Heming hunting
dnes je sobota,  23. november 2024,  meniny má Klement,  spln: 15. november 2024,  dnes východ slnka: 07:11,  dnes západ slnka: 15:54
poľovnícke sety poľovníctvo Terem

Maskáče v polovníctve. - diskusia

autor: off miso555
pridané: 13.2.2010 15:33
Vase nazory na maskacove oblecenie v polovnictve???
počet zobrazení: 30 840
počet hlasov: 0
 

Aký je dôvod vášho označenia za nevhodný?

komentáre

zoradiť
zobrazené 201-230 z 230 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie
off posed33, 1.3.2010 o 21:57

a predchadzajuci prispevok ani neodoslalo inak OROL suhlasim : )) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off posed33, 1.3.2010 o 21:55

ja nemam slov zas sa to drbe treba asi naozaj urobit razne opatrenia zo serverom ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off orol, 1.3.2010 o 21:45

Solim, v tomto ti neprotirečím, máš pravdu, ale čo sa týka maskáčov a mám hovoriť za seba, som a budem verný klasickému poľovníckemu oblečeniu, NIE maskáčom. Maskáče, vrátane loveckých si oblečiem, keď vypukne povstanie :-)), alebo keď budem loviť na inom kontinente :-)) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off posed33, 1.3.2010 o 21:18

OROL trochu ti budem oponovat hlavne co si napisal TYM TRADICIAM SA VENUJE V KURZOCH ZALOSTNE MALO CASU dufam ze to si myslel na tu staru generaciu lebo podla fotiek ste tu vy starsi v presivakoch gumakoch monterkach atd. samozrejme vyninky su aj medzi mladimi pozries foto ulovky a viac asi nemusime dalej diskutovat ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off orol, 1.3.2010 o 21:00

Bude lepšie, keď si zástancovia maskáčov, montérok a podobných oblečení v prvom rade preštudujú históriu poľovníctva v Čechách a na Slovensku, resp. v Československu ( napr. encyklopédiu poľovníctva od Hella, Slamečku a spol. - strana 48-49 – poľovnícke tradície. Tam je to celkom slušné, resp. základy poľovníctva od Bakoša – ( úvod od strany 7, ale najmä str.326-342) Súbežne si treba ZNOVU! preštudovať význam a poslanie poľovníckych tradícií– čo to vlastne vôbec je!!! a čo do toho spadá !!! Ak človek nepozná a nechápe históriu a vzájomné súvislosti, nemôže pochopiť ani súčasnosť.
P.s- tým tradíciam sa v kurzoch venuje asi žalostne málo času:-) a na doplnenie vedomostí už je potom málo času, lebo treba ísť von z flintou. Človek to pochopí až skoro na dôchodku:-) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off VanFCR, 1.3.2010 o 20:58

Ja napriklad nie som polovnik, polovaciek sa zucastnujem len ako psovod, v pripade individualnych ako doprovod. Aj napriek tomu, ze polovnictvo nemam v krvi od narodenia ako mnohi z vas, tak pri pohlade na ludi vo vojenskych maskacoch na polovackach sa dostavam do lahkej vyvrtky. Pride mi to ako prejav neucty, ci uz k tradiciam (bolo tu spominane, ze je to vlastne sviatok atd) alebo kolegom...a je mi trochu nepochopitelne, preco my z druhej strany (lebo je nas viac co nie sme polovnici, ale chodime na polovky pracovat so psami) si vieme oblecenie zladit tak, aby sme "zapadli" a nikoho neurazili a ti ktorych sa to tyka ovela viac na to casto zvysoka kaslu ....inak suhlasim, ze dnes uz sa da funkcne a aj pekne (rozumej moderne, ak teda niekto trva na modernosti) oblecenie najst aj v zelenohnedych odtienoch a tak clovek nemusi siahnut na "vojenske", ci "policajne" modely ;-)) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Jayz, 1.3.2010 o 20:01

orol a ďalší zástancovia tradícií: mne sa tiež tradície rátajú, mnohé dodržiavam, som z jagrovej rodiny...ale naše ľudové poľovníctvo v oblasti oblečenia nemá prakticky žiadne tradície, pokiaľ nerátame za posledné desaťročia zelené oblečenie štátneho lesného personálu a pár nadšencov, ktorí si rovnaké obstarali na poľovačku aj keď neboli lesníkmi; dodnes aj ja príležitostne nosím lesácku baranicu, klobúk, hubertus či bundokošeľu; pumpky (golfky) sa mi u starých jágrov vždy páčili, ale radšej nosím dlhé nohavice...
neprivlastňujme si tirolácke tradície, aj keď fešáci sú to; naučne sa obliekať prakticky a vkusne, časť odevu "maskáčového" prevedenia v kombinácii s celozelenou inou časťou oblečenia často vyzerá super a nie je na hanbu žiadnemu poľovníkovi ani na spoločných poľovačkách; tradície áno, ale nie dogmaticky; mám rád anglické posedenie "pri čaji o piatej" lebo mi robí radosť; akonáhle by som ho mal robiť z povinnosti a nie pre radosť, chutil by menej alebo vôbec...chapeme sa? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off posed33, 1.3.2010 o 17:20

