2,2 kg - gulovnica Sauer 202: 3,4 kg - gulova kozlica Brno Super 7x65R/7x65R: 3,8 kg Takze tie rozdiely vobec niesu dramaticke. Otazka skor stoji v akej praxi je vyhodnejsi gulobrok, alebo gulovnica? Skor je to o tom komu sa co paci a aky ma vztah k zbraniam. Niekomu gulovnica, dvojak, inemu zasa gulobrok, kozlica, trojak... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off baxik, 12.1.2011 o 18:20

ked sa jedna o vahu gulabroku je to o vyrobcoch,cim kvalitnejsia ocel tzym mozu byt hlavne a sucasti baskuli tensie a tym lahsie priklad GB CZ 584 vaha cca3,4kg,trojak suhl cca2,95kg,a to ma o jednu hlaven navyse ,a niektori vyrobcovia ponukaju tiez light modely ktore su lahsie o cca 0,5kg ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off orol, 12.1.2011 o 16:00

Keď posledne držal kamarát môj GB Brno super a jeho sólo 550 FS, tak sám hovoril, kuá ten tvoj GB je akýsi ľahší. Žeby mal pravdu? ( obe bez optiky a montáže ). ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 12.1.2011 o 15:50

dusab samozrejme Sauer mod.54 je ľahučká zbraň pod 3 kilá . Na strane druhej aj sólo guľovnice sú pod 3 kilá . České guľabroky ako aj moj sabatti sú naozaj dosť ťažké zbrane. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off orol, 12.1.2011 o 15:49

Dusab, koľko má váhu ten GB sauer 54? Predpokladám, že je to veĺmi kvalitná a ľahučká zbraň. P.s- do 3,20-3,30Kg? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off dusab, 12.1.2011 o 15:31

Chlapi kua to co tu pisete o hmotnosti su somariny. Mali ste uz niekto v ruke napr. gulobrok Sauer mod.54 a nejaku gulovnicu? Samozrejme bez optiky, hole zbrane... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off orol, 12.1.2011 o 15:30

Všetko so všetkým súvisí k tejto téme, aj to, na čo sa pýta joso 29. Inak mnoho guľobrokov či trojákov je ľahších ako sólo guľovnica, resp. majú rovnakú váhu, alebo sú len nepatrné rozdiely vo váhe. Trojaky, či guľové dvojaky, ale aj niektoré GB sú aj lepšie "tvarovateľné", vyvážené a špeciálne prispôsobené na určité druhy poľovačiek a najmä na rýchle a pohotové zamierenie bežiacej zveri a rýchly a presný výstrel. Takisto je zaujímavý pomerne malý spätný ráz u trojakov a to aj u výkonnejších kalibrov. Laik, alebo človek, ktorý to nepostrehol a nevyskúšal v praxi, samozrejme o tom ani nemôže vedieť ( myslené všeobecne ). P.s- joso29, určite Ti to puškár urobí, robí to podľa mňa bežne. U inak dobrých UB kozlíc je toto častým nedostatkom. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off leska, 12.1.2011 o 15:06

Dodo sa vas tu pyta na gulabrok a nie ako tu pisete o trojakoch a podob.Dodo na posed moze byt dobry ale do pohonu na nejaku dlhsiu spolocnu polovacku cize pochodovanie v trocha kopcovom terene asi tazky no ak sa citis na to nosenie bude to len tvoja vec. No ak ti tu niekto napise ze jeho gulabrok je lahky,no neviem asi bude Cina alebo z nejakym cudnym odlahcenym puskohladom a montazou. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off joso29, 12.1.2011 o 15:05

zdravím mám gulobrok cz 586-15 v kalibri 7x65r/16 a má trochu vôlu ked ho zavriem...dá sa stým niečo robiť???poradte ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off baxik, 9.1.2011 o 23:10

Holz1 nechcel som sa opakovat ale dali sme to tam sucastne,popisalo sa tu vela o nepresnej strelbe s GB,ja s mojej polovnickej praxe nechapem o jakej neprestnosti sa tu bavime,diviak na sebe nema terc a ked budem na neho strielat nikdy na neho nevystrelim rovnako dvakrat,komora ma rozmery presahujucu sdaleka spominane hodnoty,ked nevie niekto strielat tak mu nepomoze ani odstrelovaci special, ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off baxik, 9.1.2011 o 22:56

gulovy dvojak alebo spominany dvojakovy trojak su zbrane na spolocne polovacky kde sa striela povatsine na beziacu zver do 100m ,a sustrel gulovych hlavni na tuto vzdialenost je u spominanej zbrane 3cm s nabojmi RWS TIG,takze je to postacujuce ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off holz1, 9.1.2011 o 22:56

To je samozrejme bez diskusie, ja trojak použijem na spoločnej kde rozptyl nejakých 5cm pri hodenej rane na pohybujúceho sa diviaka nie až taký dôležitý. Ale ako píšeš pri individualnej musí guľa rezať guľu ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

off Blaser300VM, 9.1.2011 o 22:35

@holz1 Mne vaha vadi az v druhom rade. Mne v prvom rade vadi sustrel. Netrafit na 50m gulu do gule je pre mna nocna mora. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off orol, 9.1.2011 o 22:34

Áno, 21:58 si písal dvoják, nebo kulový dvoják. Já myslel, že tým prvým slovom dvoják myslíš brokovú dvojku. Sory. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off cita, 9.1.2011 o 22:29

orol, kde píšu o brokovém dvojáku??? Dvě brokové vedle sebe byly vždy jen dvojka. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off holz1, 9.1.2011 o 22:23

Cita už som sa zbadal, opravil som sa 22:11 ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off holz1, 9.1.2011 o 22:21

Každému sa pači niečo iné, proti chuti ,,žiaden dišputát", ja som zaťažený na zlamovacie zbrane hlavne na jednotky. Ale mám aj jednu opakovačku R93 "))). A predstav si že mám aj jeden troják čo váži iba 2,65kg. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off cita, 9.1.2011 o 22:21

holz1 v 21.42 jsi napsal- gulové vedla seba a broková pod alebo nad jedná se o gulový dvoják... Dvoják jsou vždy dvě kule vedle sebe. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off orol, 9.1.2011 o 22:17

Áno, však každý máme iné priority, je to normálne. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

zobrazené 481-520 z 635 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie

reklama

Zelené zápisky z poľovníckych chodníkov
www.LUK.sk