Heming hunting
dnes je nedeľa,  24. november 2024,  meniny má Emília,  spln: 15. november 2024,  dnes východ slnka: 07:12,  dnes západ slnka: 15:54
poľovnícke sety poľovníctvo Terem

POĽOVNÍCKA LATINA - diskusia

autor: off stopar
pridané: 10.8.2010 15:09

Od nepameti sa v poľovníctve používala tzv. POĽOVNĺCKA LATINA. Je obsiahnutá i v súbore otázok pre skúšky z poľovníctva, kde sa komisia od adjunkta dozvedá, čože to je, ako a kde sa používa a často chce uviesť i príklad. Tak to teda skúsme i pod fotografickou zložkou. Napíšte svoju predstavu a zasaďte sa o fundovaný doplnok portálu. Čo Vy na to? ZDAR-STOPAR





počet zobrazení: 24 005
počet hlasov: 3
okruh tém: voľná diskusia
 

Aký je dôvod vášho označenia za nevhodný?

komentáre

zoradiť
zobrazené 81-120 z 137 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie
off Edu, 23.3.2011 o 20:28

Admin ja som za to kto sa bude urážať nech dostane nie bany ale bony a klid .:-D Nech sa neboja a pekne píšu . Ale tu nie sú urážky! Veď to je iba latina :-D a latina sa nesmie považovať za urážku :-D Tak vraví etika :-D ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

správca admin, 23.3.2011 o 20:16

hawk3 aby si tomu správne rozumel - mojim zámerom nie je nikomu nič zakazovať. Ale bohužiaľ keďže veľa ľudí sa tu navzájom osočuje, tak mám pocit, že 90% ľudí čo sem chodí radšej do diskusie nič nenapíše lebo sa nechcú hádať. Tak musím začiatky takéhoto správania tlmiť hneď, aby ostatní videli, že takéto niečo tu nebude už tolerované a aby sa nebáli zapájať do diskusií. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off anonym, 23.3.2011 o 20:08

admin,je to Tvoja stránka,máš na to úplné právo,ja Ti to ulahčím:môžeš ma vymazat úplne z tejto stránky ? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off premvadasz, 23.3.2011 o 20:07

Hawk vidim ze dnes mas zase svoj den podla mna by si uz nemal navstevovat tuto stranku. dovody: 1.nikomu chybat nebudes! 2. vobec sa nepises k danym temam v diskusiach! 3. jedine plus co si priniesol na tuto stranku boli tvoje fotky ale aj ich kvalita v poslednej dobe prudko klesa! tak prosim ta zamysli sa trosku nad sebou. PS navstiv odborneho lekara urcite budes mat nieco s travenim lebo v poslednej dobe na kazdeho s....š. Aby z toho potom neboli dajake zdravotne komplikacie to by mna fakt mrzelo. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

správca admin, 23.3.2011 o 19:55

hawk3 a orol (prípadne ostatní) uvedomte si, že urážanie a osočovanie tu nechceme, inak budem nútený dať BANN. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off stopar, 23.3.2011 o 19:45

Už je jaro. Ale spomínam na zimu, keď istý dedko, inak náruživý poľovník, musel na onú veľkú stranu, kde i kráľ zväčša sám chodí. V tej dobe ešte neboli také vymoženosti, ako splachovacie misy a vonku hladní vlci vyli. Babička (nepoľovník), ktorá ho narýchlo doprevádzala do kadibudky, dlho nedokázala mlčať a povzdychla. "Ach, aký veľký Mesiac svieti..."."Čo, idú sem poľovníci?" ozval sa ded. "Ale, len seď, ser..." odpovetí babička. Ded vyhodnotil situáciu po svojom a volá "Ak idú sem, prines mi klobúk a flintu!", lebo tu už končí sranda. Príťažlivosť Mesiaca robí veľkú neplechu a nielen vlny na mori dvýha, ale i emócie búri. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Ondrik, 23.3.2011 o 19:24

on sa ešte vráti:) aby mal posledné slovo... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off orol, 23.3.2011 o 19:17

No, maj sa. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off anonym, 23.3.2011 o 19:16

odkazy ja nepozerám,komentár potvrdzuje len to čo som napísal pred chvílou,maj sa . ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off orol, 23.3.2011 o 19:15