vidim ze sme sa dostali k veci rozumne bez zbytocnych hadok a to sa rata : )) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off ray20, 1.3.2010 o 16:40

téma maskáče tak som napisal nazor na maskače sám používam len zelene veci maskáč nemám ale kludne si ho kupim ako vrchny kryt napriklad mi padol pohlad na tu bundu na reklame jack pyke pod tym co prave píšem ked budem mat zvyšných 250 eur :) Mna ale vedie k tomu oblečeniu skor kamerovanie ako lov ulovit si viem aj bez toho ale kamerovat jelena v ruji na 20 metrov na to sa treba trosku vyzbrojit ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off bibasso, 1.3.2010 o 16:04

Solimkenaj, to mi je jasné, že to tak nemyslel, ale vyznelo to tak, či už to bol úmysle alebo nie.

Som mladý poľovník a pravudpovediac nevidím, nič extra na tom, že budem nosiť kamufláž, načo? Ak poznáš správanie zveri, tak sa k nej dostaneš aj keď budeš oblečený ako kanárik. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off posed33, 1.3.2010 o 15:35

BIBASSO roy20 urcite nemyslel to tak ze okrem kamuflaze uz nic nie je !!! ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off posed33, 1.3.2010 o 15:31

ja by som povedal ze je to dvojsecna zbran doba ide do predu takze aj tie takzvane maskovacie oblecenie tu bude co nevidiet uz skoro stale samozrejme ze stare vojenske oblecenie nema nic spolocne s tradiciami ani teraz ani pred ani o niekolko rokov je vela kvalitneho oblecenia ale tiez uz trosku straca na takzvanej tradici takze ja osobne by som nechal tomu volnejsi priebeh : )) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off bibasso, 1.3.2010 o 15:19

Ray20, ty si túto tému potiahol až k hraniciam extrému. Áno vývoj ide neuveriteľne rýchlo dopredu a je len na ľuďoch čo si z histórie a svojích dejín uchovajú a čo padne do zabudnutia. Podľa tohto dokona vidíš aj úroveň a uvedomelosť danej oblasti či dokonca krajiny. Podľa tvojích slóv je moderné oblečenie len v prevedení kamufláž. Sám vieš, že to tak nie je a aj moderný poľovník nemusí v lese vyzerať ako vojenský snajper, ktorý vo svojom kryte čaká na svoj cieľ. Všetky moderné textílie, membrány a materiály sa rovnako používajú pri výrobe odevov v zelenej farbe ako aj pri odevoch s podtačou vonkajšieho prostredia. Je to naozaj len na tom, do akej miery sme ochotní zachovať si tradície. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off ray20, 1.3.2010 o 15:03

Je rozdiel či sa myslia maskáče vojenske z armadnych zasob este aj s vlajkou krajiny na rukave alebo maskáčš polovnícke napr. vzor english oak ja tradicie ctim ale pokroku sa neubranime ani v jednom odvetvi. Ako ukážku Vám odporúčam knihu spracovanie diviny a hygirna pri praci s nou kde autori Vodnansky a kolektiv poukazuji jak stare tradicne osetrovanie napr drobnej zveri znizuje kvalitu zveriny (vytlacanie mechura u zajaca a hačkovanie bazantov su zakroky tradicne ale zverinu tym iba pokazite) v každom obore polovnictva ide vsetko dopredu a vyminka nie je ani odev napr podla tradicii je obuv idelana do zimy filcove kapce s vložkou som zvedavy kolki z tych co odsudia nove modely kamuflaznych odevov vzoru english oak a ukazuju na tradicie nosia stale kapce s s vlnenou vlozkou na polovačku ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off posed33, 1.3.2010 o 14:01

pani doba ide dopredu tak ako bolo ine oblecenie pred 100 rokmi a ine pred 200 rokmi tak bude ine aj o 100 rokov takze ja som za tradicie ale definujte presne ake ?! ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off orol, 1.3.2010 o 12:06