Treba mu dať párkrát po papuli a nakopať do gulí a potom si zrejme uvedomí, ako sa správať na stránke. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Ondrik, 23.3.2011 o 19:11

to sa musí každá diskusia otočiť na vzájomné urážanie? hawk3 o čo ti ide???????? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off orol, 23.3.2011 o 19:03

Ser na takých kokotov a buzikov, ako si ty odkaz ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off anonym, 23.3.2011 o 18:53

:-)))seriem,ale na teba. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off orol, 23.3.2011 o 18:51

Áno, zo mňa. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off anonym, 23.3.2011 o 18:50

Júj,z teba ? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off orol, 23.3.2011 o 18:49

Áno, aj posrať, alebo zasrať sa môžeš... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off anonym, 23.3.2011 o 18:48

orol,pokial viem rýpat si začal prvý ,čo myslíš že sa poondiem ? Aj ja sa prispôsobím,písat môžeš čo chceš,ja budem reagovat tiež ako ja chcem,srandičky bez reakcie si rob z niekoho iného kto sa nebude bránit ja to nie som. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 23.3.2011 o 17:50

líška hrdzavá latina Vulpes vulpes :-D ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off orol, 23.3.2011 o 17:50

hawk3, trošku sa kroť vo svojich slovných výrokoch a predsavzatiach, lebo veľmi ľahko sa môže stať, že budú mnou opätované. Nie si predsa šašo, že nedokážeš narátať do troch. Takže Ťa pekne prosím, opatrne. Ale ak máš chuť predsa len vyrývať, povedz a ja sa Ti veľmi ľahko "prispôsobím"... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Carpin, 23.3.2011 o 17:13

hawk3 nenazývej mě primitivem !!! ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off anonym, 23.3.2011 o 16:22

orol,skús tú latinu povedat vnúčatám,možno skôr zaspia,alebo ta pošlú do prdele :-)))Chcel by som na živo vidiet 1. človeka čo by sa na tom zasmial,taký primitív už asi ani nežije, tvrdíš že tomuto rozumejú len polovníci,neverím že všetci majú IQ tak "vysoké"ako ty.Jedno si tam napísal presne:"vytriedit kúkol od zrna" ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off operak, 23.3.2011 o 15:38

STOPAR-situácia okolo Kalousa je na inú debatu :-) Ja som len reagoval na postrelenie bieloruského poľovníka liškou.Úvaha o angažovaní sa pivoňov v tomto top secret prípade nie je ešte potvrdená. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off stopar, 23.3.2011 o 15:34

Re: operák, Ty tam máš asi oneskorené televízne prenosy z PČR. Ten prostredník ukazoval pred kamerami TOPOL pred rokom a vysvetloval to novinárom ako " KALOUS je jednička". Len poznámka k Tvojej poslednej vete. Nemá tam byť "situácia sa momentálne nerieši"? Flinty mnohých poľovníkov už iba na klincoch doma nečinne visia. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off stopar, 23.3.2011 o 15:11

Re:operak, ano máš pravdu, orol vysoko krúži i ďaleko vidí. Pre neho hranice nie sú ohraničené i keď všetci vtáci majú pred ním pešpekt. Je korunovaným kráľom, lebo najvyššie pri súťaži vyletel.............. No je u poľovníkov známe, že škovránok, čo sa mu pod krídlom schoval, stúpal ešte vyššie potom, čo orlovi sily došli. Zo Zeme to ale už nik nevidel! Tý čo nevideli ale počuli sú dnes zaháčkovaní u siednej veľmoci a ovplyvňujú chod vecí pozemských. Preto sa i mnoho kráľov a kráľovstiel rúti do záhuby...je i na poľovníkoch, či im vlak zase neujde. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

off operak, 23.3.2011 o 14:59

Lukašenkove líšky nemajú DNA , na sklíčku pod mikroskopom vidieť len vztýčený prostredník.Situácia je neriešiteľná. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off stopar, 23.3.2011 o 14:43