Poľovnícke tradície, zvyky a obyčaje majú silné historické korene a sú trvalou ozdobou a pýchou poľovníctva. Nesnažme sa ich preto dehonestovať a zhovaďovať. Ani individuálne! ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Jayz, 1.3.2010 o 9:53

súhlasím so sniperom100, nie je maskáč ako maskáč a zelená ako zelená; súhlasím aj s tým, že na spoločnú poľovačku treba byť oblečený čo "najpoľovníckejšie" aby človek nevyzeral jak magor
čisto "maskáčové" verzie uznávam pre individuálny lov v situácii, kedy chcem byť ozaj maximálne "neviditeľný" . napr. lov líšok na snehu za dňa;
základ, na čo by mal poľovník dbať je, aby bolo oblečenie dostatočne funkčné, ale aj vkusné, čo staré vojenské maskáče - ihličky, prešiváky ani montérky nikdy nebudú a tak oblečených poľovníkov je fúra... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off whitenigga, 17.2.2010 o 19:25

Moj názor je tak ako je to v čechách malo by byt aj u nás len zelené polovnícke oblečenie alebo hnede maximalne polovník musí nejak vyzerat a uctu k polovníctvu trošku mat neobliekat sa ako vojaci , ale ako myslivci :o) ZDAR ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Rudi102, 17.2.2010 o 18:05

Je to pravda odveká, šaty robia človeka! ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off veroslavorlovsky, 17.2.2010 o 6:39

myslivci do zeleného s úctou sa obléci , lovci ať si chdí v tom co je moderní , značkové a co nejvíce strakaté...jak jalůvka v chlévě...trochu úcty k cechu mysliveckému...-( ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off libor1, 16.2.2010 o 23:18

Podla mna je to uplne jedno kto ma čo oblečené. Každému sa pači niečo iné. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off jofo84, 16.2.2010 o 20:30

ja suhlasim s
lesnicou 1 ale je to na kazdom zvlast. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off hunter65, 16.2.2010 o 19:38

Maskace nepatria na polovnika.
Ako uz bolo povedane - brigada, preco nie, ak idu chlapi do pohonu - nepolovnici, OK ale polovnik len v polovnickom. Tradicie patria k polovnictvu a hlavne na spolocnych polovackach.
Polovacka je vyvrcholenim snahy, sviatkom a preto aj oblecenim davame uctu lovu a lovenej zveri. Nezriedka vidiet starsie rocniky v koseli s kravatou. Niekto povie to je prehnane ale mne sa to paci. Ved mame sviatok.
Kto toto neciti mozno je viac strelec a lovec ako polovnik.

Nedavno tu bola diskusia o bielom overali. Na posliedku alebo individualnu polovacku ako kryci oblek preco nie, Ak je cielom neplasit zver, co je v zime velmi dolezite. (nemusim vysvetlovat preco)

Ostanme polovnikmi.

Lovu zdar. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off sniper100, 16.2.2010 o 16:28

Ale na individuálny lov - kľudne aj maskáče. No na spoločné poľovačky a spoločenské udalosti - pekne podľa tradícií.... toť môj názor ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off sniper100, 16.2.2010 o 16:18

Nie je maskáč, ako maskáč a ani zelená ako zelená. Žiaden extrém ani v jednej oblasti. Ak niekto má vojenské maskáče, neviem neviem, no to že má zelené a vyzerá ako žandár zo 60tych rokov ho lepším poľovníkom neurobí. Čiže ani zelená nie je ako zelená....:o) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off lorantk, 15.2.2010 o 11:57

Samozrejme zelene oblecenie,....ale nezabudnime na to ze su aj ine typy oblecenia. Vyzeraju skor ako maskace ale radi to vyuzivaju aj u nas aj v zahranici. Napr. vzor listie a podobné výmysli.... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off KrokodilGenya, 13.2.2010 o 21:05

Camoooo. rulez. Do lesa je zaklad pre nerusiace presuny.
Len treba mat vzdy spravny "vzor".
Rozumej farebnu skladbu. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off parola, 13.2.2010 o 16:18

no ako pracovne oblecenie na brigady ok ale nie na polovacky a hlavne spolocne ked to clovek vidi ako su niektori poobliekany ako keby isli na vojenske manevre otras ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Igmir, 13.2.2010 o 16:03

maskače boli a zrejme aj su pracovnym odevom armady. tak v polovnictve,neviem ak nie sme partizany ved je taky velky a pre polovnicku verejnosť dostupni trh oblečenia. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off lesnica1, 13.2.2010 o 15:46

no to som zvedavá na tie hádky :-))) osobne to neriešim, ale samozrejme uprednostňujem zelené oblečenie a viac mi oku lahodí ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

zobrazené 201-230 z 230 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie

reklama

Zelené zápisky z poľovníckych chodníkov
Poľovníctvo TEREM