Z posledných informácií vyplýva, že polícia na pokyn vyšetrovacieho orgánu už prehľadáva okolie niekoľkých kilometrov a hľadá guľku rovnakej ráže, so stopou po hlavni zraneného lovca, či iného pachateľa. Rozhodujúce pre výrok súdu ale bude nález DNA na jej povrchu, lebo detektor lži nie je vo šetkých štátoch ešte zavedený, ani uznávaný za nespochybniteľne preukazný. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off operak, 23.3.2011 o 14:33

K tomuto prípadu som sa vyjadril v diskusnej téme "pivoň" kde náš priateľ OROL upozornil na to, na čo tu poukazuješ Ty. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off stopar, 23.3.2011 o 14:28

Že je zložka nepostradateľná ukázuje i článok zo sveta, kde poľovnícke udalosti zamestnávajú dokonca i súdnu stolicu!......................................................... Minsk/Varšava - Jistý běloruský myslivec tvrdí, že ho při lovu v lesích v okolí města Ščučyn na západě země postřelila liška, kterou se snažil zabít. Na svých internetových stránkách o tomto kuriózním případu informuje Polský rozhlas. Čtyřicetiletý muž vypověděl, že nejdříve on postřelil svojí puškou lišku, nicméně usmrtit se mu ji nepodařilo. Zvíře prý proto chtěl dobít pažbou zbraně, ale liška se bránila a tlapou zavadila o spoušť a vystřelila. Kulka zranila myslivce na boku. Prokuratura nyní vyšetřuje, zda lovec mluví pravdu, nebo zda jde o mysliveckou latinu. Snaží se zjistit, zda místo lišky náhodou nestřílel nějaký jiný člověk ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off stopar, 28.11.2010 o 15:01

Ešte, že ten digitálny ohníček hreje i v stane, aj keď po tropických dňoch a nociach prišlo daždivé ochladenie. Príroda je nevyspytateľná a z hodiny na hodinu sa mení jej opona. Rána sú okúzlujúce východom Slnka a noc, pri splne Mesiaca pod širákom, je ešte stále aktuálna. No poludňajšia búrka môže večer prekvapiť (aktuálne foto stopar) ...rozmokol z toho i poľovnícky chodník a za noci som na ňom kĺzal, ako na "banánových šupkách". ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off stopar, 24.8.2010 o 12:51

Re:Blaser300VM, iste vieš, že srnčia ruje je v plnom prúde a v prírode je teraz tá najlepšia doba, ako sa inšpirovať i pre zamýšľanú zložku, takže dopraj všetkým času ...je dobre, že niekto i oheň udržuje. Spoliehať sa len na babičky a vnúčatá by bolo, v tejto ukvapenej dobe, nezodpovedné! Takže všetkým lovcom praje LOVU ZDAR-STOPAR. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Blaser300VM, 21.8.2010 o 8:40

Tusim skapala tato tema. A sedem statocnych co bude teraz kontrolovat, s kym bojovat? Asi jej rozumie len ten co ju zalozil, lebo sa bude pravdepodobne jednat len o stoparovu latinu. A tej normalny clovek nerozumie. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off stopar, 15.8.2010 o 11:10

Ok, matajisko. Sme jednej krvi, Ty i ja! ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off motajisko, 13.8.2010 o 18:30

Zavše je ťaško porozumieť reči iného kmeňa... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off silvio, 13.8.2010 o 17:23

Veru nemá,stopár nejako sa ti to motá v tej tvojej kešeni, pletieš si komentáre. Ty sa normálne tešíš, že zareagujem ja alebo blaser, nemá význam na teba reagovať alebo raz zareagujem tak, že ...aby si nebol prekvapený , venuj sa téme čo si navrhol, aj tak tam budeš len drístať , blaser a ty nevieš na čom fičí? Na starobe, práskne si jedno pivo a diagnóza ako bič. PS: tiež by som rád prispel komentármi k poľovnej latine ale po tom ako rýpeš do tých čo ti pravdu povedia, nemám záujem ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

off Blaser300VM, 13.8.2010 o 16:03

Na com ficis stopar? Ani poucne, ani vesele, hlavu patu to nema. Nerozumiem tvojej reci. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off stopar, 13.8.2010 o 15:40

Re:orol, prestav si, že sa to všetko zopakuje. Ten rezignovaný jáger, sa pôjde len tak "hodit do studnicky", lebo tu sa to nedá vydržať a zoberie si iba fotoaparát, či dokonca najnovší typ telefonu, čo sa dá i na samospúšť nastaviť. Jeden nick z tohoto portu (teraz je asi na líškach, mi ho už poštou doporučil) a nielen, že to zdokumentuje, ale zavčasu kým mu ešte zdravie slúži, dá foto na portál do zložky POĹOVNÍCKA LATINA.Ten prvý koment bude asi od silva – či Blasera300VM, "ak sa z toho spamatuje, či nehodí do tej hlbokej studni na trenčianskom hrade " a ozve sa nám. A Ty budeš len hlavou krútiť, že nie si poľovníkom… ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off orol, 13.8.2010 o 12:11

Hovorí sa tomu vytriediť kúkoľ od zrna:-), že stopar. Ja pridám na spestrenie dňa tú staronovú, nefotografickú latinu: Istý jáger, inak vynikajúci strelec, si vždy brával na poľovku len jeden patrón. Vyšiel si podvečer ku jazierku na srnca. Srnec navyšiel a už-už sa zberal domov, keď na jazierko zosadli tri kačice. Mäsa v tých časoch moc nebolo, tak sa rozhodol, zamieril a keď kačky boli pekne v rade za sebou, vystrelil. Nechcel veriť vlastným očiam. Všetky tri kačky boli mŕtve. Odrezal si dlhú palicu, aby mohol úlovok vytiahnuť. Ako tak obchádzal jazierko, v šere zbadal čosi ležať na zemi. Pozrel lepšie a to srnec a ešte teplý. Dlho, dlho rozmýšľal a prišiel k záveru, že guľová strela preletela hlavami kačiek a skolila aj srnca, ktorý bol v jednej priamke s kačicami a ktorého si nevšimol, lebo bolo už šero. Ako išiel srnca obriadiť, pozerá,čo to, srnec mal na parožkách napichnutého mladého zajaca. Prišiel k záveru, že srnec, ako padal, napichol spiaceho zajaca. Od radosti rozmýšľal, že toľko úlovkov ani domov naraz neodnesie a tak zajaca odhodil do blízkeho krovia, že reku si ráno poňho príde. Ako zajac dopadol do krovia, vyleteli odtiaľ jarabice a dve ostali na zemi omráčené. Jáger nechcel veriť vlastným očiam a od veľkej radosti nad množstvom úlovkov vyhodil do vzduchu svoj poľovnícky širák a čudujte sa svetu. Akurát letela sluka, zamotala sa do klobúka a spadla s ním ku jágrovým nohám. Je to možné, toľko šťastia ? :-))) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off stopar, 13.8.2010 o 11:58

Re:Blaser300VM, tu je boj o novú zložku, kam si myslím, že budeš i Ty dobrý prispievaťeľ, takže nebuď vyľakaný a hlavne nehádž flintu do žita! Aj tvoje fotky odpadli z tých zložiek, kde ich jej tvorcovia a registrovaní nickovia nechceli. Možno v tejto by si bol za hviezdu. Uspeli fotolovci zveri, kynológovia,sokoliari, dokonca i zberači ai. Tak preto je tu ten návrh, aby sa i ľahšie takéto príspevky hľadali a nakoniec nič nové netvoríme, iba trochu poriadku do systému vnesieme.PS:Dúfam, že plávať si sa naučil skorej, ako si kúpil pušku a lovecký lístok.V parnu je lepšie sa najprv ochladiť a až potom "hodit do studnicky" je známe varovanie lekárov! Šťastný návrat. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Blaser300VM, 13.8.2010 o 11:35

Tu je kazda rada draha. Stopar pouziva latinu ako bezny vyrazovy prostriedok, tak mu je naozaj tazke porozumiet. A kedze ju dokaze nielen nakreslit, ale dokonca aj odfotit, tak potom akekolvek pokusy o vitazstvo nad nim su dopredu odsudene na zanik. Niekedy si myslim, ze klame aj sam seba, lebo tak blby nemoze byt, hoci indicie su viac ako presvedcive. Isty vitaz. Ja sa dopredu vzdavam. Trepat tak, aby to nemalo ani hlavu ani patu ja nedokazem, preto sa idem hodit do studnicky, mozno sa este dakedy vratim. Budte pripraveny. ◄ reagovať

dať hlas príspevku |